>

Eğitim Örgütlerinde Kültür ve Değişimin Yönetimi

Eğitim Yönetimi

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim Örgütlerinde Kültür ve Değişimin Yönetimi EBY799 Seçmeli Doktora 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Şöheyda GÖKTÜRK
Prof. Dr. Soner POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Örgütsel değişimi yönetmek için gerekli adımları tanımlayıp açıklayabilmek
2) Farklı örgütsel değişim terminolojileri ve tiplerini ayırt etmek
3) Örgütsel değişim sürecini farklı teorik çerçevelerden açıklamak, tanımlamak.
4) Örgütsel değişimi körükleyen –harekete geçiren etmenleri belirleyebilmek
5) Örgütsel değişim engellerini önem ve çeşidine göre ayırt edebilmek
6) Örgütsel değişimi körükleyicilerle engelleyiciler arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek
7) Örgütsel değişim sürecini farklı perspektiflerden (yönetici, değişim ajanı vb) açıklayabilmek
8) Örgütsel değişim konusundaki bilgiyi sentezleme yetisinin geliştiğini gözlemlemek

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3                          
4                          
5                          
6                          
7                          
8                          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Günümüzün rekabetçi, karmaşık, hızlı küresel ekonomisinde organizasyonların özellikle de eğitim organizasyonlarının aynı kalması mümkün değildir. Dolayısıyla organizasyonlar başarılı olabilmek için değişmek zorundadırlar. Bu ders organizasyonlarda değişimi başlatma ve geliştirmede karşılaşılabilecek zorluklarları ve bunlarla başa çıkma tekniklerini öğretmeye yönelik olacaktır. . Dolayısıyla dersin genel içeriğini değişimi ortaya çıkartan faktörler,değişim türleri, örgütsel analizler, değişim motivasyonu, direnç ve giderilmesi oluşturacaktı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte