>

İlköğretim Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Sınıf Öğretmenliği

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İlköğretim Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ISO120 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI
Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt YAZICI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematik öğretiminde dünyada gelişen yeni anlayışları açıklar.
2) Yeni anlayışların avantajlı yönleri tartışır.
3) Yeni anlayışların dezavantajlı yönleri tartışır.
4) Bu anlayışların matematik öğretimine nasıl yansıtılabileceği araştırır.
5) Matematik öğretiminde dünyada gelişen yeni anlayışlar uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
2 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

Matematiksel etkinlik yaparak, matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ve böylecematematik öğrenilmesi. Matematik öğrenme kuramları: Davranışçı yaklaşım, yenidavranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, algısal-görsel değişkenlik ilkesi, yapılandırıcılıkilkesi, buluş veya keşif yolu ile öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi, oluşturmacı eğitimanlayışında öğrenme. Matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem vetekniklerin incelenmesi. Öğrenme ortamlarının düzenlenmesi. Uygun etkinliklerinplanlanıp, uygulanması. Öğrencilerin matematiksel düşüncelerinin ve yaratıcılıklarınıngelişmesinin sağlanması. Matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıların saptanıp,çözüm önerilerinin geliştirilmesi. Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilenyöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Beyin Temelli Öğrenme
2) Çoklu Zeka Kuramı
3) Eleştirel Düşünme
4) İnternet Tabanlı Öğrenme
5) İşbirliğine Dayalı Öğrenme
6) İşbirliğine Dayalı Öğrenme
7) Kuantum Öğrenme
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Probleme Dayalı Öğrenme
10) Probleme Dayalı Öğrenme
11) Proje Tabanlı Öğrenme
12) Tam Öğrenme
13) Yaratıcı Düşümne
14) Yansıtıcı Düşünme
15) Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ders notu / Lecture note
2- Text book
3- Özden, Y., Öğrenmeye Farklı Bir Bakış: Yapılandırmacılık, Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem-A Yayıncılık (2003).
4- Worthen and Sanders, Educational Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines. London: Longman, (1987).
5- Gutek, G.L., Eğitimde Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Çeviren: Doç.Dr. Nesrin Kale, Ütopya Yayıncılık, (2001).
6- Kaynak kitaplar ve konuyla ilgili makaleler.
7- resource books and articles related to subject
8- ...
9- ...
10- ...
11- ...

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte