>

Kullanıcı Merkezli Araştırma ve Değerlendirme

Bilgisayar Mühendisliği

Fen Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kullanıcı Merkezli Araştırma ve Değerlendirme BLM607 Seçmeli Doktora 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Pınar ONAY DURDU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kullanıcı merkezli tasarım ile ilgili ana konuları araştırır.
2) Kullanıcıların iş bağlamını anlamada bağlamsal tasarımı bir yöntem olarak kullanarak altta yatan pratikler, motivasyonlar ve amaçları belirler.
3) Potansiyel tasarımlar için araçları araştırır
4) Prototip, ürün ya da ürün üzerinde inceleme yapar, uzman gözden geçirmesi uygular
5) İnsanların webi nasıl kullandıklarını anlamak için web analitiklerini uygular
6) Sesli düşünme tekniğini insanların prototipleri, ürünleri ve servisleri nasıl kullandığını anlamak için uygular
7) Kullanıcıların ihtiyaçlarını dile getiren raporlar yazar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1           Yüksek       Düşük Yüksek  
2           Yüksek         Yüksek  
3   Düşük       Yüksek            
4   Yüksek       Yüksek     Yüksek      
5           Yüksek         Orta  
6           Yüksek         Orta  
7           Yüksek         Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İnsan-Bilgisayar Etkileşimi

Dersin İçeriği

Kullanıcı merkezli tasarım, bağlamsal tasarım, bağlamsal sorgulama, rekabet analiz, kullanılabilirlik, prototipleme, tasarımları değerlendirme için kullanılacak araçlar, gözden geçirmeler, sesli, düşünme, otomatize değerlendirme yöntemleri gibi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İBE ve kullanıcı merkezli tasarım
2) Tasarım ve geliştirme sırasında kullanılabilirliği değerlendirmek
3) Kullanılabilirlik programı oluşturmak
4) Bağlamsal sorgulamanın prensipleri
5) Bağlamsal sorgulama yöntemleri
6) Kullanılabilirlik testi için planlama
7) Değerlendirme Yöntemleri: Görüşme
8) Ara Sınav
9) Değerlendirme yöntemleri: Rekabet analizi
10) Değerlendirme yöntemleri: Web analitik & A/B testi
11) Değerlendirme Yöntemleri: Sesli Düşünme
12) Değerlendirme yöntemleri: Sezgisel Değerlendirme
13) İyi/kötü değerlendirme analizi
14) Bulguları raporlama
15) Konuların gözden geçirilmesi
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Proje

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte