>

Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar

Eğitim Yönetimi

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar EBY134 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Tuğba KONAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eğitimde çağdaş yaklaşımlara ilişkin temel kavramları tanımlar.
2) Eğitimde çağdaş yaklaşımlara bağlamında elde ettiği kuramsal verilere ilişkin veri girişi ve tanımlaması yapar.
3) Eğitimde çağdaş yaklaşımlara bağlamında elde ettiği kuramsal verilere ilişkin analizler yapar.
4) Pozitivist paradigma çerçevesinde ele alınan kuramların örgüt ve yönetime ilişkin bakış açılarını tartışır.
5) Pozitivist ve pozitivist ötesi paradigmaları eğitime yansımaları açısından karşılaştırır.
6) Eleştirel kuram (Frankfurt okulu, kültür endüstrisi vb.) perspektifinde eğitimin, okulun amacı, eğitim yönetiminde kuram, araştırma ve uygulamanın değişimini tartışır.
7) Fenomenolojik bakış açısının, Etnometodolojinin, Kaos terosinin özelliklerinden yola çıkarak eğitim yönetimine yansımalarını tartışır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta    
6 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

pozitivist paradigma ve eğitim yönetimine yansımaları, modernizme eleştiri (anti bilim hareketi), eğitimde çağdaş yaklaşımlar, ve postmodernizmin kurgusu, post pozitivizm ve eğitim yönetimine yansımaları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Eğitim yönetimiyle ilgili temel kavramlar
2) Yönetim yaklaşımları-insan doğasına ilişkin varsayımlar-yönetim biliminin tarihsel gelişimi
3) yönetim yaklaşımları-modern kuramlar
4) yönetim süreçleri
5) pozitivist paradigmanın temelleri
6) pozitivist paradigmanın eğitim yönetimine yansımaları
7) yorumcu paradigma
8) Ara sınav
9) yorumcu paradigma çerçevesinde eğitim yönetimi
10) örgütsel anarşi-marksist ve diyalektik görüş
11) post modernizm ve eğitim yönetimi
12) kuantum-kaos-fenomenoloji-etnometodoloji-eleştirel kuram
13) sembolik etkileşimci-otopiyezes-feminist kuram-
14) örgütsel kültür ve okul metaforu-Greenfield
15) Eğitim yönetiminde yeni yaklaşımların gerektirdiği araştırma yöntemleri
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte