>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitimde Denetim ve Sorunları  EBY103 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Tuğba KONAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Derste geçen temel kavramların tanımlarını söyleme/ yazma
2) Denetimin tarihsel gelişimindeki önemli noktaları ifade etme
3) Denetimin boyutlarını, modellerini, İlkelerini ve denetmen özelliklerini açıklama.
4) Eğitim Denetiminde Bilimsel Modeli açıklama,üstün ve zayıf yönlerini belirtme
5) Eğitim Denetiminde Sanatsal Modeli açıklama,üstün ve zayıf yönlerini belirtme
6) Eğitim Denetiminde Öğretimsel ve Gelişimsel Modelleri açıklama,Her birinin üstün ve zayıf yönlerini belirtme
7) Teftiş Türleri, İlkeleri ve Müfettiş Özelliklerini bilme, açıklama, söyleme / yazma.
8) Denetimi, ön incelemeyi ve araştırmayı planlama.
9) Sınıf İçi Etkinliklerin Denetimini, Kliniksel Denetimi ve aşamalarını bilme / açıklama.
10) Değerlendirme türlerini ve öz değerlendirmeyi açıklama.
11) Performans değerlendirmesini açıklama/ tartışma.
12) Performans geliştirmede belli başlı yaklaşımları açıklama
13) Yöneticinin/Denetmenin mentörlük, koçluk ve mikrö öğretim yapma rollerini açıklama.
14) Denetimde İnsan ilişkileri, Birey ve Gruplarla Çalışmayı ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri Açıklama /tartışma.
15) Güdüleme, Moral ve Örgütsel İklimi ve bunlar arasındaki ilişkileri ayrı ayrı Açıklama /tartışma.
16) Derste geçen konulara ve mesleğine ilgili, istekli ve duyarlı olma.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta      
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
6 Orta Orta Yüksek                
7 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
8 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
9 Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
10 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
11 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
12 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
13 Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
14 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek      
15 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
16 Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

1.Öğrencilerle Tanışma. 2. İzlenceyi, Dersin İşlenişini, Amaçlarını ve Kurallarını Açıklama,Paylaşma. 3. Eğitimde Denetimin Gelişimi, Boyutları ve Kapsamı. 4. Denetimde Bilimsel Model. 5. Denetimde Sanatsal Model. 6. Denetimde Öğretimsel ve Gelişimsel Modeller. 7. Teftiş Türleri, İlkeleri ve Müfettiş Özellikleri. 8. Denetimin Planlanması, Ön İnceleme ve Araştırma Süreci. 9. Sınıf İçi Etkinliklerin Denetimi ve Kliniksel Denetim. 10. Eğitimde Değerlendirme ve Öğretmenin Öz Değerlendirmesi. 11. Öğretmen Performansının Değerlendirilmesi. 12. Personel Geliştirme Yaklaşımları; Mentorluk, Koçluk ve Mikro Öğretim. 13. Denetimde İnsan ilişkileri, Birey ve Gruplarla Çalışma. 14. Güdüleme, Moral, Örgütsel İklim ve Yarı Yılın Değerlendirilmesi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte