>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Performansa Dayalı Durum Belirleme EGD114 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Satılmış TEKİNDAL
Doç. Dr. Safiye BİLİCAN DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Performansa dayalı durum belirlemeye ilişkin temel kavramları bilir
2) Performansa dayalı durum belirlemenin öğretim sisteminde neden önemli olduğunu açıklar
3) Performansa dayalı durum belirlemenin ilkelerini bilir
4) Performansa dayalı durum belirlemenin üstün ve sınırlı yönlerini tartışır
5) kontrol listeleri, dereceleme ölçekleri, dereceli puanlama anahtarları, ürün seçki dosyası, akran değerlendirme ve öz değerlendirme gibi temel kavramları bilir
6) Verilen performans ölçütün uygun kontrol listesi, dereceleme ölçeği ve dereceli puanlama anahtarı geliştirir
7) Performansa dayalı durum belirlemede geçerlik ve güvenirliği artıracak önlemler sunar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek                     Yüksek                  
2 Yüksek Yüksek                     Yüksek                  
3 Yüksek Yüksek                     Yüksek                  
4 Yüksek Yüksek                     Yüksek                  
5 Yüksek Yüksek                     Yüksek                  
6 Yüksek Yüksek                     Yüksek                  
7 Yüksek Yüksek                     Yüksek                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Psikolojik Ölçmenin Temelleri

Dersin İçeriği

Temel kavramlar: ölçme, değerlendirme ve durum belirleme arasındaki ilişki; Performansa dayalı belirlemenin amacı ve öğretim sürecindeki rolü; Performansa dayalı değerlendirme araçları ve yöntemleri: gözlem kayıtları, kontrol listeleri, dereceleme ölçekleri, dereceli puanlama anahtarları, ürün seçki dosyası, akran değerlendirme ve öz değerlendirme vb.; Performansa dayalı durum belirlemede geçerlik ve güvenirlik.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte