>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim Felsefesi EPO101 Zorunlu Yüksek lisans 0 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi İsmet ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İlkçağ felsefesi temel konularını sıralar
2) ilkçağ düşünürlerinin önemli varsayımlarını söyler
3) Varoluş felsefelerini karşılaştırır
4) Ortaçağ felsefelerinin temel konularını sıralar
5) Ortaçağ düşünürlerinin önemli varsayımlarını söyler
6) İnsanı tartışan felsefi görüşleri karşılaştırır
7) İdealist felsefe ve eğitim anlayışını açıklar
8) Realist felsefe ve eğitim anlayışını açıklar
9) Pragmatist felsefe ve eğitim anlayışını açıklar
10) Humanist Felsefe ve Eğitim anlayışını açıklar
11) Daimicilik, Esasicilk, İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık ve Humansit eğitim anlayışlarını özelliklerini ayırteder
12) Eğitime eleştirel bakış açılarını açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                      
2   Orta                    
3                        
4     Orta                  
5               Orta        
6                        
7                        
8                        
9                        
10                        
11                        
12                        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

bulunmamaktadır

Dersin İçeriği

İlkçağ Felsefesi ve önemli isimler, varoluş felsefeleri, ortaçağ felsefesi ve önemli isimler, insan felsefeleri, din, ahlak, kültür, aydınlanma dönemi ve önemli isimler, pozitivist anlayış, idelaist felsefe ve eğitim, realist felsefe ve eğitim, pragmatist felsefe ve eğitim, humanist felsefe ve eğitim, Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık, Humanist Eğitim, Eğitime eleştirel bakış açıları.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte