>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilim Felsefesi ve Tarihi EBY702 Seçmeli Yüksek lisans 0 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Tuğba KONAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilimle ilgili temel kavramlar ile bilimsel buluşları etkileyen etmenleri açıklar.
2) Antik çağda bilimsel düşünce ile doğa filozoflarının farklılıklarını açıklar
3) İlkçağda bilimsel düşüncenin özellikleri ve eğitime dair görüşleri açıklar. (Sokratik okullar, Eflatun, Aristoteles)
4) Helenistik dönemdeki bilimsel düşüncenin özellikleri ve gelişimsel sürecin eğitime yansımalarını açıklar.
5) Ortaçağ düşüncesinin niteliğini ve skolastik dönemde bilime yaklaşımın nedenlerini tartışır.
6) Rönesans ve modern bilimin temellerini oluşturan koşulları ve gelişmeleri açıklar (Kopernik, Kepler, Galileo)
7) Bacon ve Descartes’ın bilimde yöntem anlayışları ile Galileo ve Newton’un aktkılarını tartışır.
8) Descartes, Spinoza ve Leibniz’in görüşlerini rasyonalizm ve ampirizm çerçevesinde (metot çağı ve eğitim) açıklar.
9) Aydınlanma çağında bilimsel yaklaşım ve eğitime yansımalarını tartışır. (J.Locke, D. Hume, Volatire, J.J. Rousseau)
10) Alman idealizmi çerçevesinde I. Kant, G.W.Hegel ve A. Schopenhauer’in görüşlerini ve eğitime yansımalarını tartışır.
11) Viyana çevresinin oluşumunu ve mantıkçı pozitivizmin genel ilkeleri ile pozitivizme yönelik eleştirileri açıkalr (Carnap, Comte, hume).
12) Frankfurt okulu ve Eleştirel kuramın bilim, toplum ve eğitime yönelik görüşlerini açıklar.
13) K.popper, Thomas Kuhn ve Lakatos’un görüşlerini viyana çevresi ile karşılaştırır.
14) Antipozitivist paradigma kapsamında fenomenolojik yaklaşımı açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
6 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
9 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
10 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
11 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
12 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
13 Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
14 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bilimle ilgili temel kavramlar ve bilimsel buluşları etkileyen etmenler, antic çağ ve ilkçağ felsefesinde bilimsel yöntemin değişimi, ortaçağ düşüncesinin niteliği ve skolastik dönemde bilime yaklaşım, rönesans ve modern bilimin temelleri, aydınlanma çağında bilime yaklaşım, 20. Yüzyıl felsefesi ve antipozitivst paradigma

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Quiz

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte