>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tıp Eğitiminin Tarihi TTE610 Seçmeli Doktora 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Rahime AYDIN ER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tarih boyunca tıp eğitiminin değişen ve değişmeyen yönlerini tanımlayabilir
2) Tıp eğitimindeki değişimlerin yerini kendi dönem koşulları içinde değerlendirir
3) Batı tıbbında modern tıp eğitminin hazırlayan koşulları tartışır
4) Türk tıbbında modern tıp eğitimini hazırlayan koşulları tartışır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1                       Yüksek
2                       Yüksek
3                       Yüksek
4                       Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Tarih öncesi dönem hekimlerinin tıp uygulamalarını öğrenmeleri, ilk çağ uygarlıklarında tıp eğitimi, ortaçağdan modern dönemlere batı tıbbında sağlık görevlilerinin eğitimi ve eğitim kurumları, İslam tıbbında eğitim, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde tıp eğitimi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Bayat AH. Tıp Tarihi. İzmir: Sade Matbaaa. 2003.
2- Aydın E. Dünya ve Türk Tıp Tarihi. İstanbul: Güneş Kitabevi. 2006.
3- Başer A. Atatürk’ten Günümüze Tıp Eğitimi. Tıp Eğitimi Dünyası. 2017; 48, 70-83.
4- Altıntaş A. Türk Tıp Eğitiminin Önemli Adımları. CSA küresel Yayıncılık, 2006.
5- Sarı N. İstanbul'da tıp eğitimi ve ilgili kuruluşlar. İçinde: Antik Çağdan XXI'inci Yüzyıla Büyük İstanbul Tarihi, Eğitim Bilim ve Teknoloji Bölümü, Ed. Coşkun Yılmaz; Bölüm Ed. Mehmet İbşirli, Salim Aydız, İstanbul: İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Kültür A.Ş. Yayınları, 2015.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

2

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte