>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İlköğretimde Deneysel Fen Öğretimi ISO130 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aslı EŞME
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TEZCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenciler fen öğretiminde fizik, kimya ve biyoloji deneylerini tasarlayıp ve geliştirebilecekler.
2) Öğrenciler fen öğretiminde fizik, kimya ve biyoloji deneylerini tasarlayıp ve geliştirebilecekler.
3) Öğrenciler fen öğretiminde fizik, kimya ve biyoloji deneylerini tasarlayıp ve geliştirebilecekler.
4) Öğrenciler fen öğretiminde fizik, kimya ve biyoloji deneylerini tasarlayıp ve geliştirebilecekler.
5) Öğrenciler fen öğretiminde fizik, kimya ve biyoloji deneylerini tasarlayıp ve geliştirebilecekler.
6) Atık ve ucuz malzemeden deney tasarlayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
6 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Fen Eğitiminde deneyin önemi ve amacı, laboratuvar çalışmalarının Sınıf Eğitimi programındaki önemi ve yeri, deneylerde bilimsel süreç becerilerinin önemi, İletişim Kurma-Ölçme-Tahmin-Çıkarım Yapma Becerileri, Verileri Yorumlama, Deney Yapma, Hipotez Belirleme, Deney çalışma yaprakları ve deney raporu, çalışma yapraklarının hazırlanması, Deney Tasarlama ve Geliştirme, Deney Çeşitleri, Açık Uçlu Deneyler, Tümdengelim Yaklaşımı, Tümevarım yaklaşım, ucuz ve atık malzemeden araç-gereç yapma, deneylerde öğrenci performanslarının (bilgi, beceri, tutum-değer) değerlendirilmesinde kullanılacak yaklaşımlar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte