>

Tıp Tarihi Literatürünü Değerlendirme

Tıp Tarihi ve Etik

Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tıp Tarihi Literatürünü Değerlendirme TTE615 Seçmeli Doktora 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Rahime AYDIN ER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Literatür gözden geçirme yöntemlerini tanımlayabilir
2) Belirlenen amaca uygun tıp tarihi literatürüne ulaşabilir
3) Tıp tarihi iteratüründe bir makalenin güvenilirliğini değerlendirebilir.
4) Tıp tarihi literatüründen bir makale sunabilir ve tartışabilir
5) Tıp tarihi literatürünü belirlenen amaca uygun şekilde gözden geçirebilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1     Yüksek Yüksek               Orta
2                       Yüksek
3                       Yüksek
4     Yüksek Yüksek               Yüksek
5                       Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Ulusal tıp tarihi literatürü ve kaynak türleri, uluslararası tıp tarihi kaynakları, kaynaklara ulaşma için araştırma yöntemleri, amaca uygun kaynak tarama, kaynakları gözden geçirme, anlama ve yorumlama yolları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Derse Genel Bakış: Amaç, İçerik, Ödev, Ölçme ve Değerlendirme
2) Tıp tarihi literatürünün amacı, kapsamı ve yayın türleri
3) Literatür tarama yöntemleri
4) Ulusal tıp tarihi literatürü
5) Ulusal tıp tarihi literatürü kaynak türleri
6) Uluslararası tıp tarihi literatürü
7) Uluslararası tıp tarihi literatürü kaynak türleri
8) Kaynaklara ulaşma için araştırma yöntemleri
9) Amaca uygun kaynak tarama, kaynakları gözden geçirme, anlama ve yorumlama
10) Amaca uygun kaynak tarama, kaynakları gözden geçirme, anlama ve yorumlama
11) Amaca uygun kaynak tarama, kaynakları gözden geçirme, anlama ve yorumlama
12) Amaca uygun kaynak tarama, kaynakları gözden geçirme, anlama ve yorumlama
13) Tıp tarihi literatüründen birini sunma, tartışma ve raporunu hazırlama
14) Tıp tarihi literatüründen birini sunma, tartışma ve raporunu hazırlama
15) .

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Maddox J. Why the pressure to publish [editorial]? Nature 1988;333:493.
2- Gehlbach SH. Interpreting the medical literature. 3rd edition. New York: McGraw-Hill; 1993.
3- Riegelman RK, Hirsch RP. Studying a study and testing a test: how to read the health science literature. 3rd edition. Boston : Little, Brown: 1996.
4- Sigerist, Henry E. On the teaching of medical history: A tentative syllabus for a course in the history of medicine. Bulletin of the Institute of the History of Medicine, 1934; 2( 2): 123-139.
5- Özaydın, Z. Türk Tıp Tarihi Bibliyografyası (Tıp, Eczacılık, Diş Hekimliği, Veteriner Hekimliği, Hemşirelik, Ebelik) (19-21. yy.). İstanbul: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, 2012.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

5

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte