Bölüm/Program Adı | Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Lifelong Learning and Adult Education |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sbeegitim@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 902623031751-52 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 3031753 |
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi anabilim dalının amacı,yetişkin eğitiminin kuramsal temellerine katkıda bulunacak araştırmalar yürütürek, hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanında kamu ve özel sektörde çalışacak personel yetiştirmek suretiyle yerel ve ulusal açıdan ülkenin eğitim hedeflerine ulaşmasına katkı sağlamaktır. | Amaç (İngilizce) | The aim of the department of lifelong learning and adult education is to contribute to the achievement of the country's educational goals in local and national terms by conducting research that will contribute to the theoretical foundations of adult education and by training personnel to work in the public and private sectors in the field of lifelong learning and adult education. |
Misyon | Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi anabilim dalının misyonu evrensel düzeyde bilim, ve teknoloji birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bireyler yetiştirmeyi, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak ve vizyonumuz doğrultusunda, alanında iyi yetişmiş, aydın ve yaratıcı düşünen, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır olan, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen, açık fikirli, özgür düşünebilen bireyler ile, Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi alanında rol alacak, kamu ve özel sektörde hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi kurum ve kuruluşlarında görev yapacak uzman çalışanlar yetiştirmektir. | Misyon (İngilizce) | The mission of the Department of Lifelong Learning and Adult Education is to educate highly qualified individuals for the future of the country by taking advantage of the accumulation of science and technology at the universal level, to present its production in the fields of research, education and service for the benefit of society and in line with our vision, well-trained in the field, enlightened and creative thinking, ready for the innovations of the information society, To train individuals who know the ways of accessing information, who can use the education and training methods and technologies required by the age, who are open-minded, free-thinking individuals, and expert employees who will take a role in the field of Lifelong Learning and Adult Education, who will work in lifelong learning and adult education institutions and organisations in the public and private sectors. |
Vizyon | Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi anabilim dalının vizyonu Atatürkçü düşünceyi özümsemiş, bilim, sanat ve teknolojinin gerektirdiği,ulusal ve evrensel niteliklere sahip, öğrenmeyi öğrenen, gelişime açık, çağdaş, insana ve çevreye değer veren ve sürekli başarıyı hedefleyen nitelikli eğitimciler yetiştiren ve toplumun hizmetine sunan bir anabilimdalı olmaktır. | Vizyon (İngilizce) | The vision of Lifelong Learning and Adult Education is breed educationalists who internalize the thought of Kemalism, have the national and universal qualifications that science, art and technology requires, learn learning, contemporary and aim consistent achievement and become a program that dedicate those to society. |
Kabul Koşulları | Adaylardan, yüksek lisans müracaatı için yabancı dil koşulu aranmaz, Yüksek Lisans için ALES’ten eşit ağırlıklı puandan en az 55 puan almış olması gerekir. Eğitim Fakültesi mezunları ya da farklı fakültelerden mezun olup çalıştıkları işyerlerinin eğitim ile ilgili bölümünde (sürekli eğitim merkezi, insan kaynakları birimi, personel geliştirme, eğitim bölümü, hizmet içi eğitim bölümü vb.) çalıştıklarını belgeleyenler başvurabilir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | Adaylardan, yüksek lisans müracaatı için yabancı dil koşulu aranmaz, Yüksek Lisans için ALES’ten eşit ağırlıklı puandan en az 55 puan almış olması gerekir. Eğitim Fakültesi mezunları ya da farklı fakültelerden mezun olup çalıştıkları işyerlerinin eğitim ile ilgili bölümünde (sürekli eğitim merkezi, insan kaynakları birimi, personel geliştirme, eğitim bölümü, hizmet içi eğitim bölümü vb.) çalıştıklarını belgeleyenler başvurabilir. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Hayat Boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi yüksek lisans programı öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, bir akademik danışman yönetiminde alanda yüksek lisans tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | So as to be granted a degree, students must successfully complete the courses offered by the program and submit a scientifically valid final project. |
Program Genel Profili | Program Genel Profili (İngilizce) | ||
Genel Bilgi | Genel Bilgi (İngilizce) | ||
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Halk eğitim merkezleri, yetişkin eğitim kursları, mesleki eğtiim merkezleri, belediyeler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Public training centres, adult education courses, vocational training centres, municipalities. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | ||
Mezuniyet Koşulları | Hayat Boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi yüksek lisans programı öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, bir akademik danışman yönetiminde alanda yüksek lisans tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | To successfully complete the compulsory and elective courses in the Lifelong learning and adult education master's programme curriculum, to do a master's thesis in the field under the direction of an academic advisor, to defend it in front of a scientific jury and to be accepted as successful. |
Master's degree in Lifelong Learning and Adult Education
Second Cycle (Master's Degree)
Lateral transfer is possible for students of master's and doctorate programmes who have successfully completed at least one semester at another department of the same university and the same institute, or at a master's and doctorate programme of another equivalent institute of another higher education institute. According to the related bylaws, the courses that a lateral transfer student should take within the scope of 'Programme Adjustment' are determined by the committee of the relevant department. The determination of which and how many of the previously taken courses should be recognized within scope of the minimum course load, is suggested by the advisor and the committee of the relevant department,as well. "Full Recognition" is provided upon the approval of those courses by the board of chairs of relevant institute.
Kocaeli University guarantees in advance that all credits gained and courses received by an Erasmus student after the mobility abroad will be fully recognized and transferred into Kocaeli University system and upon arrival with the approval of the authorities and the student. While preparing the" Erasmus Credit Transfer and Grade Equivalency Table" the ECTS grades are transmitted to Kocaeli University grading system.
Turkish higher education institutions are in the start-up phase about the recognition of informal and non formal education. However; computer and foreign language skills that students improve on their own, are evaluated through exemption examinations by the university. Students who prove to be proficient in such exams are exempted from related course(s).
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||
5 |
2023/2024 Course List | |||||||||||
1. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9852004 | EOD201 | Seminar I | Compulsory Course | Turkish | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
9852008 | EOD203 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
5262001 | HBO101 | Methods of Scientific Research and research ethics | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 9 | ||||||||||
5262017 | HBO104 | Parent Education | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
5262018 | HBO105 | Digitalization and Lifelong Learning | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
5262003 | HBO103 | Adult Education | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5262002 | HBO102 | Intergenerational learning | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
At least 21 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup I | 21 | |||||||||
Total ECTS for 1. Semester | 30 | ||||||||||
2. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9852005 | EOD202 | Seminar II | Compulsory Course | Turkish | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5262009 | HBO201 | Educational Statistics | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 9 | ||||||||||
5262020 | HBO208 | Qualitative Research Methods in Education | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5262010 | HBO202 | In-Service Education | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5262019 | HBO205 | Life Periods and Career Planning | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 7 |
5262016 | HBO207 | Adult Psychology | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5262015 | HBO206 | Communication and learning in adults | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
At least 21 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup II | 21 | |||||||||
Total ECTS for 2. Semester | 30 | ||||||||||
3. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9852003 | EOD122 | Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 3. Semester | 30 | ||||||||||
4. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9852003 | EOD123 | Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 4. Semester | 30 |
Common Course of University |
Common Course of Faculty |
Course of Program |
The equivalences and coefficients of letter grades out of 100 points is as follows.
Score | Letter Grade | Coefficient | Definition |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Successful |
85-89 | BA | 3.5 | Successful |
80-84 | BB | 3 | Successful |
75-79 | CB | 2.5 | Conditional |
65-74 | CC | 2 | Unsuccessful |
58-64 | DC | 1.5 | Unsuccessful |
50-57 | DD | 1 | Unsuccessful |
40-49 | FD | 0.5 | Unsuccessful |
<= 39 | FF | 0 | Unsuccessful |
D | 0 | Inattendant | |
E | 0 | Incomplete | |
G | 0 | Pass | |
K | 0 | Fail | |
N | 0 | NonAttendee ( Exams And Other Evaluations ) | |
S | 0 | Ongoing Study |