>

Türkiye'de Eskiçağ Bilimleri

Tarih

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türkiye'de Eskiçağ Bilimleri TAR182 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Kurtuluş KIYMET

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eskiçağ tarihinin ne olduğunu açıklar
2) Türkiye’de arkeolojinin gelişimini açıklar
3) İlk arkeolojik kazılara örnekler verir
4) Türkiye’de çiviyazısı araştırmalarının nasıl başladığını açıklar
5) Türkiye’de klasik filolojinin gelişimini açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1  
2 Yüksek
3 Düşük
4  
5  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkiye'de Eskiçağ Bilimleri

Dersin İçeriği

Türkiye’de arkeoloji ve filolojinin kurulması ve gelişmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Osmanlı Devleti'nde Arkeoloji ve Müzecilik
2) Osmanlı Devleti'nde Arkeoloji ve Müzecilik
3) Türkiye'de Üniversite Reformu
4) Türkiye'de Üniversite Reformu
5) Türkiye Cumhuriyeti'nin İlk Kazıları
6) Türkiye Cumhuriyeti'nin İlk Kazıları
7) Türkiye'de Çiviyazısı Araştırmalarının Başlaması
8) Ara Sınav
9) Türkiye'de Çiviyazısı Araştırmalarının Başlaması
10) Türkiye'de klasik Filolojinin Gelişmesi
11) Türkiye'de Klasik Filolojinin Gelişmesi
12) Türkiye'de Arkeolojik Kazılar
13) Türkiye'de Arkeolojik Kazılar
14) Türkiye'de Müzecilik
15) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İplikçioğlu, Bülent, Eskibatı Tarihi I, Ankara, 1997.
2- ŞAHİN, Sencer, “Türkiye Genelinde Eskiçağ Bilimleri ve Eskiçağ Tarihi Temel Bilimleri”, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Dergisi 3, 1995, 203-214.
3- REYHAN, Esma, “Hititoloji: Atatürk Döneminde Bir Bilimin Kuruluşu”, Atatürk’ün Doğumunun 125. Yılına Armağan, Kocaeli, 2007,
4- ÖZGÜNEL, Coşkun, “Cumhuriyet Dönemi Türk Arkeolojisi”, Belleten, Cilt L, Sayı 198, 1986, 895-913.
5- KLINGER, Jörg, “Hititoloji, Yeni Sayılabilecek Bir Araştırma Dalının Doğuşu ve Gelişimi”, Hititler ve Hitit İmparatorluğu, 1000 Tanrılı Halk/Die Hethiter und Ihr Reich, Das Volk Der 1000 Götter, Kunst-Und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland, 18 Januar – 28 April 2002, Bonn 2002.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte