Bölüm/Program Adı | Okul Öncesi Öğretmenliği Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Early Childhood Education |
Web Adresi | http://egt.kocaeli.edu.tr/bolumlerimiz.asp?kategori=70&konu=Okul Öncesi Öğretmenliği | E-posta | okuloncesi@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 902623032402 | BelGeç. (Fax) | 902623032403 |
Adres | Eğitim Fakültesi Dekanlığı Umuttepe Merkez Yerleşkesi Eski İstanbul Yolu 10. km 41380 İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Ülkemizin ve çağdaş dünyanın ihtiyaçlarına uygun özellikte ve toplumsal liderlik vasıflarına sahip öğretmenler ile alanında nitelikli bilim insanları yetiştirmek. | Amaç (İngilizce) | To educate teachers and scientists who will lead the society and have the knowledge and skills that are required in the age of science and technology. |
Misyon | *Vizyonumuz doğrultusunda, alanında iyi yetişmiş, aydın ve yaratıcı düşünen, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır olan, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen, açık fikirli, özgür düşünebilen öğretmenler yetiştirmek. *Toplumsal kalkınmaya, refaha, özgürlüğe, demokrasiye, insan haklarına, doğaya ve çevreye katkıda bulunmayı kendisine ilke edinmiş, çağdaş uygarlığın yapıcı ve yaratıcı öğretmenlerini yetiştirmek. *Atatürkçü düşünce doğrultusunda, ulusal değerlerine, gelenek ve göreneklerine bağlı, ülkemiz ve milletimiz için duyarlı ve yararlı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin yücelmesi için gururla çalışacak öğretmenler yetiştirmek. | Misyon (İngilizce) | *To educate teachers who are open minded, creative, who has epistomological, pedagogical and technological knowledge. *To educate teachers who are dedicated to social development, independence, democracy, environment and human rights. *To educate teachers who are committed to Atatürk's principles, national and cultural values, and are proud citizens of the Turkish Republic. |
Vizyon | *Çağdaş ve demokratik toplumun gerektirdiği, duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen, temel yaşam becerilerini günlük hayata aktarabilen, yaratıcı, araştırıcı, girişimci, insan haklarına saygılı, öğrenmeye istekli, ruhsal ve bedensel yönden sağlıklı bireyler yetiştirmeyi kendine ilke edinmiş öğretmenler yetiştiren bir kurum olmak. *Öğretim elemanı kadrosunu, alanlarında en iyi olma yolunda güçlendirmek. *Ulusal ve uluslararası düzeyde proje ve makaleler üreterek, araştırma çalışmalarına katkıda bulunmak. *Toplum için iyi örnekler yaratmak ve toplumda kendi alanlarına ilgi duyanların sayısının artmasına katkı sağlayacak öğretmenler yetiştirmek. | Vizyon (İngilizce) | *To be a modern and democratic institution that promotes freedom of thinking, practical, creative and research skills, that respects human rights and aims to educate highly qualified teachers. *To have qualified academic personnel. *To publish national and international research and projects. *To be a role model in society and to promote teaching profession |
Kabul Koşulları | Kabul Koşulları Kabul Koşulları (1) Kocaeli Üniversitesi birimlerinde ön lisans ve lisans düzeyinde birinci sınıflara öğrenci kaydı, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılır. Üniversiteye kayıtla ilgili işlemler, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür. Özel yetenek gerektiren programların sınavları ile seçme ve yerleştirme işlemleri, Yükseköğretim Kurulu kararları çerçevesinde Üniversite tarafından ilgili birimlerce yapılır. (2) Kayıt tarihi, kayıt süresi ve gerekli belgeler, Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığınca duyurulur. Kayıt için zamanında başvurmayan veya gerekli belgeleri zamanında sağlamayan öğrenciler kayıt hakkını kaybeder. Kayıt için sunulan belgelerde eksiklik veya tahrifat olduğunun belirlenmesi veya öğrencinin başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olması veya başka bir yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almış olması hallerinde, kesin kayıt yapılmış olsa bile kayıt iptal edilir. (3) Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. (4) Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | Admission Requirements: (1) Admissions to Kocaeli University is based on the OSYM exam scores and the registrations are carried out by the Student Affairs. The programs that require special skills exams abide to the Higher Education Council requirements and accept students through previously announced exams. (2) Registration dates and the required documents are announced by the Student Affairs. Students who miss the deadlines or those with missing documents lose their chance to register. If a student is enrolled in another university or expelled from another university, his/her registration is nullified. (3) Students continuing to the same program in another institution within Turkey or abroad can transfer if they meet the requirements. (4) Students from universities abroad continue to this program through the exchange program if they meet the language requirement. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Bu bölüm, yüksek öğretimde Okul Öncesi Öğretmenliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Okul Öncesi Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be granted a bachelor’s degree from the program, a student must be successful in compulsory courses listed in the schedule and fulfill 240 ECTS in total, successfully accomplish the internship and have minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00. |
Program Genel Profili | Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü, Okul Öncesi öğretmeni yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadırlar. Programda, çağdaş eğitim öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Bu anabilim dalından mezun olanlar, öğretmenlik mesleğinin yanısıra çocuk eğitimiyle ilgili çeşitli kuruluşlarda çalışabilme olanağı bulabilmektedirler. Hedefler 1. Atatürk İlke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, hoşgörülü, adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlılığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, kendisi ve çevresi ile barışık, yapıcı, yaratıcı, seçkin öğretmenler yetiştirmek, 2. Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısı tamamlanmış, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkin bir anabilim dalı haline gelmek, 3. Mesleki bilgilerin dönemin ihtiyaçlarına göre sürekli güncelleştirildiği bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmak, 4. Okul Öncesi alanlarında temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmak ve bilimsel etkinlikler düzenlemek, 5. Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısı tamamlanmış, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkin bir anabilim dalı haline gelmek. | Program Genel Profili (İngilizce) | Preschool Education Department conducts a training plan to educate Preschool teacher candidates. The programme includes compulsory field knowledge, pedagogic instruction, general knowledge and practicum. In addition students are able to take elective courses. The programme, through modern methods and technology, trains creative, innovative and sophisticated teachers of early-childhood educators equipped with the necessary methodology and qualifications. The graduates of this programme are able to find jobs with a variety of institutions providing education for children as well as work as teachers. Aims: 1. To raise gentle, fair, positive, creative, elite teachers who are devoted to Ataturk’s principles and reforms, who has a sense of national and universal identity, who has internalized the culture of democracy, who has the vocational proficiency and sensibility, who can think analytically and critically, who has improved communication skills and who is at peace with himself and the environment. 2. To become a department with a strong academic staff and a perfected physical background that is active both on national and international level. 3. To create an education environment where the vocational knowledge is updated constantly. 4. To do basic, practical, original and scientific researches and organize scientific activities. |
Genel Bilgi | Program yarıyıl esasına dayalı toplam 8 yarıyıl ve 4 yıllık bir programdır. Program eğitim dili Türkçedir. Program, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerinden oluşmaktadır. Anabilim dalımızda 1 doçent, 1 dr. öğretim üyesi ve 2 öğretim görevlisi bulunmaktadır. | Genel Bilgi (İngilizce) | This is a 4-year program with 8 semesters. The medium of instruction in the program is Turkish. The program includes mandatory courses, field courses, and pedagogical courses, cultural and applied courses. There is 1 associate professor and 1 lecturer in the program. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Bölümün anabilim dallarından mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilirken, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of this department may continue their academic career, and can also work as teachers in public and private schools of Ministry of National Education. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler, şartları karşıladığı durumda, Okul Öncesi Öğretmenliği alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the programme, if they fulfill the requirements, students may continue with master and doctoral studies in the same or similar scientific areas, which may accept students from the Early Childhood departments. |
Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet Koşulları Mezuniyet Koşulları (1) Öğrenimlerini başarıyla tamamlayan öğrencilere, mezun oldukları fakülte, yüksekokul ile bölüm veya meslek yüksekokulu ile program adını belirten Üniversitenin diploması verilir. Diplomalara mezuniyet tarihi, diploma numarası ve mezun olduğu dönem adı yazılır. (2) Ön lisans ve lisans diploması verilebilmesi için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. (3) Genel not ortalaması 3.00-3.50 olan öğrenciler onur öğrencisi, 3.5-4.00 olan öğrenciler yüksek onur öğrencisi listesine geçerek mezun olur ve bu öğrencilerin durumları diplomalarında belirtilir. (4) Diplomada fakülte için dekan ve Rektör, yüksekokul ve meslek yüksekokulu için müdür ve Rektör imzaları bulunur. (5) Diğer üniversitelerden nakil yoluyla gelen öğrencilerin lisans diploması alabilmeleri için son iki yarıyılı Üniversitede tamamlamış olmaları zorunludur. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | Graduation Requirements: (1) Students who successfully fullfill all the requirements receive a diploma from their program. Graduation date, semester and diploma number are written on the diploma. (2) For associate and undergraduate degrees, students should have a GPA of 2.00. (3) Students with a GPA of 3.00-3.50 are honored a "cum laude" and those with a GPA of 3.50-4.00 "magna cum laude" on their diploma. (4) For faculties, diplomas are signed by the dean and rector, for vocational schools, they are signed by the school master and rector. (5) Transfer students must have completed the last two semesters at Kocaeli University in order to be granted a diploma. |
Bachelor's degree in Early Childhood Education
First Cycle (Bachelor's Degree)
Lateral or vertical transfer student admission is carried out basing on the "The Transfer Regulations for Associate and Undergraduate Degrees, Double Majors, Sub-specialties and Credit Transfer Regulations among Institutions". The prior learning of transfer students is recognized as per the relevant regulations of Council of Higher Education and under the coordination of the Adaptation Committee.
