Bölüm/Program Adı | Biyomedikal Mühendisliği (Tezsiz) (İÖ) Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Biomedical Engineering (Non Thesis) (EP) |
Web Adresi | https://fbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | fbe@kocaeli.edu.tr |
Telefon | +90 262 303 30 32 | BelGeç. (Fax) | +90 262 303 30 33 |
Adres | Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Merkez Yerleşkesi Eski İstanbul Yolu 10. km 41380 Umuttepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | -Esnek eğitim saatleri ile hedeflenen çalışan kesime biyomedikal alanındaki araştırmaların ve yeniliklerin tanıtılması, -Hastane ve medikal sektörde çalışmalarına yardımcı olacak yeteneklerin kazandırılması, -Sektörde araştırma geliştirme yapabilecek seviyeye de gelebilmek -Sektöründeki çalışanların ve araştırmacıların bilgi düzeylerini yükselterek mesleklerini icra etme yönündeki yeteneklerini ve etkinliklerini arttırmak -Üniversite sanayi işbirliğinin kurulması ile her iki taraf için de faydalı olacak ar-ge çalışmalarının yürütülmesi. | Amaç (İngilizce) | - Flexible hours of training with the introduction of the working population in the targeted research in the biomedical field and innovation - Hospitals and teaching the skills that will help them study the medical sector - To come to a level that can make the reach the level of in research and development - Workers and researchers to pursue their profession by raising the level of knowledge in the sector to increase their ability and effectiveness of the direction - The conduct of university-industry cooperation in the establishment will be useful for both sides of R & D work. |
Misyon | -Mühendislik, temel bilimler ve tıp gibi alanların sağladığı bilgiyi ve bilimsel methodları kullanarak; sağlık hizmetleri, biyolojik ve fizyolojik problemlere çözüm üretmek, -Alanında teşhis, tedavi ve tedaviye yardımcı cihazların üretimi için yeni yöntemler geliştirmek, -Ekip çalışmasına yatkın, bilgiye ulaşabilen, ulaştığı bilgiyi paylaşan ve bu bilgiyi kullanarak yeni teknolojiler üretebilen, nitelikli ve çağdaş mezunlar yetiştirmektir. | Misyon (İngilizce) | -Come up with solutions to health care, biological, and phsylogical problems using the information and scientific methods that engineering, life sciences, and medicine fields serve, -Develop new technologies in diagnosis, treatment, and the production of treatment aid devices in their own field, -Raise qualified and contemporary graduates students who is prone to teamwork and can reach the information, use the information, and produce new technologies using this information. |
Vizyon | -Uluslararası düzeyde eğitim veren, -Kaliteli öğretim kadrosu sahibi, -Öğrencilerin meslek hayatlarındaki bakış açısını genişletebilecek, -Gelişmeyi ve sürdürülebilir kalkınmayı hedefleyen, -Alanında ulusal ve uluslararası rekabete girebilecek düzeyde olan, -Yaşam boyu öğrenme becerisiyle donatılmış mühendisler yetiştirmeye yönelik bir bölüm olmaktır. | Vizyon (İngilizce) | -Provides training at international level, -Owns qualified teaching staff, -Has the ability to expand the perspective of undergraduate students in their career, -Aims development and sustainable progress, -Can be able to enter into competition at a national and international level in their field, -Raises engineers who are equipped by the ability of lifelong learning. |
Kabul Koşulları | Kabul Koşulları (İngilizce) | ||
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | ||
Program Genel Profili | Program Genel Profili (İngilizce) | ||
Genel Bilgi | Genel Bilgi (İngilizce) | ||
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | ||
Sonraki Eğitim Olanakları | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | ||
Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) |
Master's degree in Biomedical Engineering (Non Thesis) (EP)
Second Cycle (Master's Degree)
Lateral transfer is possible for students of master's and doctorate programmes who have successfully completed at least one semester at another department of the same university and the same institute, or at a master's and doctorate programme of another equivalent institute of another higher education institute. According to the related bylaws, the courses that a lateral transfer student should take within the scope of 'Programme Adjustment' are determined by the committee of the relevant department. The determination of which and how many of the previously taken courses should be recognized within scope of the minimum course load, is suggested by the advisor and the committee of the relevant department,as well. "Full Recognition" is provided upon the approval of those courses by the board of chairs of relevant institute.
Kocaeli University guarantees in advance that all credits gained and courses received by an Erasmus student after the mobility abroad will be fully recognized and transferred into Kocaeli University system and upon arrival with the approval of the authorities and the student. While preparing the" Erasmus Credit Transfer and Grade Equivalency Table" the ECTS grades are transmitted to Kocaeli University grading system.
Turkish higher education institutions are in the start-up phase about the recognition of informal and non formal education. However; computer and foreign language skills that students improve on their own, are evaluated through exemption examinations by the university. Students who prove to be proficient in such exams are exempted from related course(s).
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||
4 |
2023/2024 Course List | |||||||||||
1. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9851251 | FBE501 | Scientific Research Methods and Publication Ethics (UE) | Compulsory Course | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 6 | ||||||||||
5150012 | BMM123 | Biomaterial | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5150003 | BMM105 | Tissue Engineering | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5150018 | BMM135 | Modeling of Industrial Robots | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5150019 | BMM137 | Failure Analysis of Implants | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5150013 | BMM125 | Microprocessors in Medical Systems | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5150014 | BMM127 | Applied biomechanics | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
At least 24 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup I | 24 | |||||||||
Total ECTS for 1. Semester | 30 | ||||||||||
2. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
5150016 | BMM131 | Introduction to Medical Informatics | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 6 | ||||||||||
5150010 | BMM119 | Biomechanics | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5150011 | BMM121 | Finite Element Applications in Biyomodels | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5150017 | BMM133 | Modeling of Parallel Robots | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5150009 | BMM117 | Medical Imaging Systems and PACS | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
At least 24 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup II | 24 | |||||||||
Total ECTS for 2. Semester | 30 | ||||||||||
3. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9851140 | FBE551 | Master Thesis Project | Compulsory Course | Turkish | Proje | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 3. Semester | 30 | ||||||||||
4. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9851140 | FBE551 | Master Thesis Project | Compulsory Course | Turkish | Proje | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 4. Semester | 30 |
Common Course of University |
Common Course of Faculty |
Course of Program |
The equivalences and coefficients of letter grades out of 100 points is as follows.
Score | Letter Grade | Coefficient | Definition |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Successful |
85-89 | BA | 3.5 | Successful |
80-84 | BB | 3 | Successful |
75-79 | CB | 2.5 | Conditional |
65-74 | CC | 2 | Unsuccessful |
58-64 | DC | 1.5 | Unsuccessful |
50-57 | DD | 1 | Unsuccessful |
40-49 | FD | 0.5 | Unsuccessful |
<= 39 | FF | 0 | Unsuccessful |
D | 0 | Inattendant | |
E | 0 | Incomplete | |
G | 0 | Pass | |
K | 0 | Fail | |
N | 0 | NonAttendee ( Exams And Other Evaluations ) | |
S | 0 | Ongoing Study |