Bölüm/Program Adı | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Measurement and Evaluation in Education |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sbeegitim@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 902623031751-52 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 3031753 |
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Bu programın amacı, eğitimde ve psikolojide temel kavramların açıklanması ve ölçülmesinde ölçme kuramlarını kullanabilen, ölçme araçlarının hazırlanması, geliştirilmesi, elde edilen puanların değerlendirilmesi ile öğretim programları ve öğretim faaliyetlerinin yeniden değerlendirilmesi konularında yetkin “ölçme ve değerlendirme uzmanı” yetiştirmektir. Program ölçme değerlendirme alanı ve bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Zorunlu derslere ilave olarak öğrencilerin kendi tercihleri doğrultusunda alabilecekleri seçmeli dersler bulunmaktadır. | Amaç (İngilizce) | . |
Misyon | Öğretmen yetiştirme lisans programlarında açtığı servis dersiyle (ölçme ve değerlendirme) öğretmen adaylarına öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak; bir bilim dalı olarak ölçme ve değerlendirmenin gelişmesini, bu alanda çalışan akademisyen ve uzmanlar arasındaki bilgi dolaşımını sağlamak; yeni ölçme araçlarının geliştirilmesine öncülük etmek; var olan ölçme araçlarını iyileştirerek, uygulama, puanlama ve yorumlama ile ilgili işlem ve uygulama yöntemlerini daha ileri noktalara taşımak; Çeşitli kuruluşların hizmet içi eğitim ve personel seçimi gereksinimleri çerçevesinde “Ölçme ve Değerlendirme” alanında açılan seminer ve kurs programlarında ders açmak ve danışmanlık yapma hizmeti sunmaktır. | Misyon (İngilizce) | . |
Vizyon | Anabilim dalı olarak vizyonumuz, ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili bilgi üretmek ve paylaşmak, bu yöndeki sorunlara çözüm önerileri getirmek, yeni ve kullanışlı bilgilerle donanmış kuşakların yetişmesine katkıda bulunmaktır. | Vizyon (İngilizce) | . |
Kabul Koşulları | Anabilim dalında yüksek lisans öğrenimi yapmak isteyenlerin, lisans diplomasına sahip olmaları ve ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almaları gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri Yüksek Öğretim Kurulunca onaylanmış olmalıdır. Öğrencinin yüksek lisans giriş başarı notu; lisans başarı notunun % 20’si ve Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonucunun, 100 tam nota dönüştürüldükten sonra hesaplanan, % 50’si ile yüksek lisans mülakat notunun % 30’nun toplamıdır. Yüksek lisans giriş başarı notu olarak 60 ve üstünde not alan adaylar, aldıkları not sırasına göre en yüksek nottan başlayarak başvurdukları programlara kontenjan doluncaya kadar yerleştirilir ve enstitü yönetim kurulu kararı ile yüksek lisans öğrenciliğine kabul edilirler. yüksek lisans programına öğrenci kabul koşulları aşağıda maddeler halinde sunulmuştur: • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programına, Eğitim Fakültesi ve diğer fakültelerin lisans programını başarıyla tamamlamış olanlar müracat edebilir. • Öğrenim görmek istedikleri dalı, yüksek lisans programını, yabancı dil durumunu bildiren başvuru formu (Enstitüden temin edilecektir), • Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Sonuç Belgesi noter tasdikli örneği (Eşit ağırlık türünde en az 55 puan alanlar başvurabilir), • Özgeçmiş, • Lisans Mezuniyet Belgesi tasdikli fotokopisi, • Lisans programlarında gördükleri dersleri gösteren belgelerin tasdikli fotokopileri (Transkript), • Nüfus cüzdanı sureti, • 10 adet fotoğraf, • İkametgah belgesi (son 3 ayda alınmış olmalı), • Araştırma görevlileri ve burslu öğrenciler için durumlarını gösterir belge, • Ders alma dilekçesi ve seminer dilekçesi. | Kabul Koşulları (İngilizce) | . |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | ||
Program Genel Profili | Program Genel Profili (İngilizce) | ||
Genel Bilgi | Ölçme ve Değerlendirme Bölümü’nde, yüksek lisans eğitim programında; ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarıyla, bu alanın temel kuramlarını içeren ve insan davranışlarının ölçülmesinde kullanılan psikolojik ölçme araçlarının (testlerin) geliştirilmesi, uyarlanması; uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi süreçleriyle ilgili bilgi ve beceriler kazandırılmaktadır. | Genel Bilgi (İngilizce) | . |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | ||
Sonraki Eğitim Olanakları | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | ||
Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) |
Master's degree in Measurement and Evaluation in Education
Second Cycle (Master's Degree)
Lateral transfer is possible for students of master's and doctorate programmes who have successfully completed at least one semester at another department of the same university and the same institute, or at a master's and doctorate programme of another equivalent institute of another higher education institute. According to the related bylaws, the courses that a lateral transfer student should take within the scope of 'Programme Adjustment' are determined by the committee of the relevant department. The determination of which and how many of the previously taken courses should be recognized within scope of the minimum course load, is suggested by the advisor and the committee of the relevant department,as well. "Full Recognition" is provided upon the approval of those courses by the board of chairs of relevant institute.
Kocaeli University guarantees in advance that all credits gained and courses received by an Erasmus student after the mobility abroad will be fully recognized and transferred into Kocaeli University system and upon arrival with the approval of the authorities and the student. While preparing the" Erasmus Credit Transfer and Grade Equivalency Table" the ECTS grades are transmitted to Kocaeli University grading system.
Turkish higher education institutions are in the start-up phase about the recognition of informal and non formal education. However; computer and foreign language skills that students improve on their own, are evaluated through exemption examinations by the university. Students who prove to be proficient in such exams are exempted from related course(s).
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
2023/2024 Course List | |||||||||||
0. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
5269003 | EGD103 | DEVELOPMENT AND LEARNING | Compulsory Course | Turkish | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
5269001 | EGD101 | STATISTICS | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
5269002 | EGD102 | MEASUREMENT AND EVALUATION | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 12 | ||||||||||
Total ECTS for 0. Semester | 12 | ||||||||||
1. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9852004 | EOD121 | Seminar I | Compulsory Course | Turkish | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5269015 | EGD110 | Quantitative Research Methods in Social Sciences and Ethic | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269005 | EGD105 | EDUCATIONAL STATISTICS I | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5269008 | EGD108 | CURRICULUM DEVELOPMENT AND TEACHING | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 23 | ||||||||||
5269016 | EGD111 | Academic Writing | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269012 | EGD112 | APPLICATION OF STATISTICAL SOFTWARES | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5269006 | EGD106 | FUNDAMENTALS OF PSYCHOLOGICAL TESTING | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
At least 7 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup I | 7 | |||||||||
Total ECTS for 1. Semester | 30 | ||||||||||
2. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9852005 | EOD124 | Seminar II | Compulsory Course | Turkish | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5269009 | EGD109 | EDUCATIONAL STATISTICS II | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5269010 | EGD120 | TEST DEVELOPMENT | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 16 | ||||||||||
5269017 | EGD116 | Qualitative Research Methods in Social Sciences and Ethic | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269011 | EGD122 | LARGE SCALE TESTS | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5269018 | EGD114 | Performance Based Assessment | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269019 | EGD115 | R Language | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269013 | EGD113 | INTRODUCTION TO STRUCTURAL EQUATION MODELS | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
At least 14 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup II | 14 | |||||||||
Total ECTS for 2. Semester | 30 | ||||||||||
3. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9852008 | EOD450 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9852003 | EOD451 | Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 3. Semester | 30 | ||||||||||
4. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9852008 | EOD450 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9852003 | EOD452 | Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 4. Semester | 30 |
Common Course of University |
Common Course of Faculty |
Course of Program |
The equivalences and coefficients of letter grades out of 100 points is as follows.
Score | Letter Grade | Coefficient | Definition |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Successful |
85-89 | BA | 3.5 | Successful |
80-84 | BB | 3 | Successful |
75-79 | CB | 2.5 | Conditional |
65-74 | CC | 2 | Unsuccessful |
58-64 | DC | 1.5 | Unsuccessful |
50-57 | DD | 1 | Unsuccessful |
40-49 | FD | 0.5 | Unsuccessful |
<= 39 | FF | 0 | Unsuccessful |
D | 0 | Inattendant | |
E | 0 | Incomplete | |
G | 0 | Pass | |
K | 0 | Fail | |
N | 0 | NonAttendee ( Exams And Other Evaluations ) | |
S | 0 | Ongoing Study |