>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tüketici Davranışları GIR204 Zorunlu Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nebiye Duriye Gamze CILIZOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Reklamda tüketici davranışlarını anlamdırarak uygulamaları buna göre geliştirebilir.
2) Tüketici davranışlarındaki kültürel ve toplumsal etkileri açıklayabilir.
3) Ekonomik, pazarlama yönetimi, psikoloji ve sosyoloji alanlarını tüketici davranışlarında izleyebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek   Orta   Yüksek     Yüksek    
2     Orta     Orta                
3     Yüksek         Orta         Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

Ekonomik, pazarlama yönetimi, psikoloji ve sosyoloji alanlarının çerçevesinde tüketim ve tüketici psikoloji irdelenerek literatür taraması yapılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tüketici davranışının tanımlanması
2) Tüketici davranışı modellerinin irdelenmesi
3) Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi süreçleri
4) Tüketici davranışında etkin olan psikolojik süreçlere genel bakış
5) Tüketimde öğrenme ve belleğin etkisinin tartışılması
6) Tüketimde öğrenme ve belleğin etkisinin tartışılması
7) Tüketimde algılamanın etkisinin tartışılması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tüketimde motivasyon ve ilgi düzeylerinin tartışılması
10) Tüketimde tutumlar ve ihtiyaçların tartışılması
11) Tüketimde kişiliğin etkisinin tartışılması
12) Tüketimde değer, yaşam biçimleri ve kültürün etkisinin tartışılması
13) Tüketimde referans gruplarının etkisinin tartışılması
14) Pazarlama iletişimi ve ikna teknikleri
15) Tüketici davranışlarının analizi ve reklam üretim arası ilişki
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Altıntaş, Murat Hakan, Tüketici Davranışları (Müşteri Tatmininden Müşteri Değerine), Alfa Yay., İstanbul, 2000
2- Odabaşı, Yavuz, Barış, Gülfidan, Tüketici Davranışı, Mediacat, İstanbul, 2002
3- Odabaşı,Yavuz, Post Modern Pazarlama, Mediacat, İstanbul, 2004
4- Zaltman, Gerald, Tüketici Nasıl Düşünür, Mediacat, İstanbul, 2003
5- İslamoğlu, Ahmet Hamdi, Tüketici Davranışları, Beta Yay., İstanbul, 2003
6- Koç, Erdoğan, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yay., İstanbul, 2008

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte