>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Reklam ve Sanat Tartışmaları GIR121 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. İsmail KESKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Reklam ve sanat kavramlarını açıklayarak tasarımlarında uygular.
2) Reklam ve görsel ögelerin çift yönlü etkileşimini sağlar.
3) Reklamda kullanılan görsel ögelerin sanatsal çerçevede değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
3 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük   Düşük Düşük   Düşük   Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

..

Dersin İçeriği

Reklam, sanat ve metalaşma denkleminde yaşanan çift yönlü akışın güncel durumunu betimlemesi, çalışmanın literatüre katkısı bakımından önemi aktarılarak literatür taraması yapılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sanat, sanat felsefesi ve estetik konularına giriş.
2) Görsel iletişim temel kavramları.
3) Temel sanat kavramları.
4) Sanatta eleştiri ve eleştirel bakış.
5) Tarihsel süreçte ilk çağdan bu yana gelişmiş sanat teorileri.
6) Sanat ve sanatçıyı anlama üzerine.
7) Sanat akımlarına genel bir bakış.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Rönesansı anlamak.
10) 1960 sonrası sanat akımları.
11) Plastik sanatlarda zaman kavramı.
12) 17. yüzyıl usta sanatçıları ve sanata katkıları.
13) 17. yüzyıl baskı resmine genel bakış.
14) Litografi tekniği, iletişim ve sanata getirdiği yenilikler.
15) Sanatta eleştirel yaklaşım üzerine.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Adnan Turani, Çağdaş Sanat Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1974
2- Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1974
3- Ernst Peter Fischer, Sanatın Gerekliliği, İstanbul: Payel Yayınları / Sanat Kuramı Kitapları Dizisi, 1995
4- W. Deonna, Sanatta Ritimler ve Kanunlar, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1974
5- Herbert Read, Sanatın Anlamı, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları, 1974

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte