>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklamda Görsel Okulamar | GIR220 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 5 |
Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER
1) Reklam iletişiminde görsel algıyı yönetebilir ve kullanabilir.
2) Tasarımlarında renk olgusunu geliştirir.
3) Reklam iletişiminde kullanılan işaretleri tasarımda uygular.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | |||||
2 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | ||||||
3 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Tüketim çağının en önemli alanlarından biri olan reklamların ele alınacağı bu ders kapsamında kurgulanan mesajın altında yatan anlamın okunması amaçlanmaktadır. Bu okumalar göstergebilim yöntemi kullanılarak çözümlenecektir.
1- Barthes, Roland. Göstergebilimsel Serüven. Çev. Mehmet Rifat ve Sema Rifat. Ankara: Yapı Kredi Yayınları, 1993.
2- Şendur, Atabek G. ve Ümit Atabek. Medya Metinlerini Çözümlemek: İçerik, Göstergebilim Ve Söylem Çözümleme Yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2007.
3- Mehmet Rifat, Göstergebilimin ABC'Sİ. İstanbul: Say Yayınları, 2009.
4- Mirzoeff, Nicholas. An Introduction to Visual Culture. London: Routledge, 1999.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte