>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Felsefesi ve Tarihi | EBY702 | Seçmeli | Yüksek lisans | 0 | Bahar | 7 |
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI
1) Bilimle ilgili temel kavramlar ile bilimsel buluşları etkileyen etmenleri açıklar.
2) Antik çağda bilimsel düşünce ile doğa filozoflarının farklılıklarını açıklar
3) İlkçağda bilimsel düşüncenin özellikleri ve eğitime dair görüşleri açıklar. (Sokratik okullar, Eflatun, Aristoteles)
4) Helenistik dönemdeki bilimsel düşüncenin özellikleri ve gelişimsel sürecin eğitime yansımalarını açıklar.
5) Ortaçağ düşüncesinin niteliğini ve skolastik dönemde bilime yaklaşımın nedenlerini tartışır.
6) Rönesans ve modern bilimin temellerini oluşturan koşulları ve gelişmeleri açıklar (Kopernik, Kepler, Galileo)
7) Bacon ve Descartes’ın bilimde yöntem anlayışları ile Galileo ve Newton’un aktkılarını tartışır.
8) Descartes, Spinoza ve Leibniz’in görüşlerini rasyonalizm ve ampirizm çerçevesinde (metot çağı ve eğitim) açıklar.
9) Aydınlanma çağında bilimsel yaklaşım ve eğitime yansımalarını tartışır. (J.Locke, D. Hume, Volatire, J.J. Rousseau)
10) Alman idealizmi çerçevesinde I. Kant, G.W.Hegel ve A. Schopenhauer’in görüşlerini ve eğitime yansımalarını tartışır.
11) Viyana çevresinin oluşumunu ve mantıkçı pozitivizmin genel ilkeleri ile pozitivizme yönelik eleştirileri açıkalr (Carnap, Comte, hume).
12) Frankfurt okulu ve Eleştirel kuramın bilim, toplum ve eğitime yönelik görüşlerini açıklar.
13) K.popper, Thomas Kuhn ve Lakatos’un görüşlerini viyana çevresi ile karşılaştırır.
14) Antipozitivist paradigma kapsamında fenomenolojik yaklaşımı açıklar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
4 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
9 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
10 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
11 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
12 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
13 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
14 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Bilimle ilgili temel kavramlar ve bilimsel buluşları etkileyen etmenler, antic çağ ve ilkçağ felsefesinde bilimsel yöntemin değişimi, ortaçağ düşüncesinin niteliği ve skolastik dönemde bilime yaklaşım, rönesans ve modern bilimin temelleri, aydınlanma çağında bilime yaklaşım, 20. Yüzyıl felsefesi ve antipozitivst paradigma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte