>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
Politics and Literature | SBK324 | Elective | Bachelor's degree | 3 | Spring | 4 |
Assistant Prof. Dr. Hasan YAZICI
1) Appreciate various genres of literature.
2) Discover lessons for politics in literature.
3) Improve critical reading and writing skills.
4) Improve classroom discussion skills.
5) Discuss and evaluate the theories about politics and literature.
6) Discuss and analyze the importance and place of literature and literacy in modern society.
7) Discuss the idea of social engineering.
8) Be able to examine identity through composing arguments and reviewing narratives.
9) Identify and evaluate the contribution of the social, political, historical, and cultural contexts in which a literary text is produced.
Program Competencies | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Learning Outcomes | |||||||||
1 | High | High | High | High | High | High | High | High | |
2 | High | High | High | High | High | High | High | High | |
3 | High | High | High | High | High | High | High | High | |
4 | High | High | High | High | High | High | High | High | |
5 | High | High | High | High | High | High | High | High | |
6 | High | High | High | High | High | High | High | High | |
7 | High | High | High | High | High | High | High | High | |
8 | High | High | High | High | High | High | High | High | |
9 | High | High | High | High | High | High | High | High |
Face to Face
None
Political oratory, political oratory practices, diction, body language
The course reviews well known Turkish novels, and will explore the contributions of literature to the study of politics, and to the formation of a more thoughtful, critical citizenship. It employs literature as a venue to examine classic and contemporary problems in politics and social life. As should be obvious from the title of the course, the class is reading intensive. Time will be allotted every meeting for classroom discussion. Every student should come to class prepared to engage in lively conversation based on the week’s reading.
1- Uygulamalı Hitabet, Hasan Yazıcı, Nobel
2- Hitabet ve Uygulamaları, Hasan Yazıcı
3- Dale Carnegie, Söz Söylemek ve İş Başarmak Sanatı Prof. Dr. Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi GÜRZAP, Can (2008), Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi GÜRZAP, Can, Konuşan İnsan, YKY HEPÇİLİNGİRLER F., (2002); Türkçe Off YKY ŞENBAY, Nüzhet (2004), Söz ve Diksiyon Sanatı: YKY ÖÇALAN, Yrd. Doç. Dr. Muharrem, “Etkili ve Güzel Konuşma Hizmet İçi Eğitim Notları” ÖZDEM, Y. (2003), Konuşma Sanatı, Diksiyon: Kariyer TAŞER, Suat (2000), Konuşma Eğitimi, Papirüs Yay. TELLİOĞLU, Cevdet (2000); Güzel Konuşma Pratiği, Timaş TEMİZYÜREK, Fahri v.d. (2007), Konuşma Eğitimi, Öncü Kitap. Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Suat Yamaner, Deniz Kitap, 2002. Türkçenin Sırları, Nihad Sami Banarlı AKSOY, Ö. Asım (1991), Dil Yanlışları, Adam Yay. BALTAŞ, A., BALTAŞ, Z., Bedenin Dili İletişim Becerinizin Anahtarı, Sessiz Diliniz: Remzi DÖKMEN, Üstün (1994), İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. KOYUNCU, Z. Polat (2007), Hızlı Okuma ve Algılama, Omega Yay.
4- Yazıcı, Hasan, Bahtsız Çağa Tutulan Ayna, Burak Y. Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Genişletilmiş 7. B., Cem Yayınevi, İstanbul, Tarihsiz Hayat Edebiyat Siyaset, Hece Dergisi, 90/91/92 Karpat, Kemal H., Çağdaş Türk Edebiyatında Sosyal Konular, 2. B,, İstanbul, Kasım 1971 Alver, Köksal (Editör), Edebiyat Sosyolojisi İncelemeleri, Hece Yayınları, Eklerle 2. Baskı, Aralık 2012 Kaya, İ. G., Divan Edebiyatı ve Toplum, Donkişot Yayınları, İstanbul 2006 Şeker, Şemsettin, Tanzimat Fikri ve Edebiyat: Siyasi Fikirlerin Türk Romanına Yansıması, Dergah Yayınları Kıymaz, Ahmet, 1918-1928 Arası Romanda Milli Mücadele, Kasım 1991 Ankara Turan, Medet, Türk Romanında 12 Mart, Dönence, Şubat 2009 İstanbul Özgül, M. Kayahan, Türk Edebiyatında Siyasi Rüyalar, 1. Baskı, Nisan 2004 Tural, Sadık Kemal, Zamanın Elinden Tutmak, 1. B., İstanbul, 1982 Sartre J. P., Yazarın Sorumluluğu, Der: Emin Özdemir, Düşüncenin Toprağı (içinde) (Çev: S. Eyyüboğlu, V. Günyol) İstanbul, İnkılâp Kitabevi, 1990 Edebi Metinler
1) Lecture
2) Question-Answer
3) Discussion
4) Drill and Practice
5) Brain Storming
6) Self Study
Contribution of Midterm Examination to Course Grade |
30% |
---|---|
Contribution of Final Examination to Course Grade |
70% |
Total |
100% |
Turkish
Not Required