>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | EBY134 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI
1) Eğitimde çağdaş yaklaşımlara ilişkin temel kavramları tanımlar.
2) Eğitimde çağdaş yaklaşımlara bağlamında elde ettiği kuramsal verilere ilişkin veri girişi ve tanımlaması yapar.
3) Eğitimde çağdaş yaklaşımlara bağlamında elde ettiği kuramsal verilere ilişkin analizler yapar.
4) Pozitivist paradigma çerçevesinde ele alınan kuramların örgüt ve yönetime ilişkin bakış açılarını tartışır.
5) Pozitivist ve pozitivist ötesi paradigmaları eğitime yansımaları açısından karşılaştırır.
6) Eleştirel kuram (Frankfurt okulu, kültür endüstrisi vb.) perspektifinde eğitimin, okulun amacı, eğitim yönetiminde kuram, araştırma ve uygulamanın değişimini tartışır.
7) Fenomenolojik bakış açısının, Etnometodolojinin, Kaos terosinin özelliklerinden yola çıkarak eğitim yönetimine yansımalarını tartışır
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |||
6 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
pozitivist paradigma ve eğitim yönetimine yansımaları, modernizme eleştiri (anti bilim hareketi), eğitimde çağdaş yaklaşımlar, ve postmodernizmin kurgusu, post pozitivizm ve eğitim yönetimine yansımaları
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte