>

Öğretim Tasarımı ve Öğretim Model ve Yaklaşımları

Eğitim Programları ve Öğretim

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğretim Tasarımı ve Öğretim Model ve Yaklaşımları EPO209 Zorunlu Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğretim tasarımının temel ilkelerini ve kuramlarını kavrar.
2) Öğretim tasarımı ve program geliştirme arasındaki farkları ayırt eder.
3) Öğretim Tasarımının Süreçlerini kavrar.
4) Öğretim tasarımı modellerini ayırt eder.
5) Öğretimi planlama süreçlerini kavrar.
6) Öğretimi tasarımda geliştirme süreçlerini kavrar.
7) Uygulama sürecini kavrar
8) Değerlendirme sürecini kavrar.
9) Örnek bir ders tasarlar.
10) Kurama uygun olarak ders planı tasarlar ve sunar.
11) Kurama uygun olarak tasarladığı derse uygun araç-gereç ve materyal tasarlama
12) Öğrenci merkezli kuram ve yöntemleri tanır ve etkinlikler tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük   Düşük Yüksek             Yüksek  
2 Düşük   Düşük Yüksek             Yüksek  
3 Düşük   Düşük Yüksek             Yüksek  
4 Düşük   Düşük Yüksek             Yüksek  
5 Düşük     Yüksek             Yüksek  
6     Düşük               Yüksek  
7 Düşük   Düşük Yüksek             Yüksek  
8 Düşük     Yüksek             Yüksek  
9 Düşük   Düşük Yüksek             Yüksek  
10 Düşük   Düşük Yüksek             Yüksek  
11 Düşük   Düşük Yüksek             Yüksek  
12 Düşük   Düşük Yüksek             Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Program geliştirme

Dersin İçeriği

Öğretim tasarımı nedir? Öğretim tasarımının temel ilkeleri Öğretim tasarımı kuramları Öğretim Tasarımının Süreçleri Öğretim tasarımı modelleri Öğretimi planlama Öğretimi geliştirme Öğretimi Uygulama Öğretimi değerlendirme Örnek bir ders tasarımı hazırlama

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

2

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte