Bölüm/Program Adı | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Guidance and Pyschological Counseling |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sbeegitim@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 902623031751-52 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 3031753 |
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Bu programın amacı, 21.yy Bilgi Çağı’nda mesleğinin yeni paradigmalarını kavramış, hümanist ve varoluşsal yaşam felsefesini benimsemiş, mesleğinde yeterli ve etik sorumluluk kazanmış, bilimsel araştırma becerilerini kullanarak alanıyla ilgili ve özgün çalışmalar yapabilen, eğitim, sağlık, sosyal hizmet, endüstri vb. sektörlerde çalışabilecek, kendini gerçekleştirme sürecine girmiş bireyin niteliklerine sahip psikolojik danışmanları yetiştirmektir. | Amaç (İngilizce) | The purpose of this program is to train counselors who comprehend the new paradigm of the profession in the 21st century, have adopted the humanistic and existential philosophy, are proficient and have earned ethical responsibilities in the profession, are capable in doing original research on the field using his/her scientific research skills, could work in the sectors of education, health, social services, industry, etc., and has the features of the self-actualized person. |
Misyon | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı'nın misyonu, dünyada herhangi bir eğitim veya danışmanlık kurumunda psikolojik danışman olarak görev alabilecek ve alanda araştırmalarda bulunabilecek uzmanlar olarak yetiştirmek ve eğitmektir. | Misyon (İngilizce) | The mission of the Guidance and Psychological Counseling Master's Program is to train and train experts who can work as a psychological counselor in any educational or counseling institution in the world and conduct research in the field. |
Vizyon | İnsanı merkeze alan, seven, saygı duyan, insanı anlayan ve kişiliğinin bir bütün olarak gelişmesine katkıda bulunan, bu yönde bilimsel araştırma ve yayın etkinliklerini sürdüren, meslek etiğine bağlı, bireylere ve topluma rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile eğitimde psikolojik hizmetler sunmaktır. | Vizyon (İngilizce) | To provide guidance and counseling services to individuals and society that human-centered, loving, respecting, understanding, contributing to the development of personality as a whole, conducting scientific research and publication in this direction and adhering to the professional ethic. |
Kabul Koşulları | Adaylardan, yüksek lisans müracaatı için yabancı dil koşulu aranmaz. Adayların yüksek Lisans için ALES’ten en az 55 puana sahip olması gerekmektedir. Üniversitelerin Rehberlik ve Psikolojik Danışma (RPD), Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR), Eğitimde Psikolojik Hizmetler (EPH) programlarından birinden en az lisans mezunu olanlar başvurabilirler. | Kabul Koşulları (İngilizce) | Candidates are not required to apply for a foreign language. Candidates must have at least 55 points from ALES for MA degree. At least one undergraduate degree in Psychological Counseling (Guidance), Psychological Counseling (Guidance), Psychological Counseling (Guidance) and Psychological Counseling (EPH) programs can be applied by universities. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | Master’s Degree Programs (with thesis) consist of at least seven courses, one seminar, other educational activities and thesis that totals to a minimum of 21 National Credits and 120 ECTS. Students should take from courses and seminar, 60 ECTS from thesis. Non-thesis Master’s Degree Programs consist of at least 10 courses and semester project that totals to a minimum of 30 National Credits and 90 ECTS. |
Program Genel Profili | Program Genel Profili (İngilizce) | ||
Genel Bilgi | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı, Sosyal Bilimler Enstitüsü içerisinde Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı altında yer almaktadır. Programda alan bilgisi, araştırma bilgisinin yanı sıra uygulamaya ilişkin zorunlu ve seçmeli dersler verilmektedir. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir.Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine gereksinim duyulan çeşitli alanlarda bu hizmetleri sunabilecek, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış uzman personel yetiştirmek ve alandaki bilimsel gelişmelere katkıda bulunacak akademisyen yetiştirmek için açılmıştır. | Genel Bilgi (İngilizce) | The M.A.Programme of Guidance and Psychological Counseling located in the Faculty of Education is affiliated with the Department of Social Sciences. The required and elective hands on courses are offered to students as well as field knowledge and research methods. Courses are carried out theoretically and practically. The M.A.Programme of Guidance and Counseling was established in order to train professional staff equipped with theoretical and practical skills who will be able to serve in various fields where guidance and psychological councelling services are needed. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | ||
Sonraki Eğitim Olanakları | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | ||
Mezuniyet Koşulları | Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | Master’s Degree Programs (with thesis) consist of at least seven courses, one seminar, other educational activities and thesis that totals to a minimum of 21 National Credits and 120 ECTS. Students should take from courses and seminar, 60 ECTS from thesis. Non-thesis Master’s Degree Programs consist of at least 10 courses and semester project that totals to a minimum of 30 National Credits and 90 ECTS. In order to be successfull in a course, student’s grade must at least 2,75 out of 4. |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852004 | EOD101 | Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
9852008 | EOD121 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
5281009 | RPD101 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 9 | ||||||||||
5281008 | RPD104 | Evlilik ve Aile Danışmanlığı | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
5281018 | RPD103 | İleri düzey PDR ilke ve teknikleri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 7 | 7 |
5281017 | RPD102 | Kuramdan Uygulamaya Grup Süreçleri | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 21 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852005 | EOD201 | Seminer II | Zorunlu Ders | Almanca | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
9852008 | EOD121 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
5281012 | RPD201 | Alan Çalışması I | Zorunlu Ders | Türkçe | Uygulama | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 |
5281013 | RPD202 | Alan Çalışması II | Zorunlu Ders | Türkçe | Uygulama | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 |
5281015 | RPD203 | Sosyal Bilimlerde İstatistik | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 12 | ||||||||||
5281016 | RPD207 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 6 |
5281011 | RPD204 | Kariyer Danışmanlığı | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 6 |
5281014 | RPD206 | Okullarda Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 6 |
5281007 | RPD205 | Pozitif Psikoloji | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 6 |
En Az 18 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 18 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852003 | EOD301 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852003 | EOD301 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |