>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Metin Şerhi ve Tamiri I | TDE601 | Seçmeli | Doktora | 1 | Güz | 6 |
Prof. Dr. Mahmut Esat HARMANCI
Prof. Dr. Gencay ZAVOTÇU
Doç. Dr. Muhammet KUZUBAŞ
Doç. Dr. Gülçin TANRIBUYURDU
1) Divan şiirinin dil, düşünce,anlatım ve içerik düzenekleri üzerine çözümleme yöntemlerini tanır.
2) Metin tamirinin inceliklerini tanır.
3) Biçim ve içeriğe dayalı metin tamiri metodlarını tanır.
4) Metin merkezli çalışmayı geliştirir.
5) Çakeri'nin Yusuf u Züleyha mesnevisinde metin tamiri yapar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
5 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Klasik Dönem Osmanlı Türkçesi Klasik Türk Edebiyatında Mesnevi
Divan şiirinin dil, düşünce,anlatım ve içerik düzenekleri üzerine çözümleme yöntemleri öğrenilmesini sağlamak, Divan şiirinin biçim ve içerik yönünden farklı olan estetik yapısını ve anlayışını tanıtmak, Divan şiirinin yüzyıllara göre gelişim çizgisinde 14., 15. ve 16 .yüzyılın yerini belirlemek ve bu dönem şiirinin her yönüyle öğrenilmesini sağlamak.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte