Bölüm/Program Adı | Fizyoloji Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Physiology |
Web Adresi | https://sagbil.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sagfizyoloji@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 0090 262 303 73 53 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 303 75 10 |
Adres | Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Fizyoloji yüksek lisans eğitiminin amacı, mevcut kaynakları etkin kullanarak çağdaş standartlarda nitelikli bir fizyoloji eğitim hizmeti sunmak, öğrencinin yaşam bilimini öğrenme heyecanını arttırarak Tıbbi Fizyoloji ve ilgili bilimlerde doktora programına hazırlamaktır. En az bir araştırma konusuyla ilgili literatür bilgisi ve deneysel çalışmalarını yürütme becerisine sahip, evrensel bilim insanının etik ve sosyal niteliklerini taşıyan tıbbi fizyoloji uzmanı yetiştirmektir. İleri düzey teknolojilerin kullanıldığı öncü bir çalışma ortamı yaratmak, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınmak ve temel uygulamalardan elde ettiğimiz bilgileri klinik alanlara taşıyacak ortak araştırma altyapısı ve merkezlerin çalışmalarının sürdürülmesine ya da kurulmasına katkı sağlamaktır. | Amaç (İngilizce) | The aims of Physiology master degree is to teach physiology by using modern and classical sources and to give oppurtunties to students improve themselves. |
Misyon | Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı 1995 yılında kurulmuş olup, 2010 yılında 1 Profesör, 3 Yardımcı Doçent ve 1 Araştırma Görevlisi ile eğitim öğretim çalışmalarını ve araştırmalarını yürütmektedir. Anabilim Dalımız tarafından üniversitemize bağlı Tıp Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Yüksek Okullar ve Sağlık Bilimleri Enstitüsünde mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası yüksek lisans ve doktora eğitim programları uygulanmaktadır. Anabilim Dalımız araştırma laboratuarında lisansüstü eğitimde ve deneysel araştırmalarımızda kullanılan EEG-EMG-ECG-Kan basıncı (direk ve indirek) ölçümlerini yapabildiğimiz modüler kayıt sistemi, deneysel ve klinik çalışmalarda kullandığımız spektrofotometre ve laboratuar malzemeleri bulunmaktadır. Ayrıca, Anabilim Dalımız Hematoloji laboratuarında rutin olarak istenen osmotik frajilite testi yapılmaktadır. Anabilim Dalında tamamlanmış ve devam etmekte olan çeşitli araştırma projeleri mevcuttur ve bu araştırmaların büyük bir kısmı uluslararası dergilerde yayınlanmıştır. | Misyon (İngilizce) | Our mission interests; EEG-EMG-ECG experiments, Osmotic Fragility test. |
Vizyon | Fizyoloji Anabilim Dalı molekülden insana değişen aralıkta, insan yaşam kalitesini arttırmak için bazı patofizyolojik mekanizmaları açıklamayı amaçlayan temel ve klinik araştırma aktivitelerini yapmaktadır. Yüksek lisans eğitim süreci, sistemlerle ilgili fizyoloji pratiklerine katılmasını, yayınlanmış bilimsel verileri çözümleyebilmesini, yorumlamasını ve değerlendirmelerin yapılmasını ve uygulanmasını gerektirmektedir. | Vizyon (İngilizce) | Physiology is developing science from molecule to the whole organism and interest in basic and clinical physiological and pathophysiological mechanisms |
Kabul Koşulları | Kabul Koşulları 1-İlgili alanda (Biyoloji, Tıbbi Biyoloji ve Veteriner,Diş Hekimliği, Moleküler Biyoloji, Biyoteknoloji ve Biyomühendislik ve F.T.R.) lisans derecesi 2-ALESten en az 55 puan 3-İngilizce Yeterlilik en az 50 puan (ÜDS/KPDS/TOEFL veya eşdeğerleri) | Kabul Koşulları (İngilizce) | So as to be admitted to the program, candidates should be a graduate of Biology, Medical Biology, Veterinary they also must get at least score of 55 from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education,graduated from of Physical Therapy and Rehabilitation,graduated from the Faculty of Dentistry,graduated from Biotechnology and Bioengineering ,graduated from Biology, Molecular Biology and Genetic in Faculty of Science ) and a score of at least 50 from foreign language proficiency tests such as KPDS,UDS,etc. in order to be eligible to take the local examination conducted by the program. The student admission quota for each year is determined with the opinion of the Board of Academic Department taking the function and qualifications of the main science into consideration and quota is stated to the rectorate via Institute of Health Sciences for approval. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from MSc programs with thesis, candidates are required to succeed in 7 courses, a seminar and thesis study. The total workload to be accomplished for MSc programs with thesis is 120 ECTS. |
Program Genel Profili | Sağlık bilimi alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarından dersler alabilirler. Öğrenciler günümüz standartlarına uygun altyapıdaki laboratuarlarda uygulamalı araştırma yapma imkânları bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates holding a Bachelor’s degree in Health Sciences are offered a variety of courses in accordance with their fields of interest by various departments of the institute while enriching their knowledge in the field of expertise. Candidates are provided with the opportunity to conduct applied researches thanks to the updated laboratories equipped with high standard infrastructures. |
Genel Bilgi | izyoloji Anabilim Dalı molekülden insana değişen aralıkta, insan yaşam kalitesini arttırmak için bazı patofizyolojik mekanizmaları açıklamayı amaçlayan temel ve klinik araştırma aktivitelerini yapmaktadır. Yüksek lisans eğitim süreci, sistemlerle ilgili fizyoloji pratiklerine katılmasını, yayınlanmış bilimsel verileri çözümleyebilmesini, yorumlamasını ve değerlendirmelerin yapılmasını ve uygulanmasını gerektirmektedir. | Genel Bilgi (İngilizce) | So as to improve the quality of human life, Department of Physiology carries out basic and clinical research activities, which aims to explain some of the pathophysiological mechanisms ranging from molecules to man. The master’s education process requires participating in physiological practices as well as analyzing, commenting, evaluating, and implementing published scientific data. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Fizyolojide yüksek lisans programı mezunlarını Tıbbi Fizyoloji ve alakalı bilimlerde doktora eğitimine hazırlar. Mezunlar aynı zamanda yüksek okullarda öğretim görevlisi gibi görevler alabilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Master's degree in physiology prepares students for doctoral studies in Medical Physiology. Graduates can also be employed as high-school instructors. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Doktora | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies in PhD programs in the related fields of study on condition that they get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and providing that they certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as TOEFL,YDS,etc. |
Mezuniyet Koşulları | Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı), 7 ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Fizyoloji alanında yüksek lisans diploması verilir. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a master’s degree in Medical Physiology, students should successfully complete the courses listed in the schedule, as well as accomplishing 120 ECTS credits in total and have a GPA of 3,00 out of 4,00, complete a scientifically valid master’s thesis approved by an academic jury. |
Fizyoloji Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853010 | SAE501 | Seminer 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
5305036 | FZY522 | Hematopoietik Sistem | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 6 |
5305038 | FZY525 | Hücre Fizyolojisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 6 |
5305024 | FZY503 | Uyarılabilir Dokular | Zorunlu Ders | Diğer | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 20 | ||||||||||
9863034 | SAE720 | Mesleki İngilizce 1 | Seçmeli Ders Grup I | İngilizce | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
5305027 | FZY515 | Egzersiz ve Kas Fizyolojisi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 2 | 6 |
5305033 | FZY518 | Egzersiz ve Solunum Sistemi | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 2 | 6 |
5305037 | FZY523 | Hipotalamo-Hipofizer Sistem | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 2 | 4 |
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 10 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853011 | SAE502 | Seminer 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
5305039 | FZY526 | Araştırma Teknikleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 4 |
5305044 | FZY512 | Dolaşım Sistemi Fizyolojisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
5305043 | FZY527 | Fizyolojik Kontrol Sistemleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 4 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 14 | ||||||||||
9863035 | SAE721 | Mesleki İngilizce 2 | Seçmeli Ders Grup II | İngilizce | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
5305041 | FZY521 | Dokunma ve Kas Kaynaklı Duyular | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 4 |
5305040 | FZY520 | Temel Fizyoloji Laboratuvar Uygulamaları | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 4 |
5305042 | FZY524 | Vücut Sıvıları Fizyolojisi | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 4 |
En Az 16 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 16 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
9853002 | SAE507 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Dönem içi alınan her dersin vize ve final sınavları ve seminer sunumlarının değerlendirilmesi ile ölçme değerlendirme yapılır.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Nurbay ATEŞ | Nurbay ATEŞ
AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. Deniz ŞAHİN | Deniz ŞAHİN