>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim ve Bilim Felsefesi | EBY622 | Seçmeli | Doktora | 1 | Bahar | 7 |
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI
1) Modern bilimde bilimsel yöntem ile Kopernik, Kepler, Galileo ve Newton’ın yerini ifade eder.
2) Modern bilim çerçevesinde pozitivist paradigmanın ortaya çıkışı ve gelişimini (Klasik pozitivizm, evrimsel pozitivizm, mantıksal pozitivizm-Viyana çevresi-) açıklar
3) Pozitivist paradigma kapsamında yapısalcılık, işlevselcilik ve takas kuramlarını açıklar.
4) Pozitivist paradigma çerçevesinde ele alınan kuramların örgüt ve yönetime ilişkin bakış açılarını tartışır.
5) Modernizme yönelik eleştirileri (K. Popper, Dilthey, Kuhn, Feyerabend) açıklar.
6) Postmodernizm kurgusunu ve özelliklerini açıklar. (M. Heidegger, F. Nietzsche, S. Kierkegaard, E. Husserl, L. Wittgenstein, M. Foucault)
7) Pozitivist ve pozitivist ötesi paradigmaları eğitime yansımaları açısından karşılaştırır.
8) Eleştirel kuram (Frankfurt okulu, kültür endüstrisi vb.) perspektifinde eğitimin, okulun amacı, eğitim yönetiminde kuram, araştırma ve uygulamanın değişimini tartışır.
9) Fenomenolojik bakış açısının, Etnometodolojinin, Kaos terosinin özelliklerinden yola çıkarak eğitim yönetimine yansımalarını tartışır
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
8 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
9 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Bilimin tarihsel gelişiminin incelemesi, modern bilimin oluşumu, modernizm ve aydınlanma dönemi düşünürleri, mantıksal pozitivizm ve bilimsel yöntem, pozitivist paradigma ve eğitim yönetimine yansımaları, modernizme eleştiri (anti bilim hareketi) ve postmodernizmin kurgusu, post pozitivizm ve eğitim yönetimine yansımaları
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte