>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İlköğretim Matematik Programının İncelenmesi MTO113 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt YAZICI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yeni ilköğretim matematik programının sağlamayı hedeflediği kazanımlar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Yeni ilköğretim matematik programının kapsamı hakkında bilgi sahibi olur.
3) Yeni ilköğretim matematik programının değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Yüksek Yüksek
2 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta
3 Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

İlköğretim 6. sınıf matematik dersinin sağlayacağı kazanımlar, içeriği ve kullandığı değerlendirme yöntemleri, İlköğretim 7. sınıf matematik dersinin sağlayacağı kazanımlar, öğrenciler üzerindeki etkinliği ve kullandığı değerlendirme yöntemleri, İlköğretim 8. sınıf matematik dersinin sağlayacağı kazanımlar, öğrenciler üzerindeki etkinliği ve kullandığı değerlendirme yöntemleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İlköğretim matematik programlarının öğretim ilkeleri açısından incelenmesi
2) İlköğretim matematik programlarında öğretim strateji, yöntem ve teknikleri
3) Genel konu izleme haritası kullanarak matematik öğretim programları içeriklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
4) İlköğretim matematik öğretim programlarının geometri kapsamında yer alan içeriklerin karşılaştırılması
5) Türkiye’de uygulanan 1926-2015 matematik programlarının ölçme kavramı bağlamında bir mukayesesi
6) İlköğretim matematik dersi programlarının problem çözme açısından incelenmesi
7) Cumhuriyetten günümüze ilköğretim matematik dersi öğretim programlarında matematiksel muhakeme
8) Arasınav
9) İlişkilendirme becerisi kapsamında ilköğretim matematik öğretim programlarının incelenmesi
10) Duyuşsal özellikler bağlamında ilköğretim matematik dersi öğretim programlarının incelenmesi
11) Somut materyaller bağlamında matematik dersi öğretim programlarının incelenmesi
12) İlköğretim matematik öğretim programlarının bilgi ve iletişim teknolojileri bağlamında incelenmesi
13) İlköğretim matematik dersi öğretim programlarının matematiksel modelleme bağlamında incelemesi
14) İlköğretim matematik dersi öğretim programlarının matematiksel modelleme bağlamında incelemesi
15) İlköğretim matematik dersi öğretim programlarında ölçme ve değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları
2- Matematik Programlarının Gelişimi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

3

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte