>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
Marketing Theories In Tourism | TDR134 | Elective | Doctorate degree | 1 | Spring | 7 |
Prof. Dr. Bilsen BİLGİLİ
Prof. Dr. Emrah ÖZKUL
Associate Prof. Dr. Hatice GÜÇLÜ NERGİZ
1) Pazarlamanın tanımı, kavramları, Pazarlamanın diğer bilimler ile ilişkisi, pazarlamanın sınıflandırılması, pazarlamanın faydası, pazar kavramı ve sınıflandırılması, pazarlama karması ve stratejileri, pazar bölümleme, pazar hedefleme ve pazarda konumlama hakkında bilgi sahibi olur.
Program Competencies | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
Learning Outcomes | ||||||||
1 | High | High | High | High | High | Middle | High |
Face to Face
None
Marketing Research in Tourism
The course includes qualitative and quantitative research methods, determination of research question and hypothesis, sample selection, data collection tools and methods, data collection, data entry and sorting, analysis and interpretation.
1) Lecture
2) Question-Answer
3) Discussion
4) Modelling
5) Brain Storming
6) Case Study
7) Self Study
8) Project Based Learning
Turkish
Not Required