>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
New Media and Society | GIR210 | Elective | Master's degree | 1 | Spring | 5 |
Assistant Prof. Dr. Yusuf BUDAK
1) .
2) .
Program Competencies | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Learning Outcomes | |||||||||||||||
1 | High | Middle | Middle | High | High | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | High | Middle | Low | |
2 | Middle | Middle | High | High | High | Middle | Middle | Middle | High | High | Middle | High | High | Middle |
Face to Face
None
Not Required
Studying new media and new media enviroments, examine new questions and new concepts. Presentation of identity in the enviroments of new media. Identity exercies, virtual memberships, arguments of motionless society concepts.
1- 5651 sayılı İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN, Resmi Gazete, 23.05.2007.
2- Akdeniz, Y. ve K. Altıparmak (2008). Internet: Restricted Access- A Critical Assessment of Internet Content regulation and Censorship in Turkey. Ankara: İmaj Yayınevi.
3- Bentham, J., C. P. Watkin ve S. Werret (2008). Panoptikon: Gözün İktidarı. (Çev. Barış Çoban ve Zeynep Özarslan). İstanbul:Su Yayınları.
4- Binark, M. (2005). “Kimlik(lenme), Dipnotsuz İletişim ve Etnik Laflama Odaları”, İnternet, Toplum, Kültür. (Der.) Mutlu Binark ve Barış Kılıçbay. Ankara: Epos. 118-136.
5- Castells, M. (2005). Enformasyon Çağı: Ağ Toplumunun Yükselişi. (Cilt 1).(Çev. Ebru Kılıç), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (5-205;437-502)
Castells, M. (2006). Enformasyon Çağı: Kimliğin Gücü, (Cilt 2). (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (9-95;465-530)
Castells, M. (2007). Enformasyon Çağı: Binyılın Sonu, (Cilt 3). (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (89-218)
1) Self Study
2) Problem Solving
3) Project Based Learning
Contribution of Semester Studies to Course Grade |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Contribution of Final Examination to Course Grade |
50% |
|||||||||||
Total | 100% |
Turkish
Not Required