>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | ISO113 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Prof. Dr. Sibel KAYA
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TEZCAN
1) Öğrenciler, öğretme-öğrenme süreçlerinde eleştirel bakış anlayışı kazanmaları ve düşünme/yorumlama becerileri geliştirmeleri hakkında bilgi edineceklerdir
2) Öğrenciler, öğrenme stillerine göre verilen eğitimle farklı yorumlama ve analiz etme ile ilgili bilgi edineceklerdir
3) Öğrenciler, problem çözme becerileri hakkında bilgi edineceklerdir
4) Öğrenciler, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Yaklaşımı doğrultusunda öğrencinin gerçek yaşam ile ilişkili bağlantılar kurması hakkında bilgi edineceklerdir
5) Öğrenciler, Türkiye’de Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretimde Kullanılan Planlar hakkında bilgi edineceklerdir
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | |||||||||||
2 | |||||||||||||
3 | |||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
Bulunmamaktadır
Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve problem çözme teknikleri; öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller; üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri. Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte