>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
Education And Religious Education In The Late Ottoman Thought | FDB114 | Elective | Master's degree | 1 | Spring | 8 |
Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Assistant Prof. Dr. Ömer Faruk ARAZ
1) Describes the last period of the Ottoman Empire emerged westernization movement .
2) Tanzimat period explains the education features
3) Explain explain Constitutional period of training activities
4) Know the developments in the field of education in the Second Constitutional Period
5) It analyzes the process of decline Madrasa .
6) Understand the philosophy of Western-style pop-up school
Program Competencies | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Learning Outcomes | |||||||||||||
1 | High | High | High | High | Middle | High | High | High | High | Middle | High | High | |
2 | High | High | High | High | High | High | Low | High | High | Middle | High | High | |
3 | Middle | Low | High | High | Middle | High | Middle | Middle | High | Middle | High | High | |
4 | Middle | High | Middle | High | Middle | Middle | High | Middle | High | High | Middle | High | |
5 | High | High | High | High | High | Middle | High | High | High | High | Middle | High | |
6 | High | Middle | Middle | High | High | High | Middle | High | High | High | High | High |
Face to Face
None
Education Psychology
This course is the last period of education and religious education to understand the issues of the Ottoman thought and contributes to analyze the source of today's educational problems.
1- KARA İsmail. Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi I, Dergah Yay. İstanbul 2014.
2- KARA İsmail. Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi II, Dergah Yay. İstanbul 2011.
3- ATAY Hüseyin. "Osmanlılarda Yüksek Din Eğitimi", İstanbul 1983.
4- KARA İsmail. Din İle Modernleşme Arasında Türk Düşüncesinin Meseleleri, Dergah Yay. İstanbul 2014.
5- BAHÇEKAPILI Mehmet (2012). Türkiye’de Din Eğitiminin Dönüşümü (1997-2012). İstanbul.
6- ÇELEBİ Ahmet, “İslam’da Eğitim ve Öğretim Tarihi”, çev: Ali Yardım, İstanbul 1983.
7- DAĞ-H.R.ÖYMEN Mehmet, "İslam Eğitim Tarihi", Ankara 1974.
8- DOĞAN Recai. Cumhuriyetin ilk yıllarında Tevhid-i Tedrisat çerçevesinde din eğitim-öğretimi ve yapılan tartışmalar (Türkiye’de din eğitimi ve öğretimi içinde). Türk Yurdu Yay. Ankara 1999.
ERGİN Osman, "Türk Maarif Tarihi". c. I-II, İstanbul 1977.
EV Halit. Yükseköğretimde Din Eğitimi. Din Eğitimi. (Ed. M. Köylü ve N. Altaç) içinde, 213-240. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara 2012.
KAZICI Ziya, “Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi”,
9- ÖCAL Mustafa. Osmanlıdan Günümüze Türkiye’de Din Eğitimi. Düşünce DK Yay. Bursa 2011.
10- ZENGİN Zeki Salih. Tanzimat Dönemi Osmanlı Örgün Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi ve Öğretimi (1839-1876), Basılmamış Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri 1997.,
ZE
1) Brain Storming
2) Self Study
3) Problem Solving
4) Project Based Learning
Contribution of Midterm Examination to Course Grade |
30% |
---|---|
Contribution of Final Examination to Course Grade |
70% |
Total |
100% |
Turkish
Not Required