>

Çiçek Soğanlarının Çoğaltılması ve Yetiştirme Teknikleri

Bahçe Bitkileri Yetiştirme ve Islahı

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çiçek Soğanlarının Çoğaltılması ve Yetiştirme Teknikleri BBY506 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet Ufuk KASIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Soğanlı çiçekleri listeler
2) Temel çiçek üretim tekniklerini uygular
3) Çiçek soğanlarını çoğaltır
4) Soğanlı kesme çiçekleri muhafaza eder

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek     Orta   Düşük    
2 Düşük     Orta   Orta    
3 Düşük     Orta   Orta    
4       Orta Orta Yüksek    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Dünya ve Türkiye'de soğanlı bitkilerin önemi ve ticareti, soğanlı, yumrulu ve rizomlu süs bitkilerinin tanımı ve sınıflandırılması, çiçek soğanlarının generatif ve vegetatif çoğaltma yöntemleri, çiçek soğanlarının depolanması ve preparasyon uygulamaları. Türkiye'den ihraç edilen önemli doğal çiçek soğanları (kardelen, sıklamen, karçiçeği, ters lale, adıyaman lalesi, göl soğanı, ak zambak, manisa lalesi, ak yıldız, yıldız sümbülü, sarı çiğdem) ile dünyada ve ülkemizde kültürü ve ticareti yapılan önemli kültür çiçek soğanlarının (zambak, lale, glayöl, süsen, freyza, sümbül, düğün çiçeği, nergis ve dağ lalesi) ekonomik önemleri, botanik ve fizyolojik özellikleri, ekolojik istekleri, generatif ve vegetatif çoğaltma yöntemleri, yetiştirme teknikleri, soğanlara yapılan ön işlemler, preparasyon uygulamaları, depoda ve serada zorlama işlemleri, soğanların paketleme, depolama ve taşıma koşulları, çiçek soğanlarında görülen hastalık ve zararlılar.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Proje Notunun Başarıya Oranı

60%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte