>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yeni Medya ve Reklam GIR109 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Yusuf BUDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sanal iletişim ortamlarının tanımlanmasını ve tasarımını yapabilir.
2) Yeni medya düzenini tanımlayarak anlamlandırır.
3) Yeni medya reklamcılığı üzerinde kampanyalar geliştirebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Yeni medya düzeninde etkileşim, sanallık, zaman - mekan bağımsızlığının açıklanması. Yeni medya reklamcılığının daha kişisel, anında, kitleye her zaman ve her yerde aktarılabilen, daha eğlenceli ve daha sosyal ve sorumlu içeriklerin üretilmesinin aktarılması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders içeriği ve izlencesi, ders içi uygulamalar, okuma listesi vb hakkında bilgilendirme
2) Yeni medya nedir?
3) Yeni medyada bireyin yeniden tanımlanması: Sanal Kimlikler, sanal gruplar, sanal topluluklar
4) Sanal Toplumsallaşma, Sanal Aidiyetler, Sanal Temsil kavramların tartışılması
5) Yeni medyada sahiplik, dijital üretim ve fikri haklar
6) Yeni medyada sahiplik, dijital üretim ve fikri haklar: açık kaynak uygulamaları
7) Yeni Medya ve tüketim toplumu
8) Ara Sınav
9) Toplumsal hareketler ve Yeni Medya
10) Yeni Medya ve Suç kavramının dönüşümü
11) Mahremiyet, gözetim ve Yeni Medya
12) Yeni Medya ve Yönetim
13) Dijital vatandaşlık
14) Araştırma Projesi Sunumu -1. Hafta
15) Araştırma Projesi Sunumu -2. Hafta
16) Ders içeriği ve araştırma projeleri ile ilgili genel tartışma

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Advertising 2.0, Tracy L.Tuten., Praeger.2008.
2- Digital Advertising, Andrew McStay. Palgrave MacMillan.
3- The Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition.
4- Dijital Reklamcılık ve Gençlik, Dr.R.Gülay Öztürk, Beta Yayınları, 2013.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Tartışma
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Model Yapma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte