>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
Neonatal Nursing | SBH413 | Elective | Bachelor's degree | 4 | Fall | 4 |
Research Assistant Işıl AR
1) Tells the basic concepts and principles of newborn
2) List the levels of neonatal intensive care units and explain with their features
3) List the characteristics of normal and risky newborn
4) List the general identification of normal and risky newborn (APGAR, physical examination, vital signs, neonatal reflexes)
5) Counts neonatal infections and infection control measures in the NICU
6) Counts the principles of Newborn Individualized Developmental Care and Intervention Program (NIDCAP) intervention
7) List common premature baby problems and nursing care
8) Discusses common premature baby problems and nursing care
9) List oxygen therapy and principles in premature babies
10) Tells the basic concepts and principles of newborn
11) Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin düzeylerini sıralar ve özellikleriyle açıklar
Program Competencies | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Learning Outcomes | |||||||||||||
1 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | |
2 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | |
3 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | |
4 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | |
5 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | |
6 | No relation | No relation | No relation | No relation | No relation | No relation | No relation | No relation | No relation | No relation | No relation | No relation | |
7 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | |
8 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | |
9 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | |
10 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | |
11 | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle | Middle |
Face to Face
None
Pediatric Nursing
This lecture; It includes topics such as definition, classification, evaluation of the newborn, nursing care, transport, developmental care, pain management and common problems.
1- Conk Z Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B, 2013. Pedatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi
2- Törüner EK, Büyükgönenç L, 2012. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık
3- Çavuşoğlu. H, 2008. Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Sistem Ofset Basımevi. Ankara
4- Savaşer S, Yıldız S, 2009. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi
5- Aydın D, Çev. Ed. Canbulat Şahiner. N, 2014. Anne ve Çocuk Hemşireliği Klinik Uygulama Becerileri Kitabı
6- Özek E, Bigen, HS2018. Yenidoğan Yogun Bakım Hemşireliği. Güneş Tıp Kitabevleri.
7- Yardımcı F, 2016. Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinde Dönüşümsel Hemşirelik. Nobel Akademik Yayıncılık
8- Bozkurt G, Düzkaya, DS 2015. Yenidoğan Protokalleri. Nobel Tıp Kitabevi
9- Düzkaya. DS, 2015. Çocuk Hemşireliği Protokolleri. Nobel Tıp Kitabevi
10- Ekici, B, Sezici E, Tural E. 2018. Pediatri Hemşireliği Akıl Notları. Ed: Hicran Çavuşoğlu. Güneş Tıp Kitapevleri
11- Yurtsal. ZB, 2018. Anne Sütü ve Emzirmede Kanıt Temelli Uygulamalar. Nobel Tıp Kitabevi
12- Ruth C. McGillis Bindler , Jane W. Ball , Pearson. Çev. Ed. Canbulat Şahiner N, Açıkgöz A, Demirgöz Bal Demirgöz B. 2014 Çocuk Hemşireliği-Klinik Uygulama Becerileri Kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık.
1) Lecture
2) Question-Answer
3) Question-Answer
4) Discussion
5) Discussion
6) Demonstration
7) Group Study
Contribution of Semester Studies to Course Grade |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Contribution of Final Examination to Course Grade |
60% |
|||||||||||
Total | 100% |
Turkish
Not Required