>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
15. Yy. Eski Anadolu Türkçesi Metinleri | TDE112 | Seçmeli | Doktora | 1 | Bahar | 6 |
Prof. Dr. Tülay ÇULHA
Dr. Öğr. Üyesi Nesrin ALTUN
1) 15.yy Eski Anadolu Türkçesinin yapısal özelliklerini tespit eder.
2) Dönemle ilgi yayınlanmış araştırmaları değerlendirir.
3) Oğuz grubu lehçelerini tarihi ve coğrafi olarak sınıflandırır.
4) Oğuz grubu lehçeleriyle(Azeri, Türkmen) bu dönem dil özelliklerinin bağlantısını açıklar.
5) Konuyla ilgili makale yazar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Düşük | |||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
4 | ||||||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
Metin Şerhi ve Tamiri II Orta Türkçe II Kıpçak Türkçesi II Karşılaştırmalı Türk Dilbilgisi İncelemeleri II
Bu ders 15.-16. yüzyıllar arası Anadolu Türkçesi çalışmasıdır. Bu lehçenin grameri orijinal metinlere dayanılarak ayrıntılarıyla verilecek, önceki ve sonraki dönemlerle karşılaştırılacaktır.
1- Timurtaş, Faruk Kadri, Eski Türkiye Türkçesi: XV. Yüzyıl, Gramer-Metin-Sözlük, Enderun, İstanbul, 1994.
2- Dilçin, Cem, Yeni Tarama Sözlüğü, Türk Dil Kurumu, Ankara, 1983.
3- Gülsevin, Gürer, Eski Anadolu Türkçesinde Ekler, Türk Dil Kurumu, Ankara, 1997.
4- Dilçin, Cem, Yeni Tarama Sözlüğü, Türk Dil Kurumu, Ankara, 1983.
5- Korkmaz, Zeynep, Türk Dili Üzerine Araştırmalar, C.1, TDK Yay.:629, Ankara 1995.
6- Mansuroğlu, Mecdut, “Eski Osmanlıca”, Tarihî Türk Şiveleri, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1998, s. 247-276.
7- S. J. Redhouse, Turkısh and English Lexicon, Lübnan, 1987.
8- 3) Özkan, Mustafa, Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi, Filiz, İstanbul, 1995.
9- Korkmaz, Zeynep, Türk Dili Üzerine Araştırmalar, C.1, TDK Yay.:629, Ankara 1995.
1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Beyin Fırtınası
4) Bireysel Çalışma
5) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte