>

Erken Cumhuriyet Dönemi Entelektüel Hayat

Tarih

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Erken Cumhuriyet Dönemi Entelektüel Hayat TAR127 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Funda SELÇUK ŞİRİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İmparatorluktan ulus devlete geçiş sürecinin değişen ortamını açıklar
2) Yeni devletin inşa sürecini değerlendirir
3) Kültürel alandaki değişiklikleri müzakere eder.
4) Dönem içindeki siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri değerlendirir
5) Aydınlar arasındaki temel tertışma konularını müzakere eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek
2 Yüksek
3 Yüksek
4 Yüksek
5 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Cumhuriyet Tarihi ve Anılar

Dersin İçeriği

İmparatorluktan ulus devlete geçiş sürecinin dinamiklerinin, temel özelliklerinin ortaya konması, yeni devletin inşası ve Osmanlı-Türk aydının süreç içindeki yeri ve etkinliğini değerlendirmek. Cumhuriyet dönemindeki sosyali siyasal, ekonomik ve kültürel alandaki gelişmeler karşısında Türk aydının durumu, temel yaklaşımlar, tartışmalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İmparatorluktan Ulus devlete geçişte değişen siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler
2) İmparatorluktan Ulus devlete geçişte değişen siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler
3) Meşrutiyet dönemi aydını
4) Meşrutiyet dönemi aydını
5) Türk aydını ve I. Dünya savaşı
6) Türk aydını ve milli mücadele
7) Cumhuriyetin ilk yıllarında siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler.
8) Arasınav
9) Cumhuriyet dönemi Türk aydını ve yeni devletin inşası
10) Cumhuriyet dönemi Türk aydını ve yeni devletin inşası
11) Cumhuriyetin ilanı ve sonrasındaki siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler ve Türk aydını
12) Cumhuriyetin ilanı ve sonrasındaki siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler ve Türk aydını
13) Erken cumhuriyet dönemi ve Türk aydını
14) Yoğun inşa süreci ve Türk aydını
15) Muhalefet ve aydınlar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul 1973
2- Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, 1961
3- Mete Tunçay, Türkiye’de Tek Parti Yönetiminin Kurulması, İstanbul 1981
4- Mete Tunçay Türkiye’de Sol Akımlar, İstanbul 1978
5- Cemil Kocak, Milli Şef Dönemi, İstanbul 1986

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte