General Description

Bölüm/Program Adı Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Visual Communication Design and Advertising
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta
Telefon BelGeç. (Fax)
Adres Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Görsel iletişimin giderek daha önemli hale geldiği günümüz dijital çağında iç içe geçmiş olan görsel iletişim ve reklam alanlarını farklı medya ortamlarında bütünleştirebilen,yeni medya araçları ve reklamcılığın entegrasyonu bağlamındaki tasarım problemlerini ortaya koyabilen, bu problemlerin çözümüne yönelik araçlar geliştirebilen, entelektüel bilgi birikimine ve teknik donanıma sahip araştırmacılar ve uzman kişiler yetiştirmektir. Amaç
(İngilizce)
Misyon Teknolojik gelişmeler kitle iletişim ürünlerini de dönüştürmüş, bu bağlamda görsel iletişim ve dijital ortam ikna süreçlerinde giderek önem kazanan alanlar haline gelmişlerdir. Programın misyonu, görsel iletişim ve reklamcılık ilişkisinin bu boyutu göz önünde bulundurularak bu alanlarının entegrasyonuna ilişkin konular hakkında kuramsal yaklaşımlar ve pratiğe yönelik çözümler üretebilen araştırmacılar yetiştirmektir. Misyon
(İngilizce)
Vizyon Görsel iletişim tasarımı ve reklamcılık alanlarında yetkin, interdisipliner bir bakış açısına sahip profesyoneller ve akademisyenler yetiştirerek alanında başarılı, sistematik düşünebilen tasarımcı ve reklamcıların yetiştirilmesine katkıda bulunmak. Vizyon
(İngilizce)
Kabul Koşulları Görsel İletişim Tasarımı, Reklamcılık, Gazetecilik, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Radyo Televizyon ve Sinema, Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanında mezun olanlar başvurabilirler. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES), GMAT (ALES eşdeğer taban puanı 450) veya GRE (ALES eşdeğer taban puanı 610) şartı aranmaktadır. Kabul Koşulları
(İngilizce)
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, bir danışman yönetiminde alanda tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
Program Genel Profili Görsel iletişim ve reklamcılık alanında farklı medya ortamlarında bütünleştirebilen,yeni medya araçları ve reklamcılığın entegrasyonu bağlamındaki tasarım problemlerini sektörel ve mesleki uygulamalar ile destekleyerek proje geliştirilmesidir. Mesleki uygulamalar ve çalışmalar ile entelektüel bilgi birikimine ve teknik donanıma sahip araştırmacılar yetiştirilcektir. Program Genel Profili
(İngilizce)
Genel Bilgi Teknoloji, tasarım ve reklamcılık temellerini yaratıcı bir süreç içinde birleştirmeyi hedefleyen Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Anabilim Dalı'nda günümüzde kullanılan tanıtım, iletişim teknolojileri ve reklamcılık alanında doğan ihtiyaçların en yaratıcı yollarla çözülmesi hedeflenmektedir. Yeni medya düzenine uygun düşünen ve yaratan bireylerin görsel iletişim ve reklamcılık alanında oluşan problemlere çözümler üretebilmesi sağlanacaktır. Pre-prodüksiyon/prodüksiyon/post-prodüksiyon, reklam filmleri, video, yaratıcı metin, görüntüler, hareket ve ses gibi iletişim araçlarını gerek yeni medya, televizyon, bilgisayar, akıllı iletişim araçları ve mekanlar, arayüz/etkileşim tasarımı, basılı ürünler ve tüm iletişim mecraları üzerinde araştırmalar yapılacaktır. Genel Bilgi
(İngilizce)
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Anabilim Dalı'ndan mezun olan öğrenciler. - Bilgisayar yazılım şirketlerinde, - Reklam ajanslarında, - Çeşitli televizyon kanallarında, - Film yapım, animasyon kuruluşlarında görev alabilirler. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Sonraki Eğitim Olanakları Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Mezuniyet Koşulları Öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, bir danışman yönetiminde alanda tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)

Qualification Awarded

Master's degree in Visual Communication Design and Advertising

Level of Qualification

Second Cycle (Master's Degree)

Recognition of Prior Learning

Lateral transfer is possible for students of master's and doctorate programmes who have successfully completed at least one semester at another department of the same university and the same institute, or at a master's and doctorate programme of another equivalent institute of another higher education institute. According to the related bylaws, the courses that a lateral transfer student should take within the scope of 'Programme Adjustment' are determined by the committee of the relevant department. The determination of which and how many of the previously taken courses should be recognized within scope of the minimum course load, is suggested by the advisor and the committee of the relevant department,as well. "Full Recognition" is provided upon the approval of those courses by the board of chairs of relevant institute.

Kocaeli University guarantees in advance that all credits gained and courses received by an Erasmus student after the mobility abroad will be fully recognized and transferred into Kocaeli University system and upon arrival with the approval of the authorities and the student. While preparing the" Erasmus Credit Transfer and Grade Equivalency Table" the ECTS grades are transmitted to Kocaeli University grading system.

Turkish higher education institutions are in the start-up phase about the recognition of informal and non formal education. However; computer and foreign language skills that students improve on their own, are evaluated through exemption examinations by the university. Students who prove to be proficient in such exams are exempted from related course(s).

Program Competencies

  • Developing research in the field of advertising and research or study will be able to identify.
  • Improve data analysis methods by sampling at advertising and visual design process.
  • Describe the theoretical basis of advertising and handle the basic definition and classification established relations with other practices.
  • Understand the importance of the visual culture of advertising in the advertising industry, critical look at the ads and study in-depth assessment.
  • Study on the role of consumption in ads and social consequences on contemporary society.
  • Examine the basic philosophy of visual advertising and evaluated in the framework of principles of marketing.
  • Evaluate communication paths established by the visual culture of advertising and the different levels of cultural perspective.
  • Explain how to establish communication with using language and non-verbal communication methods in individuals ads.
  • Evaluate by using media communication strategies that provide control over individual and how to shape the future of communication technology.
  • Analyze with the samples that advertising and convincing visual culture is a form of communication.
  • The development of effective advertising idea and to be able to adapt to the visual theme.
  • The visual design of the study area as a cultural treat but also future-oriented and an interdisciplinary approach technology, design and perform studies on human interaction.
  • Research communication design, design research, design culture, technology and design focus.
  • Develop ideas at audio and visual media or multimedia.

Key Competencies

  • The ability to transmit knowledge and opinions verbally and in the written form
  • The ability to evaluate knowledge and skills critically
  • The ability to work independently and to take responsibilities
  • Being inclined to work collaboratively
  • The ability to learn and manage to learn
  • The ability to use digital literacy skills
  • The ability to use a foreign language at the level of professional communication
  • The ability to adopt and obey the rules of scientific etiquette
  • The ability to take initiative and make attempts in order to turn thoughts into action
  • The ability to use the knowledge and skill of scientific research
  • The ability to manage and direct work
  • The ability to care for social and cultural values
  • The ability to use multiple perspectives on different topics
  • Mathemetical ability and the ability to use science and technology
  • The ability to self-express in the fields that could contribute to personal development (i.e. art, sports, etc.)

EQF/NQF-HETR Relation

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                                         1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                                         2
3                                                          
4                                                          
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                                         1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                                         2
3                                                         3
4                                                          
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                                         1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                                         2
3                                                         3
4                                                          
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                                         1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                                          
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                         1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                         2
3                                                         3
4                                                         4
5                                                          
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                                         1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                                         2
3                                                         3

Course Structure Diagram with Credits

2023/2024 Course List
1. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9852004 EOD103  Seminar I Compulsory Course Turkish Seminer 0 0 0 0 0 2
5270003 GIR105  Research Methods Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 6 6
5270001 GIR101  Communication Theories Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 6 6
5270002 GIR103  Advertisement Strategies and Discourses Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 6 6
Total ECTS credits for Compulsory Course 20
5270007 GIR113  Persuasive Communication and Social Impacts Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270008 GIR115  Communication Design and Advertiment Graphic Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270009 GIR117  Media-Society Relations Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270012 GIR123  History of Advertisement Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270011 GIR121  Advertisement and Art Discussions Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270004 GIR107  Visual Creativity in Advertisement Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270010 GIR119  Visual Design in Political Campains Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270006 GIR111  Theories and Principles of Design Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270005 GIR109  New Media and Advertisement Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270025 GIR125  Representation of Digital Identity in New Media Elective Course Group I Turkish Teorik 3 0 0 3 5 5
At least 10 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup I 10
Total ECTS for 1. Semester 30
2. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9852005 EOD202  Seminar II Compulsory Course Turkish Seminer 0 0 0 0 0 2
5270013 GIR202  Media and Visual Arts Project Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 6 6
5270015 GIR206  Advertisement Industries Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 6 6
5270014 GIR204  Consumer Behaviours Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 6 6
Total ECTS credits for Compulsory Course 20
5270024 GIR224  Dramatic Expression and Visual Language Elective Course Group II Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270020 GIR216  Cultural Sociology Elective Course Group II Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270021 GIR218  Advertisement Design Practices Elective Course Group II Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270019 GIR214  Advertisement and Cultural Interactions Elective Course Group II Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270023 GIR222  Advertisement and Society Elective Course Group II Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270022 GIR220  Visual Readouts in Advertisement Elective Course Group II Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270018 GIR212  Current Discussions in Design Elective Course Group II Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270016 GIR208  Creative Thinking in Design Elective Course Group II Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
5270017 GIR210  New Media and Society Elective Course Group II Turkish Teorik 3 0 0 3 6 5
At least 10 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup II 10
Total ECTS for 2. Semester 30
3. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9852003 EOD201  Thesis Compulsory Course Turkish Tez 0 0 0 0 0 30
Total ECTS credits for Compulsory Course 30
Total ECTS for 3. Semester 30
4. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9852008 EOD101  Specialized Field Course Compulsory Course Turkish Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
9852003 EOD201  Thesis Compulsory Course Turkish Tez 0 0 0 0 0 30
Total ECTS credits for Compulsory Course 30
Total ECTS for 4. Semester 30
Common Course of University
Common Course of Faculty
Course of Program

Examination Regulations, Assessment and Grading

The equivalences and coefficients of letter grades out of 100 points is as follows.

Score Letter Grade Coefficient Definition
90-100 AA 4 Successful
85-89 BA 3.5 Successful
80-84 BB 3 Successful
75-79 CB 2.5 Conditional
65-74 CC 2 Unsuccessful
58-64 DC 1.5 Unsuccessful
50-57 DD 1 Unsuccessful
40-49 FD 0.5 Unsuccessful
<= 39 FF 0 Unsuccessful
  D 0 Inattendant
  E 0 Incomplete
  G 0 Pass
  K 0 Fail
  N 0 NonAttendee ( Exams And Other Evaluations )
  S 0 Ongoing Study

Programme Director or Equivalent

Head of Department: |

ECTS Departmental Coordinator: |