>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yeni Medya ve Toplum GIR210 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Yusuf BUDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yeni medya çalışmaları ile kuramsal kavramları bütünleştirerek topluma yönelik çalışmalar yapabilir.
2) Yeni medya sisteminde oluşan yeni soruları ve kavramları çalışmalarına yönlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Düşük
2 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Yeni medya ve yeni medya ortamlarını çalışmak: yeni sorular ve yeni kavramları incelemek. Yeni medya ve yeni medya ortamlarında kimliğin sunumu: kimlik egzersizleri, sanal cemaat üyelikleri, hareketsiz toplumsallaşma kavramların tartışılması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders içeriği ve izlencesi, ders içi uygulamalar, okuma listesi vb hakkında bilgilendirme
2) Yeni medya nedir?
3) Yeni medyada bireyin yeniden tanımlanması: Sanal Kimlikler, sanal gruplar, sanal topluluklar
4) Sanal Toplumsallaşma, Sanal Aidiyetler, Sanal Temsil kavramların tartışılması
5) Yeni medyada sahiplik, dijital üretim ve fikri haklar
6) Yeni medyada sahiplik, dijital üretim ve fikri haklar: açık kaynak uygulamaları
7) Yeni Medya ve tüketim toplumu
8) Ara Sınav
9) Toplumsal hareketler ve Yeni Medya
10) Yeni Medya ve Suç kavramının dönüşümü
11) Mahremiyet, gözetim ve Yeni Medya
12) Yeni Medya ve Yönetim
13) Dijital vatandaşlık
14) Araştırma Projesi Sunumu -1. Hafta
15) Araştırma Projesi Sunumu -2. Hafta
16) Ders içeriği ve araştırma projeleri ile ilgili genel tartışma

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 5651 sayılı İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN, Resmi Gazete, 23.05.2007.
2- Akdeniz, Y. ve K. Altıparmak (2008). Internet: Restricted Access- A Critical Assessment of Internet Content regulation and Censorship in Turkey. Ankara: İmaj Yayınevi.
3- Bentham, J., C. P. Watkin ve S. Werret (2008). Panoptikon: Gözün İktidarı. (Çev. Barış Çoban ve Zeynep Özarslan). İstanbul:Su Yayınları.
4- Binark, M. (2005). “Kimlik(lenme), Dipnotsuz İletişim ve Etnik Laflama Odaları”, İnternet, Toplum, Kültür. (Der.) Mutlu Binark ve Barış Kılıçbay. Ankara: Epos. 118-136.
5- Castells, M. (2005). Enformasyon Çağı: Ağ Toplumunun Yükselişi. (Cilt 1).(Çev. Ebru Kılıç), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (5-205;437-502)
Castells, M. (2006). Enformasyon Çağı: Kimliğin Gücü, (Cilt 2). (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (9-95;465-530)
Castells, M. (2007). Enformasyon Çağı: Binyılın Sonu, (Cilt 3). (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (89-218)

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Bireysel Çalışma
2) Problem Çözme
3) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte