>

Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Sınıf Öğretmenliği

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ISO118 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Doç. Dr. Elif ÖZATA YÜCEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Fen ve Teknoloji dersi programındaki yeni yaklaşımları tartışır.
2) Fen ve teknoloji dersi için yeni yaklaşımları kullanarak ders etkinliği düzenler.
3) Fen ve Teknoloji Programlarını yeni yaklaşımlar açısından değerlendirir.
4) 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji Programlarında yeni yaklaşımlar açısından ne tür sorunlar yaşandığını inceler.
5) 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji Programlarında yeni yaklaşımların uygulandığı çalışmaları araştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Orta                      
2   Orta                    
3     Orta                  
4       Orta   Yüksek       Yüksek    
5             Orta   Orta   Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bulunmamaktadır

Dersin İçeriği

Fen ve teknoloji derslerinin işlenişinde temel prensiplar. Bilimsel araştırma ve incelemeye dayalı fen öğretimi. Fen öğretiminde yeni yaklaşımlar; proje tabanlı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve yansıtıcı düşünme becerileri açısından fen öğretimi, Kavram öğretiminde yeni yaklaşımlar. Fen ve teknoloji öğretimindeki yeni yaklaşımların programdaki yansımaları. İlköğretim 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji Programlarında uygulanmasında karşılaşılan sorunlar.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte