>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Siyasal Kampanyalarda Görsel Tasarım GIR119 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Siyasal kampanyaların geliştirilmesinde görsel dili belirleyebilir ve uygulayabilir.
2) Görsellerin anlamlarını ve temellerini açıklayabilir.
3) Siyasal kampanyaların görsellerinde toplum ve birey üzerindeki etkileri tanımlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1         Orta Orta Yüksek   Yüksek Orta   Orta    
2         Orta Orta Yüksek   Yüksek Orta   Orta    
3         Orta Orta Yüksek   Yüksek Orta   Orta    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Toplum, kültür ve bireyler üzerinde siyasal kampayalarda verilmek istenen mesajın görseller ile verilebilmesi için siyasal kampanyaların yönetiminde bütüncül yaklaşım yöntemleri aktarılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Siyasal iletişim kavramı ve gelişmeleri anlatılacak
2) Siyasal kampanya süreçleri anlatılacak
3) Siyasal kampanya planlaması aktarılacak
4) Siyasal kampanya iletişimi üstünde durulacak
5) Siyasal kampanya iletişiminde aday kimliği, imajı aktarılacak
6) Siyasal marka kavramı aktarılacak
7) Ara Sınav
8) Görsel Tasarım Unsurları aktarılacak
9) Siyasal kampanyalar ve görsel tasarım unsurları üzerinde durulacak
10) Medya ortamında siyasal kampanya tasarımları üstünde durulacak
11) Örnek çözümlemeler yapılacak
12) Ödev sunum
13) Ödev sunum
14) Ödev sunum
15) Ödev sunum
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ferruh Uztuğ Siyasal Marka1999 Ankara Media Cat Yayınları
2- Ahmet Kalender Siyasal İletişim Çizgi Yayınları
3- Emine Yavaşgel Siyasal İletişim Ebabil Yayınları
4- Oya Tokgöz, Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, İmge Kitapevi
5- Aysel Aziz, Siyasette Etkili İletişim Teknikleri, Başlık Kitaplar
6- Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, Mediacat Yayınları
7- Müge Elden ve Özen Okat Özdem, Reklamda Görsel Tasarım, Say Yayınları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte