>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Zeka ve Öğrenme EPO107 Zorunlu Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Şöheyda GÖKTÜRK
Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA
Dr. Öğr. Üyesi Ayla AKBAŞ
Dr. Öğr. Üyesi İsmet ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Davranışçı öğrenme yaklaşımının amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
2) Billişsel yaklaşımının amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
3) Gelişimsel öğrenme yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
4) Sağ beyin-sol beyin yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
5) Beyin temelli öğrenme yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder
6) Gözlemsel öğrenme yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder
7) Çoklu zeka yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
8) Öğrenme tipleri teorisini amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
9) Yapılandırmacı ğrenme yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
10) Kontrol teorisiniamaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
11) Vygotsky'nin sosyal edinim yaklaşımını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
12) Öğrenme kuramlarını karşılaştırır, birbirleri ile olan benzerlikelrini ve farklılıklarını kıyaslar.
13) Öğrenme kuramlarını genel özellikelriyle tanır
14) Kurama uygun bir ders etkinliği tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
2 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
3 Düşük Düşük Düşük               Yüksek  
4 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
5 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
6 Düşük Düşük Düşük               Yüksek  
7 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
8 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
9 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
10 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
11 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
12 Düşük Düşük Düşük               Yüksek  
13 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  
14 Düşük Düşük Düşük Orta             Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Davranışçı Kuramlar Gözlemsel öğrenme Piaget Gelişimsel Öğrenme Beyin Temelli Öğrenme Öğrenme Tipleri Teorisi Deneyimsel Öğrenme-Carl Rogers Sağ Beyin- Sol Beyin yaklaşımı Kontrol Teorisi- William Glasser Sosyal Edinim Kuramı Meta-bilişsel (Meta-cognition) yaklaşım Çoklu zeka kuramı Yapılandırmacı yaklaşım

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte