>

Karşılaştırmalı Eski Türk Edebiyatı

Türk Dili ve Edebiyatı

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Karşılaştırmalı Eski Türk Edebiyatı TDE605 Seçmeli Doktora 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Gencay ZAVOTÇU
Doç. Dr. Muhammet KUZUBAŞ
Doç. Dr. Mehmet ÖZDEMİR
Doç. Dr. Gülçin TANRIBUYURDU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Karşılaştırmalı edebiyat bilimini tanr.
2) Karşılaştırmalı edebiyat biliminin yararlarını değerlendirir.
3) Edebiyatlar arası etkileşimleri ilişkilendirir.
4) Karşılaşırmalı edebiyat bilimini tartışır.
5) Şiir ve nesir metnini analiz eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Önerilen bir ders bulunmamaktadır.

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı Edebiyat Biliminin tanımı ve tarihçesinin öğretilmesi Türk Edebiyatındaki karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının öğrenilmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) karşılaştırmalı edebiyat bilimi
2) edebiyatlar arası etkileşim
3) Arap ve Türk Edebiyatı arasında etkileşim
4) Karşılaştırmalı edebiyat biliminin amaçları
5) Karşılaştırmalı edebiyat biliminin yararları
6) Fars ve Türk Edebiyatı arasında motif bağlamında etkileşim
7) konu bağlamında etkileşim
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) eser düzeyinde etkileşim
10) eser düzeyinde etkileşim (önceki haftadan devam)
11) Kahramanların karşılaştırılması
12) Kahramanların karşılaştırılması (önceki haftadan devam)
13) nazım ve nesir formları arası etkileşim
14) nazım ve nesir formları arasındaki benzerlik ve farklılıklar (önceki haftadan devam)
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Diğer

8

30%

Alan Çalışması

10

30%

Ara Sınav

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte