Bölüm/Program Adı | Tıp Tarihi ve Etik Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Medical History and Ethics |
Web Adresi | https://sagbil.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | tiptarihisag@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 0090 262 303 73 53 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 303 75 10 |
Adres | Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Tıp tarihinin kazandırdığı öngörüyle tıbbi uygulamalar sırasında yüksek etik değerlerin korunmasına, Sağlık hizmetlerinde kalitenin artırılmasıyla etik tutum ve davranışların yerleşmesine, Kaliteli sağlık hizmeti sunumunun etikle ilişkilendirilmesine, Hasta haklarının uygulamaya aktarılmasına, İnsanın saygınlığını, haklarını, gönüllülüğünü zedelemeyen bilimsel araştırmalar yapılmasına, katkı sağlamaktır. Tıp Tarihi ve Etik alanında verilen lisansüstü eğitimlerle (1) Bağımsız olarak sağlık hizmetlerinin ve ileri tıp teknolojilerinin sunumunda karşılaşılan etik sorunları tıp tarihi kazanımlarıyla değerlendirebilen, (2) Tıp etiği bilgisini kullanarak bu sorunları çözümleyebilen, (3) Özgün çözüm yolları üretebilen, (4) Tıp tarihi ve tıp etiği alanında bağımsız olarak araştırma yürütebilen, (5) Kurumsal ve ulusal sağlık politikalarının etik boyutunu fark edebilen ve politikaların geliştirilmesine katkı sunabilen, (6) Klinik araştırma etik kurullarında görev yapabilen, (7) Deney hayvanları yerel etik kurullarında görev yapabilen, (8) Hastane etik kurullarında görev yapabilen, (9) Etik danışmanlık hizmeti sunabilen, (10) Eğitimcilik ve araştırmacılık niteliklerini geliştirmiş, Nitelikli ve yetkin Tıp Tarihi ve Etik doktorları yetiştirmek amaçlanmaktadır. | Amaç (İngilizce) | With prudence of medical history to contribute maintaining high ethical values in healthcare practice, fostering ethical attitudes and behaviours for improving quality of healthcare services, supporting practices trying to put patients rights into effect, endorsing scientific researches respecting dignity, rights and voluntariness of humans. With graduate educations we aim to educate qualified and competent PhDs of History of Medicine & Ethics who able to, (1) Independently evaluate ethical issues confronted in health-care services and in advanced medical technology with prudence of medical history, find unique solutions, and apply ethical decision-making process. (2) Independently conduct scientific researches on “History of Medicine” or “Medical Ethics” (3) Recognize ethical dimensions of institutional and national politics and to establish policies. (4) Be a member of clinical researches ethics committees (5) Be a member of animal researches ethics committees (6) Be a member of hospital ethics committees (7) Provide ethical counselling services (8) Be a qualified educator and researcher |
Misyon | İnsanın değerini, haklarını, onurunu koruyan hekimlik uygulamalarının tıbbın tarihsel amacına uygun yaygınlaşmasına, İnsanın saygınlığını, haklarını, gönüllülüğünü zedelemeyen bilimsel araştırmalar yapılmasına, Klinisyenlerin Hastane Etik Kurulu ve Araştırma Etik Kurullarının olası hatalı uygulamaları önlediğine inanmasına, Halkın tıbba / hekimliğe olan güveninin sarsılmasının önlenmesine, Akademik etiğe uygun eğitim-öğretim sunulmasına, Tıbbi uygulamalar sırasında yüksek etik değerlerin korunmasına, Sağlık hizmetlerinde kalitenin artırılmasıyla etik tutum ve davranışların yerleşmesine, Kaliteli sağlık hizmeti sunumunun etikle ilişkilendirilmesine, Tıbbın bilimsel yönüyle insani yönünün ilişkisinin kurulmasına katkı sağlamaktır | Misyon (İngilizce) | To contribute, Medical profession, which protects value, rights and dignity of human, becomes widespread in a manner appropriate to historical aim of medicine Scientific researches which respects dignity, rights and voluntariness of humans Confidence of hospital ethics committees and research ethics committees as safeguards against malpractices Maintenance of public trust in medical practices and physicians Education and training appropriate with academic ethics Respecting high ethical values in medical practices Improving quality of healthcare services via encouraging ethical attitudes and behaviours Becoming closer of scientific and humanistic aspects of medicine |
Vizyon | Sağlık bakım etiğine ilişkin her konuda hizmet sunabilecek bir danışma merkezi olmak, İnsana ilişkin tüm alanlarda lisans ve lisansüstü etik eğitimi verebilecek bir eğitim merkezi (etik enstitüsü) kurmak. | Vizyon (İngilizce) | To become a reputable center providing consultation services in every respects of healthcare ethics To establish an ethics education center (institute of ethics) gives undergraduate and graduate ethics education related to all humanistic areas |
Kabul Koşulları | Kocaeli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen koşullardan başka öğrencinin Tıp Tarihi ve Etik (Deontoloji) alanında yüksek lisans derecesine sahip olması veya Tıp Fakültesi mezunu olması veya sağlık bilimleri, felsefe ve hukuk alanında yüksek lisans yapmış olması gereklidir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | In addition to the general admission requirements specified in “Kocaeli University Graduate Education Regulation”, so as to be admitted to the program, applicants are required to be a graduate of School of Medicine, or must hold a master’s degree in History of Medicine and Ethics or must hold a master’s degree in health sciences, philosophy and law. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Doktora programından doktora derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, iki seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Doktora programı toplam çalışma yükü 240 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In addition to the graduation requirements, candidates are required to; 1) To evaluate 10 clinical and 10 animal research projects ethically, 2) To write 1 clinical, 1 social and 1 animal research project scenarios on self-selected subjects 3) To participate 1 new or going on research project in the Department, 4)To contribute to written or oral announcement of the project results. |
Program Genel Profili | Sağlık bilimi alanlarında yüksek lisans derecesine sahip olan öğrenciler, doktora programlarında aldıkları dersler ile çalışma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olurken, bir problem üzerinde tez ve hipotez geliştirerek çözüme gidecek yöntemleri belirler ve uygular. Doktora programlarında öğrencilere çalışma alanlarına uygun olarak, disiplinler arası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında dersler sunulur. Öğrenciler araştırma konularıyla ilgili deneysel çalışmaları günümüz standartlarında, yüksek teknolojik altyapıya sahip laboratuarlarda yapabilme imkânı bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates holding a Master’s Degree in Health Sciences are able to specify and apply probable solution methods for a problem by developing thesis and hypothesis while being equipped with profound knowledge in their field of expertise thanks to the courses offered by the doctorate program. The doctorate programs in a variety of departments of the institute cover various elective courses offered with an interdisciplinary approach in accordance with their field of interests. Candidates are provided with the opportunity to conduct experimental studies on their field of expertise in updated and modern laboratories equipped with high technological infrastructures. |
Genel Bilgi | Tıp Tarihi ve Etik iyi hekimlerin yetişmesine, hızla gelişmekte olan tıp bilimi ve teknolojisinin yarattığı yeni etik yükümlülüklerin hazırlanılmasına, tıbbın geleceğini geçmişle ilişkilendirebilmesine olanak sağlamaktadır. Tıp Tarihi, Tıp Etiği ve Uygulamalı Etik konularının ayrıntılı ele alınabilmesine olanak sağlamak için ilgili disiplinlerle işbirliği yaparak öğrencinin etik bilgi ve becerisi geliştirilmektedir. Dolayısıyla her bir lisansüstü eğitim öğrencisi Hastane Etik Kurulu, Klinik Araştırmalar Etik Kurulu ve Hayvan Araştırmaları Etik Kurulu gibi etik kurulların işlevlerini sürdürebilmeye hazır hale gelebilmektedir | Genel Bilgi (İngilizce) | Medical History and Ethics Program aims to train qualified physicians; to develop new ethics guides in associations with the problems emerged from new medical knowledge and techniques and to make associations between the future and the past of medicine. This scope provides students, in cooperation with other related disciplines, to enhance ethical knowledge and skills for detailed analysis of the subjects about History of Medicine, Medical Ethics and Practical Ethics. Students graduated from the programme are ready to take on the tasks at boards like; Hospital Ethics Committee, Research Ethics Committee. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Program mezunu; Tıp Fakültelerinin Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dallarında ve sağlıkla ilgili eğitim veren diğer yüksek okullarda öğretim üyesi olarak görev alabilir. Sağlık kurumlarındaki Hasta Hakları Birimlerinde yöneticilik görevi üstlenebilir. Araştırma Etik Kurulu üyesi olarak görev yürütebilir. İnsan veya deney hayvanı ile ilgili araştırma yapacak araştırmacılara etik danışmanlık sağlayabilir. Sağlık kurumlarında farklı uzmanlık alanlarından klinisyenlere etik danışmanlık görevini sürdürebilir. Sağlık kurumları çalışanlarına yönelik etik eğitim planlayabilir ve yürütebilir. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of the program can be employed as academic staff in the Medical History and Ethics Departments of Medical Faculties or Health Colleges, May work as a manager in the Patient Rights Units of the health institutions, May work as a member in the research ethics committees, May provide ethical advice to researchers of the human or animal researches as a ethics consultant. |
Sonraki Eğitim Olanakları | "Tıp Tarihi ve Etik Uzmanı" olarakTıp Fakültelerinin ilgili anabilim dallarında yardımcı doçentliğe atanabilir ve öğretim üyeliği sürecini tamamlayabilir. Yurtdışı Doktora Sonrası Eğitim programlarında eğitimini sürdürebilir. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Graduates of the program can proceed to their academic studies in the domestic and foreign post-doctoral training programs of various universities on condition that they fulfill all the requirements. They can also work as an assistant professor in the History of Medicine and Ethics in the related departments of faculties of medicine. |
Mezuniyet Koşulları | Kocaeli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde belirlenen koşullardan başka tez sınavına girmeden önce, En az 5 etik olgu tartışmasında grup yöneticiliği yapmış, En az 10 insanlar üzerinde araştırma projesi, en az 10 hayvanlar üzerinde araştırma projesini etik açıdan değerlendirmiş, En az 10 hasta hakları ihlaline ilişkin şikâyeti değerlendirmiş ve 2 kez klinik etik konsültasyona katılmış, Tez çalışmasından önce bir projeye etkin katılmış, araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi ve yazılmasında görev almış, yayımlanmasına katkı sağlamış, Alana ilişkin hakemli bir dergide aktif katıldığı çalışması yayınlanmış veya yayına kabul edilmiş, Yürüttüğü araştırma sonuçlarını alana ilişkin ulusal veya uluslararası bir kongrede sözlü veya poster bildirisi olarak sunmuş olmalıdır. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | Apart from the requirements in “Kocaeli University Graduate Education Regulation”, applicants should be coordinated at least 5 case discussions, be assessed at least 10 researches on human subjects, and 10 research on animals, be assessed at least 10 application about patients rights, be attended at least 2 ethical consultations, be an assistant researcher at least one research project participating to evaluate results, to write and submit manuscript has at least one manuscript (published or accepted for publication) based on a research in which s/he actively conducted, in a peer-reviewed journal related to history of medicine or medical ethics be presented at least one oral or poster presentation based on a research in which s/he actively conducted, in a national or international congress related to history of medicine or medical ethics, before dissertation |
Doctorate degree in Medical History and Ethics
Third Cycle (Doctorate Degree)
Lateral transfer is possible for students of master's and doctorate programmes who have successfully completed at least one semester at another department of the same university and the same institute, or at a master's and doctorate programme of another equivalent institute of another higher education institute. According to the related bylaws, the courses that a lateral transfer student should take within the scope of 'Programme Adjustment' are determined by the committee of the relevant department. The determination of which and how many of the previously taken courses should be recognized within scope of the minimum course load, is suggested by the advisor and the committee of the relevant department,as well. "Full Recognition" is provided upon the approval of those courses by the board of chairs of relevant institute.
Kocaeli University guarantees in advance that all credits gained and courses received by an Erasmus student after the mobility abroad will be fully recognized and transferred into Kocaeli University system and upon arrival with the approval of the authorities and the student. While preparing the" Erasmus Credit Transfer and Grade Equivalency Table" the ECTS grades are transmitted to Kocaeli University grading system.
Turkish higher education institutions are in the start-up phase about the recognition of informal and non formal education. However; computer and foreign language skills that students improve on their own, are evaluated through exemption examinations by the university. Students who prove to be proficient in such exams are exempted from related course(s).
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
6 |
2023/2024 Course List | |||||||||||
1. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9862011 | SBE553 | Development and Learning | Compulsory Course | Turkish | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
9862012 | SBE551 | Planing and Measures at Teaching | Compulsory Course | Turkish | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 2 | 5 | 5 | 5 |
9863009 | SAE601 | Seminar I | Compulsory Course | Turkish | Seminer | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
6312055 | TTE613 | Moral Philosophy | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 6 |
6312067 | TTE605 | History of Modern Medicine | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 6 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 22 | ||||||||||
5201211 | FEL109 | Philosopy of Science - I | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
6312072 | TTE602 | Theoretical Ethics (Philosophical Ethics) | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 6 |
6312069 | TTE607 | Ottomon Language | Elective Course Group I | Turkish | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
6235037 | OHD105 | Health Labour and Medical Liability | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
6312056 | TTE615 | History of Medicine Literature Review | Elective Course Group I | Turkish | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 3 | 4 | 3 | 6 |
At least 2 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup I | 2 | |||||||||
Total ECTS for 1. Semester | 24 | ||||||||||
2. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9863010 | SAE602 | Seminar II | Compulsory Course | Turkish | Seminer | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
6312058 | TTE604 | Medicine in Seljuks and Ottoman | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 6 |
6312057 | TTE701 | Medical Ethics | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 6 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 14 | ||||||||||
6312061 | TTE612 | Bioethics Literature Review | Elective Course Group II | Turkish | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 3 | 4 | 3 | 6 |
5312042 | TTE510 | Qualitative Research Methods | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 6 |
6312070 | TTE608 | Old-Turkish Manuscripts | Elective Course Group II | Turkish | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
6312059 | TTE610 | History of Medical Education | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 6 |
6312060 | TTE702 | Medical Ethics Case Studies | Elective Course Group II | Turkish | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
At least 16 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup II | 16 | |||||||||
Total ECTS for 2. Semester | 30 | ||||||||||
3. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9863011 | SAE603 | Seminar III | Compulsory Course | Turkish | Seminer | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
6312062 | TTE705 | Research and Publication Ethics | Compulsory Course | Turkish | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
6312063 | TTE703 | Clinical Ethics | Compulsory Course | Turkish | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 14 | ||||||||||
9863026 | SAE105 | With Statistical Data Analysis Software Packages | Elective Course Group III | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 8 |
6312068 | TTE706 | Research Ethics Consultation and Ethics Committees | Elective Course Group III | Turkish | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
6312065 | TTE711 | Critical Narrative Readings | Elective Course Group III | Turkish | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 3 | 4 | 3 | 6 |
6312064 | TTE704 | Clinical Ethics Consultation | Elective Course Group III | Turkish | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 6 |
6312066 | TTE713 | Ethics in Psychiatry | Elective Course Group III | Turkish | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 6 |
At least 16 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup III | 16 | |||||||||
Total ECTS for 3. Semester | 30 | ||||||||||
4. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9863013 | SAE605 | Prepation for Thesis | Compulsory Course | Turkish | Teze Hazırlık | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
9863030 | SAE715 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9863036 | SAE714 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 4. Semester | 30 | ||||||||||
5. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9863004 | SAE702 | Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
9863030 | SAE715 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9863036 | SAE714 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 5. Semester | 30 | ||||||||||
6. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9863004 | SAE702 | Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
9863030 | SAE715 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9863036 | SAE714 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 6. Semester | 30 | ||||||||||
7. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9863004 | SAE702 | Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
9863030 | SAE715 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9863036 | SAE714 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 7. Semester | 30 | ||||||||||
8. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9863004 | SAE702 | Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
9863030 | SAE715 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9863036 | SAE714 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 8. Semester | 30 |
Common Course of University |
Common Course of Faculty |
Course of Program |
Written examinations are conducted so as to evaluate the theoretical knowledge, written case analysis examinations are conducted to assess the ethical problem-solving skills and a hypothetical research project is to be carried out to evaluate the student's evaluation skills about research projects .
The equivalences and coefficients of letter grades out of 100 points is as follows.
Score | Letter Grade | Coefficient | Definition |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Successful |
85-89 | BA | 3.5 | Successful |
80-84 | BB | 3 | Successful |
75-79 | CB | 2.5 | Conditional |
65-74 | CC | 2 | Unsuccessful |
58-64 | DC | 1.5 | Unsuccessful |
50-57 | DD | 1 | Unsuccessful |
40-49 | FD | 0.5 | Unsuccessful |
<= 39 | FF | 0 | Unsuccessful |
D | 0 | Inattendant | |
E | 0 | Incomplete | |
G | 0 | Pass | |
K | 0 | Fail | |
N | 0 | NonAttendee ( Exams And Other Evaluations ) | |
S | 0 | Ongoing Study |
Head of Department: Associate Prof. Dr. Aslıhan AKPINAR | Aslıhan AKPINAR
ECTS Departmental Coordinator: Prof. Dr. Nermin ERSOY | Nermin ERSOY