Bölüm/Program Adı | Eğitim Yönetimi (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim) Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Online Educational Administration MA (Without thesis) |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | |
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Öğrenim Şekli | E-Öğrenme | |
Amaç | Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın amacı, okullara, Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer kurumlara yönetici, denetçi yetiştirmek; üniversitelerin ilgili bölümlerine öğretim elemanı yetiştirmek; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda çalışan öğretmen, yönetici ve denetçilerin mesleki yeterliklerini yükseltmek, okul yöneticiliği ve eğitim denetçiliği alanında uzman yetiştirmektir. | Amaç (İngilizce) | The Aim of Education Management, Supervision, supervision, Planning, and Economy is breed manager and supervisor to mınıstry of national education and other institutions, breed inspectors related departments of universities, elevate teachers occupational ability schools in bounded institutions to mınıstry of national education by academic and in-service education, course and seminar; breed experts in school manager and education supervision field. |
Misyon | Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın misyonu evrensel düzeyde bilim, ve teknoloji birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bireyler yetiştirmek; araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak; vizyonumuz doğrultusunda, alanında iyi yetişmiş, aydın ve yaratıcı düşünen, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen, açık fikirli, özgür düşünebilen yönetici adayları yetiştirmektir. | Misyon (İngilizce) | The mission of the Department of Educational Administration is to raise highly qualified individuals for the future of the country by benefiting from the universal knowledge and technology; to present its products in research, education, and service fields for the benefit of society; In line with our vision, it is to raise executive candidates who are well-educated in their field, who are intellectual and creative thinking, ready for the innovations of the information society, who know the ways of accessing information, who can use the education methods and technologies required by the age, have an open mind and can think freely. |
Vizyon | Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın vizyonu Atatürkçü düşünceyi özümsemiş, bilim, sanat ve teknolojinin gerektirdiği,ulusal ve evrensel niteliklere sahip, öğrenmeyi öğrenen, gelişime açık, çağdaş, insana ve çevreye değer veren ve sürekli başarıyı hedefleyen nitelikli eğitimciler yetiştiren ve toplumun hizmetine sunan bir anabilimdalı olmaktır. | Vizyon (İngilizce) | The vision of Education Management, Supervision, Planning, and Economy is breed educationalists who internalize the thought of Kemalism, have the national and universal qualifications that science, art, and technology requirements, learn learning, contemporary and aim consistent achievement and become a program that dedicates those to society. |
Kabul Koşulları | Kabul Koşulları (İngilizce) | ||
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | ||
Program Genel Profili | Program Genel Profili (İngilizce) | ||
Genel Bilgi | Genel Bilgi (İngilizce) | ||
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | ||
Sonraki Eğitim Olanakları | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | ||
Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) |
Master's degree in Online Educational Administration MA (Without thesis)
Second Cycle (Master's Degree)
Lateral transfer is possible for students of master's and doctorate programmes who have successfully completed at least one semester at another department of the same university and the same institute, or at a master's and doctorate programme of another equivalent institute of another higher education institute. According to the related bylaws, the courses that a lateral transfer student should take within the scope of 'Programme Adjustment' are determined by the committee of the relevant department. The determination of which and how many of the previously taken courses should be recognized within scope of the minimum course load, is suggested by the advisor and the committee of the relevant department,as well. "Full Recognition" is provided upon the approval of those courses by the board of chairs of relevant institute.
Kocaeli University guarantees in advance that all credits gained and courses received by an Erasmus student after the mobility abroad will be fully recognized and transferred into Kocaeli University system and upon arrival with the approval of the authorities and the student. While preparing the" Erasmus Credit Transfer and Grade Equivalency Table" the ECTS grades are transmitted to Kocaeli University grading system.
Turkish higher education institutions are in the start-up phase about the recognition of informal and non formal education. However; computer and foreign language skills that students improve on their own, are evaluated through exemption examinations by the university. Students who prove to be proficient in such exams are exempted from related course(s).
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||
5 |
2023/2024 Course List | |||||||||||
1. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
5282001 | UEY209 | Scientific Research Methods in Education | Compulsory Course | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 6 | ||||||||||
5282003 | UEY207 | Problems and Supervision of Education | Elective Course Group I | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5282005 | UEY205 | Organizational Behaviour in Educational Organizations | Elective Course Group I | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5282002 | UEY211 | Theory and Practice in Educational Administration | Elective Course Group I | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5282009 | UEY144 | School Management | Elective Course Group I | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5282010 | UEY222 | Technologic Leadership | Elective Course Group I | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
At least 24 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup I | 24 | |||||||||
Total ECTS for 1. Semester | 30 | ||||||||||
2. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
5282007 | UEY148 | Statistics in Education | Compulsory Course | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 6 | ||||||||||
5282008 | UEY140 | Leadership Behavior of Educational Administrator | Elective Course Group II | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5282013 | UEY143 | Contemporary Issues in Educational Administration | Elective Course Group II | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5282004 | UEY203 | Management of Change in Education | Elective Course Group II | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5282006 | UEY150 | Human Resources Management | Elective Course Group II | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
5282012 | UEY146 | Innovation and Knowledge Management at School | Elective Course Group II | Turkish | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
At least 24 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Seçmeli Ders Grup II | 24 | |||||||||
Total ECTS for 2. Semester | 30 | ||||||||||
3. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9852006 | EOD111 | Project | Compulsory Course | Turkish | Proje | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 3. Semester | 30 | ||||||||||
4. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS |
Common Course of University |
Common Course of Faculty |
Course of Program |
The equivalences and coefficients of letter grades out of 100 points is as follows.
Score | Letter Grade | Coefficient | Definition |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Successful |
85-89 | BA | 3.5 | Successful |
80-84 | BB | 3 | Successful |
75-79 | CB | 2.5 | Conditional |
65-74 | CC | 2 | Unsuccessful |
58-64 | DC | 1.5 | Unsuccessful |
50-57 | DD | 1 | Unsuccessful |
40-49 | FD | 0.5 | Unsuccessful |
<= 39 | FF | 0 | Unsuccessful |
D | 0 | Inattendant | |
E | 0 | Incomplete | |
G | 0 | Pass | |
K | 0 | Fail | |
N | 0 | NonAttendee ( Exams And Other Evaluations ) | |
S | 0 | Ongoing Study |