>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Zeka ve Öğrenme | EPO107 | Zorunlu | Yüksek lisans | 1 | Güz | 6 |
Prof. Dr. Şöheyda GÖKTÜRK
Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA
Dr. Öğr. Üyesi Ayla AKBAŞ
Dr. Öğr. Üyesi İsmet ŞAHİN
1) Davranışçı öğrenme yaklaşımının amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
2) Billişsel yaklaşımının amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
3) Gelişimsel öğrenme yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
4) Sağ beyin-sol beyin yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
5) Beyin temelli öğrenme yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder
6) Gözlemsel öğrenme yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder
7) Çoklu zeka yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
8) Öğrenme tipleri teorisini amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
9) Yapılandırmacı ğrenme yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
10) Kontrol teorisiniamaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
11) Vygotsky'nin sosyal edinim yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
12) Öğrenme kuramlarını karşılaştırır, birbirleri ile olan benzerlikelrini ve farklılıklarını kıyaslar.
13) Öğrenme kuramlarını genel özellikelriyle tanır
14) Kurama uygun bir ders etkinliği tasarlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
3 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | |||||||||
4 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
5 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
6 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | |||||||||
7 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
8 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
9 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
10 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
11 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
12 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | |||||||||
13 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||
14 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Davranışçı Kuramlar Gözlemsel öğrenme Piaget Gelişimsel Öğrenme Beyin Temelli Öğrenme Öğrenme Tipleri Teorisi Deneyimsel Öğrenme-Carl Rogers Sağ Beyin- Sol Beyin yaklaşımı Kontrol Teorisi- William Glasser Sosyal Edinim Kuramı Meta-bilişsel (Meta-cognition) yaklaşım Çoklu zeka kuramı Yapılandırmacı yaklaşım
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte