>

9. Yüzyıla Kadar Orta Asya'nın Sosyo-ekonomik Tarihi II

Tarih

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
9. Yüzyıla Kadar Orta Asya'nın Sosyo-ekonomik Tarihi II TAR166 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İbrahim ŞİRİN
Dr. Öğr. Üyesi Sema ORSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 9. Yüzyıla Kadar Orta Asya'nın Sosyo-Ekonomik Tarihi II

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkçe

Dersin İçeriği

Başlangıçtan 9. Yüzyıla kadar sosyo-ekonomik açıdan Orta Asya tarihi inceleme konusu edilecektir. Bu kapsamda Türklerin, Çinlilerin, Moğolların ve Tibetlilerin ilişkileri işlenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Göktürk-Tibet ilişkileri
2) Göktürk-Tibet ilişkilerinin sosyo-ekonomik sisteme etkileri
3) Göktürk-Moğol ilişkileri
4) Göktürk-Moğol ilişkilerinin sosyo-ekonomik sisteme etkileri
5) Uygurlarda sosyal yapı
6) Uygurlarda ekonomik yapı
7) Uygur-Çin ilişkileri
8) ara sınav
9) Uygur-Çin ilişkilerinin sosyo-ekonomik sisteme etkileri
10) Uygur-Tibet ilişkileri
11) Uygur-Tibet ilişkilerinin sosyo-ekonomik sisteme etkileri
12) Uygur-Moğol ilişkileri
13) Uygur-Moğol ilişkilerinin sosyo-ekonomik sisteme etkileri
14) Genel değerlendirme
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1-) Ögel, Bahaeddin, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, İstanbul, 1988.
2- 2-) Eberhard Wolfram, Uzakdoğu Tarihi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1985.
3- 1-) Ögel, Bahaeddin, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, İstanbul, 1988.
4- 2-) Eberhard Wolfram, Uzakdoğu Tarihi, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1985.
5- 3-) İzgi Özkan, Uygurların Siyasi ve Kültürel Tarihi, Türk Kültür Tarihi Araştırmaları Enstitüsü, Ankara, 1987
6- 4-) Gömeç Saadettin, Uygur Türkleri Tarihi ve Kültürü, Akçağ Yayınları, Ankara, 2004
7- 5-) Sinor Denis (derleyen), Erken İç Asya, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000
8- 3-) İzgi Özkan, Uygurların Siyasi ve Kültürel Tarihi, Türk Kültür Tarihi Araştırmaları Enstitüsü, Ankara, 1987
9- 4-) Gömeç Saadettin, Uygur Türkleri Tarihi ve Kültürü, Akçağ Yayınları, Ankara, 2004
10- 5-) Sinor Denis (derleyen), Erken İç Asya, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte