Bölüm/Program Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Education Curriculum and Instruction |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sbeegitim@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 902623031751-52 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 3031753 |
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umuttepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | EPÖ Anabilim Dalı'nın amacı, okullarda, bakanlık ve kurumların eğitim birimlerinde, Talim ve Terbiye Dairesi'nde uzman ya da uzman yardımcısı yetiştirmek amacı ile kurulmuştur. Bu amaçla, Anadolu Öğretmen Liselerinde Meslek Dersleri öğretmenleri, il Milli Eğitim Müdürlüklerinde Program Geliştirme Uzmanı/yardımcısı, Özel Okullarda Program Geliştirme ve Ölçme Değerlendirme Merkezlerinde uzman/yardımcısı, üniversitelerimizin Eğitim Fakültelerinde Araştırma Görevlisi ya da Öğretim Elemanı, Silahlı Kuvvetlerin her kademesinde eğitim uzmanı/yardımcısı, kamu kurum ve kuruluşlarının eğitim dairelerinde eğitim uzmanı/yardımcısı olma yeterliklerine sahip bireyler yetiştirmektedir. | Amaç (İngilizce) | Curriculum and Instruction Program aims to bring up experts and expert assistants at schools, ministry and institution units. With this aim, program brings up vocational course teachers to Anatolian vocational high schools, Program developer experts to national education departments, program developer experts to collages, special schools and research asistantsto our universities. |
Misyon | Eğitim programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programının misyonu Yükseköğretim kurumunun lisansüstü düzeyde belirlediği yeterliklere ek olarak öğrencilerde eğitim veya öğretim programları, program geliştirme temelleri ve süreçleri, öğretim anlayışı, araçları, yaklaşım ve modelleri konularında üst düzey bilgi, düşünme ve uygulama becerileri kazandırmaktır. | Misyon (İngilizce) | The mission of Curriculum and Instruction program to make students gain the abilities which higher education instution and information, ability and application of about teaching programs, program development fundamentals and processes, teaching sight, tools, approaches and models. |
Vizyon | Bilgi ve Teknoloji çağında geleceğin güçlü toplumları değişim,eleştirel düşünme, yaratıcılık, yansıtıcılık, üretim, inisiyatif, hayal gücü açılarından güçlü nesiller yetiştiren toplumlar olacaktır. Bu süreçte gelecekte egemen toplumlar için eğitim anahtar rol oynayacaktır. Eğitim ve öğretimin anayasası durumunda olan programlar ve program gelşiştirme süreçleri ve bunların uygulanması olarak tarif edilebilecek öğretim işi toplumsal gelişmenin temel belirleyicisi durumuna gelecektir. | Vizyon (İngilizce) | Strong communities of the future in the age of information and Technology will have raised generations of societies who have critical thinking ability, creativity, imagination concerning the productionand are initiative. In this process, the key role in societies for the future are being dominated by education. The programs which are law of teaching and training programs and program development processes that can be described as learning process is the basic determinant of social development. |
Kabul Koşulları | Son üç yılda yapılmış olan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavına (ALES) girmiş olmak ve bu sınavdan başvurulan programın lisans puan türünde (Sözel ve Eşit Ağırlık) en az 55 puan almış olmak gereklidir. Adaylar, ulusal merkezi yabancı dil sınavlarından yüksek lisans için 50 puan almalıdır. Dört yıllık lisans mezunu olma şartı aranmaktadır. Alan dışından programa girmeye hak kazanan öğrenciler bilimsel hazırlık programına tabi tutulacaktır. | Kabul Koşulları (İngilizce) | So as to be admitted to the program, candidates should have a bachelor’s degree from relevant faculties. The bachelor’s degrees granted from universities other than Turkey shall be approved by the Council of Higher Education. Applicants must get a minimum score of 55 from the related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) or equivalent grade from GMAT or GRE exams, and a minimum score of 50 from UDS or KPDS (Governmental Foreign Language Proficiency Test of English) or an equivalent grade from TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF for English, French or German languages. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from MSc programs with thesis, candidates are required to succeed in 7 courses, a seminar and thesis study. The total workload to be accomplished for MSc programs with thesis is 120 ECTS. |
Program Genel Profili | Sosyal bilim alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, nitel ve nicel araştırma yöntemleri ile alana özgü çalışmalar yürütürler. Bu programlarda öğrencilere, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında seçmeli dersler sunulur. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates, holding a Bachelor’s degree in Social Sciences, conduct field specific studies using qualitative and quantitative research methods while enriching their knowledge in the field of expertise thanks to the courses offered by the Master’s Program. Candidates are offered a variety of elective courses appealing to candidate’s fields of interests with an interdisciplinary approach by various departments of the institute. |
Genel Bilgi | EPÖ Anabilim Dalı'nın amacı, okullarda, bakanlık ve kurumların eğitim birimlerinde, Talim ve Terbiye Dairesi'nde uzman ya da uzman yardımcısı yetiştirmek amacı ile kurulmuştur. | Genel Bilgi (İngilizce) | Curriculum and Instruction Program aims to bring up experts and expert assistants for schools, ministry and the education units of institutions and Turkish Board of Education and Discipline. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Program mezunları Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmen ve programcı, şirketlerde eğitim uzmanı olarak görev alabilmektedir. Ayrıca üniversitelerde araştırmacı olarak istihdam edilebilmektedirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates are employed by Ministry Of National Education as teachers and instructors, by companies as education specialists. Also graduates may be employed by universities as researchers. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Tezli yüksek programını tamamlayan öğrenciler, doktoraya devam edebilirler. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies at Ph. D programs in the related fields of study on condition that they get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and providing that they certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as TOEFL,YDS,etc. |
Mezuniyet Koşulları | EPÖ yüksek lisans programı öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, bir akademik danışman yönetiminde alanda yüksek lisans tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a degree, students must successfully complete the courses offered by the program and reach 120 ECTS credits in total and successfully complete a scientifically valid master’s thesis approved by an academic jury. |
Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
5 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
Bilimsel Hazırlık | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
5250048 | EPO104 | Alan Yazın Tarama ve Rapor Yazma Teknikleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 8 |
5250022 | EPO101 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 7 |
5250023 | EPO102 | Eğitim Sosyolojisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5250049 | EPO106 | Karşılaştırmalı Eğitim Programları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
0. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852004 | EOD131 | Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5250050 | EPO105 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5250025 | EPO109 | Program Geliştirme | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5250026 | EPO107 | Zeka ve Öğrenme | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 23 | ||||||||||
5250051 | EPO525 | Eğitimde Güncel Konular | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
5250029 | EPO103 | Post Modernizm, Küreselleşme ve Eğitim | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
En Az 7 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 7 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852005 | EOD208 | Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5250033 | EPO205 | Eğitim İstatistiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5250032 | EPO209 | Öğretim Tasarımı ve Öğretim Model ve Yaklaşımları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5250031 | EPO211 | Program Değerlendirme ve Program Yönetimi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 25 | ||||||||||
5250035 | EPO203 | Eleştirel Pedagoji | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
5250036 | EPO207 | Karşılaştırmalı Eğitim | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
En Az 5 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 5 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852008 | EOD320 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9852003 | EOD308 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852003 | EOD408 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Program derslerinden başarılı sayılabilmek için öğrencilerin öğretim elemanının belirlediği ara sınav, portfolyo, ödev, seminer ve dönem sonu sınavlarından yeterli puanı almaları gerekmektedir.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |