>

15. Yy. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri

Türk Dili ve Edebiyatı

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
15. Yy. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri TDE112 Seçmeli Doktora 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Tülay ÇULHA
Dr. Öğr. Üyesi Nesrin ALTUN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 15.yy Eski Anadolu Türkçesinin yapısal özelliklerini tespit eder.
2) Dönemle ilgi yayınlanmış araştırmaları değerlendirir.
3) Oğuz grubu lehçelerini tarihi ve coğrafi olarak sınıflandırır.
4) Oğuz grubu lehçeleriyle(Azeri, Türkmen) bu dönem dil özelliklerinin bağlantısını açıklar.
5) Konuyla ilgili makale yazar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                    
2                      
3                      
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Metin Şerhi ve Tamiri II Orta Türkçe II Kıpçak Türkçesi II Karşılaştırmalı Türk Dilbilgisi İncelemeleri II

Dersin İçeriği

Bu ders 15.-16. yüzyıllar arası Anadolu Türkçesi çalışmasıdır. Bu lehçenin grameri orijinal metinlere dayanılarak ayrıntılarıyla verilecek, önceki ve sonraki dönemlerle karşılaştırılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
2) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
3) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
4) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
5) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
6) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
7) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
8) Ara Sınav
9) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
10) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
11) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
12) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
13) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
14) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
15) 15. YY. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri
16) Final Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Timurtaş, Faruk Kadri, Eski Türkiye Türkçesi: XV. Yüzyıl, Gramer-Metin-Sözlük, Enderun, İstanbul, 1994.
2- Dilçin, Cem, Yeni Tarama Sözlüğü, Türk Dil Kurumu, Ankara, 1983.
3- Gülsevin, Gürer, Eski Anadolu Türkçesinde Ekler, Türk Dil Kurumu, Ankara, 1997.
4- Dilçin, Cem, Yeni Tarama Sözlüğü, Türk Dil Kurumu, Ankara, 1983.
5- Korkmaz, Zeynep, Türk Dili Üzerine Araştırmalar, C.1, TDK Yay.:629, Ankara 1995.
6- Mansuroğlu, Mecdut, “Eski Osmanlıca”, Tarihî Türk Şiveleri, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1998, s. 247-276.
7- S. J. Redhouse, Turkısh and English Lexicon, Lübnan, 1987.
8- 3) Özkan, Mustafa, Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi, Filiz, İstanbul, 1995.
9- Korkmaz, Zeynep, Türk Dili Üzerine Araştırmalar, C.1, TDK Yay.:629, Ankara 1995.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Beyin Fırtınası
4) Bireysel Çalışma
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte