>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Reklam Tasarım Uygulamaları GIR218 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet Cem PEKMAN
Doç. Dr. Haluk Arda OSKAY
Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Reklam kampanyasının tasarım aşamalarını yönetebilir.
2) Belirlenen konu çerçevesinde reklam kampanyası geliştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek   Yüksek   Orta   Yüksek Yüksek      
2 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek   Orta       Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

Ders kapsamında reklamın tanımı, ticari iletişimdeki yeri önemi, tüketiciler üzerindeki etkileri, marka kavramı, marka imajı, marka değeri ve müşteri ilişkileri yönetimi konuları gözden geçirilecektir. Daha sonra yaratıcılık, kavramsallaştırma, tasarım ve kampanya konuları ayrıntılı olarak incelenecektir. Bu çerçevede tasarım süreci, başlık, ana metin, alt metin ve görsel unsurların hazırlanmasına ilişkin temel tasarım prensipleri, gazete, dergi, açıkhava ortamları için baskı süreçleri ile dijital medyada ticari iletişim tasarımı konuları incelenecektir.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Özkan, Pelin, Hayatımız Reklam: Türkiye'nin Reklam Ustalarıyla Söyleşiler, MediaCat Kitapları
2- Aksoy, Atilla, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
3- Borça, Güven, Reklamlardan Sonra, MediaCat Kitapları
4- Mayer, Martin, Madison Avenue-Dünyanın En Sıradışı Mesleği Reklamcılık ve Reklamcılar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
5- Solomon, Michael, Tüketici Krallığının Fethi-Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri, MediaCat Kitapları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte