>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Reklamda Görsel Okulamar GIR220 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Reklam iletişiminde görsel algıyı yönetebilir ve kullanabilir.
2) Tasarımlarında renk olgusunu geliştirir.
3) Reklam iletişiminde kullanılan işaretleri tasarımda uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek   Düşük    
2   Düşük Düşük Orta Orta   Orta Orta Orta Orta   Düşük    
3       Orta Orta   Orta Orta Orta Orta   Düşük    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Tüketim çağının en önemli alanlarından biri olan reklamların ele alınacağı bu ders kapsamında kurgulanan mesajın altında yatan anlamın okunması amaçlanmaktadır. Bu okumalar göstergebilim yöntemi kullanılarak çözümlenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Gösterge Kavramı
2) Göstergebilimin Tarihçesinden Bahsedilir
3) Göstergebilimin öncüleri Ferdinand Saussure, Pierce, Roland Barthes, Jacokbson gibi kuramcılar aktarılacak
4) Göstergelerin özellikleri aktarılacak
5) Göstergebilimde kullanılan kavramlar aktarılacak
6) Göstergebilimde Anlamlandırma Sürecine Değinilecek
7) Çeşitli simge, sembol, ikon gibi görsellerin iletişim ve dil bağlantısı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Göstergebilim ile yapılan çözümlemeler üstünde durulacak
10) İki boyutlu reklam görsellerinin örnek çözümlemesi yapılacak
11) Televizyon reklam iletilerinin örnek çözümlemesi yapılacak
12) Örnek çözümlemeler yapılacak
13) Öğrenci Sunumları-1.Grup
14) Öğrenci Sunumları-2.Grup
15) Öğrenci Sunumları-3.Grup
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Barthes, Roland. Göstergebilimsel Serüven. Çev. Mehmet Rifat ve Sema Rifat. Ankara: Yapı Kredi Yayınları, 1993.
2- Şendur, Atabek G. ve Ümit Atabek. Medya Metinlerini Çözümlemek: İçerik, Göstergebilim Ve Söylem Çözümleme Yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2007.
3- Mehmet Rifat, Göstergebilimin ABC'Sİ. İstanbul: Say Yayınları, 2009.
4- Mirzoeff, Nicholas. An Introduction to Visual Culture. London: Routledge, 1999.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte