>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim ve Bilim Felsefesi EBY622 Seçmeli Doktora 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Tuğba KONAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Modern bilimde bilimsel yöntem ile Kopernik, Kepler, Galileo ve Newton’ın yerini ifade eder.
2) Modern bilim çerçevesinde pozitivist paradigmanın ortaya çıkışı ve gelişimini (Klasik pozitivizm, evrimsel pozitivizm, mantıksal pozitivizm-Viyana çevresi-) açıklar
3) Pozitivist paradigma kapsamında yapısalcılık, işlevselcilik ve takas kuramlarını açıklar.
4) Pozitivist paradigma çerçevesinde ele alınan kuramların örgüt ve yönetime ilişkin bakış açılarını tartışır.
5) Modernizme yönelik eleştirileri (K. Popper, Dilthey, Kuhn, Feyerabend) açıklar.
6) Postmodernizm kurgusunu ve özelliklerini açıklar. (M. Heidegger, F. Nietzsche, S. Kierkegaard, E. Husserl, L. Wittgenstein, M. Foucault)
7) Pozitivist ve pozitivist ötesi paradigmaları eğitime yansımaları açısından karşılaştırır.
8) Eleştirel kuram (Frankfurt okulu, kültür endüstrisi vb.) perspektifinde eğitimin, okulun amacı, eğitim yönetiminde kuram, araştırma ve uygulamanın değişimini tartışır.
9) Fenomenolojik bakış açısının, Etnometodolojinin, Kaos terosinin özelliklerinden yola çıkarak eğitim yönetimine yansımalarını tartışır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
8 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek
9 Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bilimin tarihsel gelişiminin incelemesi, modern bilimin oluşumu, modernizm ve aydınlanma dönemi düşünürleri, mantıksal pozitivizm ve bilimsel yöntem, pozitivist paradigma ve eğitim yönetimine yansımaları, modernizme eleştiri (anti bilim hareketi) ve postmodernizmin kurgusu, post pozitivizm ve eğitim yönetimine yansımaları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte