>

Çağdaş Öğrenme-öğretme Yaklaşımları

Sınıf Öğretmenliği

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Öğrenme-öğretme Yaklaşımları ISO109 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hakan TURAN
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TEZCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Davranışçı, bilişsel, gelişimsel, sağ beyin-sol beyin, beyin temelli öğrenme, çoklu zeka ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımlarını amaç, içerik, yöntem ve ölçme ve değerlendirme ile öğretmen ve öğrenci rolleri açısından analiz eder.
2) Öğrenme kuramlarını karşılaştırır, birbirleri ile olan benzerliklerini ve farklılıklarını kıyaslar.
3) Öğrenme kuramlarını genel özellikleriyle açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Orta     Orta Orta   Orta     Düşük
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta   Orta Orta       Orta
3 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta           Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

Davranışçı Kuramlar Piaget Gelişimsel Öğrenme Beyin Temelli Öğrenme Öğrenme Tipleri Teorisi Sağ Beyin- Sol Beyin yaklaşımı Sosyal Edinim Kuramı Meta-bilişsel yaklaşım Çoklu zeka kuramı Yapılandırmacı yaklaşım

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte