Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı İngiliz Dili Eğitimi Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
English Language Education
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta
Telefon BelGeç. (Fax)
Adres Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı’nın amacı İngiliz Dili Eğitimi alanında öğrencilerin ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı olarak uzmanlaşmalarını sağlamaktır. Amaç
(İngilizce)
The graduate program in English Language Teaching is designed to equip students with advanced and specialized knowledge in the field of teaching English and provide them with a firm foundation in the theoretical and applied aspects of the field.
Misyon Programın hedefleri İngiliz Dili Eğitiminde temel kuramsal ve yöntemsel alanları tanıtmaktır. Program, öğrencilerin mesleki gelişimlerinde yabancı dil öğretimi ve öğrenimi konusundaki güncel alanlara odaklanır. Programı başarıyla bitiren öğrencilerin öğretim veya araştırma alanlarında çalışmaları ve kendi alanlarında daha ileri gidebilmeleri beklenir. Misyon
(İngilizce)
The objective of the graduate program is to introduce major theoretical and methodological issues in English Language Teaching. The MA program focuses on current issues in teaching and learning languages and professional development of English language teachers. It is hoped that graduates of MA program will be able to engage in teaching or research activities and develop motivation for more advanced work in the field.
Vizyon İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalının vizyonunu çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı, bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen öğretmenler ve bilim insanları yetiştirmek oluşturmaktadır. Vizyon
(İngilizce)
The vision of the division of English Language Teaching is composed of educating teachers and researchers who are guided by the principles of modern education, following scientific and critical thinking, and keeping the track of technological changes.
Kabul Koşulları Kabul Koşulları
(İngilizce)
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
Program Genel Profili İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı iki yıllık bir programdır. Birinci eğitim yılında teorik dersler yer almakta, ikinci eğitim yılında ise tez hazırlanmaktadır. Teorik dersler dil edinimi, dil bilim ve yöntem alanlarından konular içermektedir. Teorik derslerin amacı daha etkin ve geniş kapsamlı bilimsel bir bakış açısı oluşturmak ve örneklerle bilimsel çalışma yöntemlerini geliştirmek ve seçilen tez konusuyla birlikte bir alanda uzmanlaşmak. Program Genel Profili
(İngilizce)
The programme includes two years and has highly academic standards covering SLA studies, research methods, issues related to sociolinguistics, curriculum design and evaluation, and applied linguistics. The aim of the programme is to donate the candidates with necessary academic and theoretical knowledge and practical concerns regarding SLA and its applications to provide necessary qualifications for the expertise.
Genel Bilgi Öğrencilere İngiliz Dili Eğitimi alanında gelişmiş bilgi ve araştırma imkanı sunmak üzere açılmış bir programdır. Genel Bilgi
(İngilizce)
The objective of the graduate programs in English Language Education is to equip the students with advanced and specialized knowledge in the field and to help them acquire skills for research. A well-balanced emphasis on theory and application is maintained throughout the programs. It is hoped that graduates of the M.A. program will engage in teaching or research activities and develop adequate motivation for more advanced graduate work in the field.
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Yüksek lisans programından mezun olan adaylar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim ve ortaöğretim ve yüksek Öğretim Kurumlarında öğretmenlik, yöneticilik, program tasarımcısı, sınav hazırlama uzmanı, çevirmen olarak çalışabilirler. Program mezunları akademik kurumlarda da araştırma asistanı, okutman, öğretim görevlisi olarak çalışabilirler. Mezunlar, dil dersanesi, çeviri bürosu gibi özel kurumlar açıp çalışabilirler. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Students who complete the programme and obtain the MA degree can work as English teachers , administrators, programme designers, translators and testing experts in different institutions where the Ministry of Education is in charge of. They can also work in higher education institutions and private institutions as instructors, lecturers, administrators, programme designers and translators. They can also runtheir own language schools or translation offices. They can also work as academics in private or state universities starting as research assistants or instructors. There might be many other opportunities for the graduates both in private and state sector as employees or administrators.
Sonraki Eğitim Olanakları Yüksek Lisans programını bitiren adaylar aynı üniversitede veya farklı bir üniversitede bir doktora programına başvurabilirler ve gerekli koşulları sağladıkları takdirde bu programa kabul edilebilirler. Doktora programını bitiren adaylar, aynı üniversitede veya farklı bir üniversitede doktora sonrası (post-doktora) çalışmalara başvurabilirler ve gerekli koşulları sağladıkları takdirde bu programlara kabul edilebilirler. Yurt dışındaki bir üniversitede yüksek lisans ya da doktora yapmış olan adaylar, mezun oldukları programın denkliğini almak koşuluyla bu programlara başvurabilirler. Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
For MA programmes there is an access to PhD programmes which means, after graduation the graduates can apply for PhD programmes both at home and abroad if required conditions are fulfilled. After graduation from the PhD programme, candidates can apply for a post-doctoral programme at home and abroad as well. Along with PhD programmes, candidates can also apply for EdD programmes at home and abroad.
Mezuniyet Koşulları İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programından mezun olabilmek için her iki dönemde yer alan derslerden en az 2, 50 başarı puanı alınması ve tezini ve tez savunmasını ön görülen süresi içerisinde başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
Completion of coursework, getting passing grades from the courses, writing up the thesis, and thesis defense within the required time period consist of the requirements. The required score as the passing grade is 2.50.

Kazanılan Derece

İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Bir İngiliz Dili Eğitimi uzmanı olarak teorinin ve uygulamanın gerekli profesyonel anlayışına sahiptir.
  • Nitel ve/veya nicel bilimsel araştırma metodolojilerini anlar; uygulanan dilbilim alanında uygulanacak alternatif değerlendirme araçları ve yöntemlerini araştırır.
  • Bireysel değişiklikleri ve ilgili edebiyatı dikkate alarak eğitim araştırmasını planlar ve yürütür.
  • Dil eğitim materyallerinin işlevselliğini eleştirel bir şekilde analiz eder ve geliştirme için empirik çözümler önerir.
  • Uygun yöntemler ve prosedürler kullanılarak dil sınıflarında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesini teşvik eder.
  • Ölçme ve değerlendirme sonuçlarını sınar, hedeflenen kazanımları dikkate alarak, yapıcı eleştiriler sunar ve öğretim yöntemlerini yeniden düzenler.
  • Öğretimde beklenmedik zorluklara karşın, hem bireysel hem de diğer uzmanlarla birlikte metodolojik ve öğretimsel yaklaşımlardan yararlanır.
  • Güçlü yönlerinin farkındadır, yaratıcı özelliklerinden araştırma-geliştirme anlamında faydalanır.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavramlarını ve prosedürlerine hakimdir.
  • Bireysel akademik ve öğrenme süreçlerinin değerlendirir.
  • Akademide ve akademi dışında araştırma yürütebilmek için gerekli eğitim araçlarını etkili bir şekilde kullanır.
  • Yabancı Diller Eğitimi alanına katkıda bulunan kültürel etkenleri anlar.
  • İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde etkili role alan kültürel etmenlerin bilgisine sahiptir.

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                                     1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                                     2
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                                     1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                                     2
3                                                     3
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                                     1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                                     2
3                                                     3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                                     1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                                      
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                     1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                     2
3                                                     3
4                                                     4
5                                                      
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                                     1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                                     2
3                                                     3
4                                                      
5                                                      

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852004 EOD104  Seminer I Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
5273010 IOY113  Akademik Okuma ve Yazma Zorunlu Ders İngilizce Teorik 3 0 0 3 7 7
5273003 IOY102  Bilimsel Araştırma Yöntemleri Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5273002 IOY101  İkinci Dil Edinimi Güncel Teoriler Zorunlu Ders İngilizce Teorik 3 0 0 3 3 7
5273001 IOY100  Uygulamalı Dilbilim Zorunlu Ders İngilizce Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852005 EOD109  Seminer II Zorunlu Ders İngilizce Seminer 0 0 0 0 0 2
5273006 IOY106  Sınıf içi söylem çözümlemesi Zorunlu Ders İngilizce Teorik 3 0 0 3 3 7
5273011 IOY115  Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi Zorunlu Ders İngilizce Teorik 3 0 0 3 3 7
5273009 IOY114  Uygulamalı Dilbilimde İstatistiksel Analizler Zorunlu Ders İngilizce Teorik 3 0 0 3 7 7
5273005 IOY105  Yabancı Dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme Zorunlu Ders İngilizce Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852008 EOD111  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
9852003 EOD110  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD112  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Derslerin değerlendirmesi ise Doğrudan Dönüşüm Sistemine göre %40 ara sınav ve %60 final sınavı için geçerli olan oranlara göre yapılmaktadır. Dönem sonu ortalama başarı puanı ise en az 4 üzerinden 2, 50 puan olması gerekmektedir. Derslerin değerlendirilmesinde doğrudan yazılı ara sınav veya final sınavı yapılabilmesi yanında, projeler, sunumlar, araştırmalar da değerlendirmeye tabi tutulabilmektedir. Bu projeler, araştırmalar ve sunumlar bireysel ya da gurup biçiminde yapılabilmektedir.

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: |

AKTS Bölüm Koordinatörü: |