>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretim Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | ISO120 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Arzu ARI
Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt YAZICI
1) Matematik öğretiminde dünyada gelişen yeni anlayışları açıklar.
2) Yeni anlayışların avantajlı yönleri tartışır.
3) Yeni anlayışların dezavantajlı yönleri tartışır.
4) Bu anlayışların matematik öğretimine nasıl yansıtılabileceği araştırır.
5) Matematik öğretiminde dünyada gelişen yeni anlayışlar uygular.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
2 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok.
Matematiksel etkinlik yaparak, matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ve böylecematematik öğrenilmesi. Matematik öğrenme kuramları: Davranışçı yaklaşım, yenidavranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, algısal-görsel değişkenlik ilkesi, yapılandırıcılıkilkesi, buluş veya keşif yolu ile öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi, oluşturmacı eğitimanlayışında öğrenme. Matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem vetekniklerin incelenmesi. Öğrenme ortamlarının düzenlenmesi. Uygun etkinliklerinplanlanıp, uygulanması. Öğrencilerin matematiksel düşüncelerinin ve yaratıcılıklarınıngelişmesinin sağlanması. Matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıların saptanıp,çözüm önerilerinin geliştirilmesi. Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilenyöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulması.
1- Ders notu / Lecture note
2- Text book
3- Özden, Y., Öğrenmeye Farklı Bir Bakış: Yapılandırmacılık, Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem-A Yayıncılık (2003).
4- Worthen and Sanders, Educational Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines. London: Longman, (1987).
5- Gutek, G.L., Eğitimde Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Çeviren: Doç.Dr. Nesrin Kale, Ütopya Yayıncılık, (2001).
6- Kaynak kitaplar ve konuyla ilgili makaleler.
7- resource books and articles related to subject
8- ...
9- ...
10- ...
11- ...
1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte