>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ritüeller ve Drama I TDE685 Seçmeli Doktora 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Işıl ALTUN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Mit ve mitolojik olanı ayırt eder.
2) Mitolojik metinleri açıklar.
3) Mite dayanan ve rit – ritüelistik olanı ayırt eder ve açıklar.
4) Mevsimlik ve dini törenleri ayırt eder.
5) Geleneksel ve eski tarihe dair olan inanç merkezli davranış kalıplarını neden ve sonuç bağlamında karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Halk kültürünün temelinde yer alan ritüeller, toplum ve kültür açısından fonksiyonları, ritüellerin dini ve din dışı muhteva özellikleri, yapıları ve Türk sosyo-kültürel yapısındaki işlevleri ve günümüze yansımaları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma, materyal tanıtımı
2) Efsane metinleri
3) Memorat metinleri
4) Masal metinleri
5) Masal metinleri
6) Rüya anlatıları
7) Rüya metinleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Rüya anlatıları
10) Kuramsal çerçevede rüya yorumları
11) Metin inceleme
12) Metin inceleme
13) Metin inceleme
14) Metin çözümleme
15) Metin çözümleme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- ÖRNEK, (Prof.Dr.) Sedat Veyis; Anadolu Folklorunda Ölüm, A.Ü. DTCF. Yay. Ankara, 1979. ÖRNEK, (Prof.Dr.) Sedat Veyis; 100 Soruda İlkellerde Din, Büyü, Sanat, Efsane, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1971. GÖKALP , Ziya, Türk Medeniyeti Tarihi, Toker Yay. 216, Doğudan Batından Seçmeler Dizisi 17, Serbest Matbaası, İstanbul, 1989. AND, Metin; Oyun ve Bügü, İş Bank. Kültür Yay.:144, Baha Matbaası, İstanbul, 1974.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte