>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Denetim ve Sorunları | EBY103 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI
1) Derste geçen temel kavramların tanımlarını söyleme/ yazma
2) Denetimin tarihsel gelişimindeki önemli noktaları ifade etme
3) Denetimin boyutlarını, modellerini, İlkelerini ve denetmen özelliklerini açıklama.
4) Eğitim Denetiminde Bilimsel Modeli açıklama,üstün ve zayıf yönlerini belirtme
5) Eğitim Denetiminde Sanatsal Modeli açıklama,üstün ve zayıf yönlerini belirtme
6) Eğitim Denetiminde Öğretimsel ve Gelişimsel Modelleri açıklama,Her birinin üstün ve zayıf yönlerini belirtme
7) Teftiş Türleri, İlkeleri ve Müfettiş Özelliklerini bilme, açıklama, söyleme / yazma.
8) Denetimi, ön incelemeyi ve araştırmayı planlama.
9) Sınıf İçi Etkinliklerin Denetimini, Kliniksel Denetimi ve aşamalarını bilme / açıklama.
10) Değerlendirme türlerini ve öz değerlendirmeyi açıklama.
11) Performans değerlendirmesini açıklama/ tartışma.
12) Performans geliştirmede belli başlı yaklaşımları açıklama
13) Yöneticinin/Denetmenin mentörlük, koçluk ve mikrö öğretim yapma rollerini açıklama.
14) Denetimde İnsan ilişkileri, Birey ve Gruplarla Çalışmayı ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri Açıklama /tartışma.
15) Güdüleme, Moral ve Örgütsel İklimi ve bunlar arasındaki ilişkileri ayrı ayrı Açıklama /tartışma.
16) Derste geçen konulara ve mesleğine ilgili, istekli ve duyarlı olma.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | ||||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Orta | Orta | Yüksek | |||||||||
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
8 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
9 | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
10 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
11 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
12 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
13 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
14 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
15 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
16 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
1.Öğrencilerle Tanışma. 2. İzlenceyi, Dersin İşlenişini, Amaçlarını ve Kurallarını Açıklama,Paylaşma. 3. Eğitimde Denetimin Gelişimi, Boyutları ve Kapsamı. 4. Denetimde Bilimsel Model. 5. Denetimde Sanatsal Model. 6. Denetimde Öğretimsel ve Gelişimsel Modeller. 7. Teftiş Türleri, İlkeleri ve Müfettiş Özellikleri. 8. Denetimin Planlanması, Ön İnceleme ve Araştırma Süreci. 9. Sınıf İçi Etkinliklerin Denetimi ve Kliniksel Denetim. 10. Eğitimde Değerlendirme ve Öğretmenin Öz Değerlendirmesi. 11. Öğretmen Performansının Değerlendirilmesi. 12. Personel Geliştirme Yaklaşımları; Mentorluk, Koçluk ve Mikro Öğretim. 13. Denetimde İnsan ilişkileri, Birey ve Gruplarla Çalışma. 14. Güdüleme, Moral, Örgütsel İklim ve Yarı Yılın Değerlendirilmesi.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte