Bölüm/Program Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Elementary Mathematics Teaching |
Web Adresi | https://fbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | |
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı | |
Amaç | Matematik eğitimine ve öğretimine ilişkin bilimsel bir bakış açısı kazandırmak ve Matematik öğretmenliğinde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretecek bilim uzmanları yetiştirmektir. | Amaç (İngilizce) | To give a scientific point of view about mathematics education and teaching and to train scientists who will produce scientific solutions to problems in mathematics teaching. |
Misyon | Evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak ülkenin gelecegi için üstün nitelikli bilim insanları yetistirmek; arastirma, egitim ve hizmet alanlarindaki üretimini toplum yararına sunmak. | Misyon (İngilizce) | Utilizing the accumulation of science, technology and art in the light of universal values, the nation grows superior scientists for the future; to provide production in the fields of research, education and services for the benefit of society. |
Vizyon | Programda okumanın ve çalısmanın ayrıcalık olduğunu hisseden öğrenciler yardımıyla ulusal ve uluslar arası ortamlarda vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi ve teknoloji ile ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunmak. | Vizyon (İngilizce) | To contribute to the national and universal development through education and training, knowledge and technology to be provided by the students in the national and international environment with the help of students who feel that studying and studying is privilege in the program. |
Kabul Koşulları | Eğitim Fakültelerinin İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği ile Ortaöğretim Fen ve Matematik alanları Eğitimi Bölümü Matematik Öğretmenliği programlarından mezun olmak, *Programa başvurabilmek için; adayların lisans diplomasına sahip olması gerekir. Adaylar, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri, Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmak, *Lisans mezuniyet notu olarak 65/100 veya 2,5/4 şartı aranacaktır. *Adayların, İngilizce-Fransızca-Almanca dillerinden herhangi birinden aşağıda belirtilen başarı belgelerinden birine sahip olmak, a) ÜDS veya KPDS’den en az 50 puan almış olmak, b) İngilizce, Fransızca ve Almanca için Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF’den) ÜDS’nin 50 puanına eşdeğer bir puan almış olmak. *Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES veya eşdeğer sınav sonuç belgelerini, lisans diplomalarını, lisans öğrenim kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notları ile mezuniyet not ortalamalarını gösteren onaylı listeleri, yabancı dil belgelerini, değerlendirilmesinde yarar gördükleri diğer kişisel bilgi ve belgelerle, ilanda istenen ek belgeleri de ekleyerek bir dilekçe ile Fen Bilimleri enstitü müdürlüğüne başvurur. Dilekçede, başvurulan yüksek lisans programı belirtilir. Adayların başvuru kayıt işlemleri, ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Sözlü sınav bölümler tarafından yapılır. | Kabul Koşulları (İngilizce) | A recognized bachelor's degree in Primary School Mathematics Teaching or Social Sciences Teaching (international university degrees shall be accreditated by Higher Education Council) *A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT. *To have a minimum undergraduate GPA of 65/100 or 2.5/4. *To have proficiency in English, French, or German: a) A minimum score of 50 on UDS or KPDS. b) An equivalent score on TOEFL, IELTS, CEFLE or ZDF. *Candidates should apply the Graduate School of Natural and Those who fulfill the requiremets above are eligible are subject to an oral exam. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | So as to awarded a degree, candidates are required to complete a total of 120 ECTS of mandatory and elective courses and to have a GPA of 3.00 out of 4.00, successfully complete the seminar, pass qualifying exam and the thesis and successfully defend the thesis to an academic committee. |
Program Genel Profili | Program Genel Profili (İngilizce) | ||
Genel Bilgi | Genel Bilgi (İngilizce) | ||
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | ||
Sonraki Eğitim Olanakları | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | ||
Mezuniyet Koşulları | *Matematik Öğretmenliği alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması gerekir *Seminer, uzmanlık alan dersi ve yaptığı tezi başarılı bir şekilde tamamlamış olmak. *Tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanacak jüri önünde başarılı bir şekilde sunmak. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | *So as to be awarded a degree, candidates are required to complete a total of 120 ECTS of mandatory and elective courses and to have a GPA of 3.00 out of 4.00, successfully complete the seminar, pass qualifying exam and the thesis and successfully defend the thesis to an academic committee. |
Master's degree in Elementary Mathematics Teaching
Second Cycle (Master's Degree)
Lateral transfer is possible for students of master's and doctorate programmes who have successfully completed at least one semester at another department of the same university and the same institute, or at a master's and doctorate programme of another equivalent institute of another higher education institute. According to the related bylaws, the courses that a lateral transfer student should take within the scope of 'Programme Adjustment' are determined by the committee of the relevant department. The determination of which and how many of the previously taken courses should be recognized within scope of the minimum course load, is suggested by the advisor and the committee of the relevant department,as well. "Full Recognition" is provided upon the approval of those courses by the board of chairs of relevant institute.
Kocaeli University guarantees in advance that all credits gained and courses received by an Erasmus student after the mobility abroad will be fully recognized and transferred into Kocaeli University system and upon arrival with the approval of the authorities and the student. While preparing the" Erasmus Credit Transfer and Grade Equivalency Table" the ECTS grades are transmitted to Kocaeli University grading system.
Turkish higher education institutions are in the start-up phase about the recognition of informal and non formal education. However; computer and foreign language skills that students improve on their own, are evaluated through exemption examinations by the university. Students who prove to be proficient in such exams are exempted from related course(s).
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||
5 |
2023/2024 Course List | |||||||||||
1. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9851251 | FBE501 | Scientific Research Methods and Publication Ethics (UE) | Compulsory Course | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
9851071 | FBE511 | Master Thesis Seminar | Compulsory Course | Turkish | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 4 |
5182017 | MTO117 | Statistics for Educational Research | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 18 | ||||||||||
5182014 | MTO113 | Algebraic Thinking and Teaching | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5182001 | MTO113 | Evaluation of Elementary Mathematics Curriculum | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5182011 | MTO105 | Special Topics in Mathematics Education | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5182016 | MTO115 | Cryptology in Mathematics Education | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5182012 | MTO107 | Mathematics Curriculum and Development | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5182008 | MTO109 | New Approaches in Mathematics Teaching | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5182007 | MTO111 | Teaching Numbers | Elective Course Group I | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
At least 12 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup I | 12 | |||||||||
Total ECTS for 1. Semester | 30 | ||||||||||
2. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
5182019 | MTO118 | Statistics for Educational Research 2 | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5182005 | MTO110 | Computer Technologies and Material Development in Mathematics Teaching | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 16 | ||||||||||
5182018 | MTO116 | Geometry Teaching | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5182003 | MTO108 | Mathematics Teaching Methods and Techniques | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
5182002 | MTO112 | Mathematical Thinking and Mathematical Modeling | Elective Course Group II | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 8 |
At least 14 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup II | 14 | |||||||||
Total ECTS for 2. Semester | 30 | ||||||||||
3. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9851246 | FBE520 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9851139 | FBE541 | Master Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 3. Semester | 30 | ||||||||||
4. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9851246 | FBE520 | Specialized Field Course | Compulsory Course | Turkish | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9851139 | FBE541 | Master Thesis | Compulsory Course | Turkish | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 4. Semester | 30 |
Common Course of University |
Common Course of Faculty |
Course of Program |
The equivalences and coefficients of letter grades out of 100 points is as follows.
Score | Letter Grade | Coefficient | Definition |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Successful |
85-89 | BA | 3.5 | Successful |
80-84 | BB | 3 | Successful |
75-79 | CB | 2.5 | Conditional |
65-74 | CC | 2 | Unsuccessful |
58-64 | DC | 1.5 | Unsuccessful |
50-57 | DD | 1 | Unsuccessful |
40-49 | FD | 0.5 | Unsuccessful |
<= 39 | FF | 0 | Unsuccessful |
D | 0 | Inattendant | |
E | 0 | Incomplete | |
G | 0 | Pass | |
K | 0 | Fail | |
N | 0 | NonAttendee ( Exams And Other Evaluations ) | |
S | 0 | Ongoing Study |