Kocaeli University guarantees in advance that all credits gained and courses received by an Erasmus student after the mobility abroad will be fully recognized and transferred into Kocaeli University system and upon arrival with the approval of the authorities and the student. While preparing the" Erasmus Credit Transfer and Grade Equivalency Table" the ECTS grades are transmitted to Kocaeli University grading system.
Turkish higher education institutions are in the start-up phase about the recognition of non-formal and informal education. However; computer and foreign language skills that students improve on their own, are evaluated through exemption examinations by the university. Students who prove to be proficient in such exams are exempted from related course(s).
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||||||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
2023/2024 Course List | |||||||||||
1. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9509067 | EGT101 | Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution 1 | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509084 | EGT107 | Information Technologies | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 |
9509083 | EGT111 | Introduction to Education Science | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
9509088 | EGT500 | Professional Ethics | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509085 | EGT105 | Turkish Language 1 | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509068 | EGT103 | Foreign Language 1 | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
0909220 | OKL183 | Development in Early Chidhood | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0909154 | OKL181 | Introduction to early childhood education | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 1. Semester | 30 | ||||||||||
2. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9912002 | KYP102 | Career Planning | Compulsory Course | Turkish | Kariyer Planlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
9509070 | EGT102 | History of Atatürk's Principles and Revolution 2 | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509021 | EGT214 | Scientific Research Methods | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509078 | EGT543 | Media Literacy | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509086 | EGT106 | Turkish Language 1 | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509071 | EGT104 | Foreign Language 2 | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
0909194 | OKL182 | Child Health and First Aid | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0909193 | OKL184 | Observation in pre-school education institutions | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 1 | 0 | 4 | 5 | 3 | 10 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 30 | ||||||||||
Total ECTS for 2. Semester | 30 | ||||||||||
3. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9509124 | EGT114 | Educational Psychology | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509091 | EGT211 | Planning and Implementing Instruction | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0909171 | OKL283 | Children's Literature in Early Childhood | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 |
0909197 | OKL181 | Play Developmnet in Early Childhood | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 |
0909196 | OKL285 | Preschool Education Programs and Approaches | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0909195 | OKL281 | Creativity Development | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 27 | ||||||||||
9509095 | EGT705 | Financial Literacy | General Elective I | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
0909216 | OKL289 | Out-of-School Learning Environments in Early Childhood | General Elective I | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
At least 3 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Genel Kültür Seçmeli I | 3 | |||||||||
Total ECTS for 3. Semester | 30 | ||||||||||
4. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9509090 | EGT413 | Special Education and Integration | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
9509110 | EGT200 | Social Responsibility Practices | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 1 | 0 | 2 | 3 | 2 | 3 |
0909199 | OKL282 | Child Pscyhiatry | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0909201 | OKL292 | Drama Education in Early Childhood | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 |
0909200 | OKL284 | Music Education in Early Childhood | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
0909198 | OKL286 | Movement Development and Education | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 26 | ||||||||||
9509045 | EGT523 | Comprehensive Education | Teaching Elective I | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
At least 4 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli I | 4 | |||||||||
Total ECTS for 4. Semester | 30 | ||||||||||
5. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9509107 | EGT300 | Source Search and Report Writing | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509087 | EGT311 | Classroom Management | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
0909218 | OKL271 | Science Education in Early Childhood | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
0909204 | OKL381 | Mathematics in Early Childhood Education | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
0909203 | OKL385 | Arts Education in Early Childhood | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 23 | ||||||||||
9509108 | EGT790 | Blended Learning | Teaching Elective II | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0909202 | OKL387 | Education and Gender | Teaching Elective II | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
At least 4 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli II | 4 | |||||||||
9509063 | EGT539 | History and Philosophy of Science | General Elective II | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509102 | EGT410 | Rights and Democracy | General Elective II | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
At least 3 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Genel Kültür Seçmeli II | 3 | |||||||||
Total ECTS for 5. Semester | 30 | ||||||||||
6. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9509123 | EGT313 | Measurement and Evaluation in Education | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509066 | EGT158 | Human Relations and Communication | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509122 | EGT213 | Instructional Technologies | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0909205 | OKL384 | Recognizing and Evaluating the Child | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 17 | ||||||||||
9509044 | EGT511 | Critical and Analytical Thinking | Teaching Elective III | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509076 | EGT529 | Museum Education | Teaching Elective III | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
At least 4 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli III | 4 | |||||||||
9509097 | EGT735 | Sustainability | General Elective III | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
9509075 | EGT715 | Turkish Sign Language | General Elective III | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
0909206 | OKL382 | Environmental Education | General Elective III | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
At least 3 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Genel Kültür Seçmeli III | 3 | |||||||||
0909208 | OKL392 | Child Neglect and Abuse | Field Elective I | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 6 |
0909207 | OKL386 | Behavior Management in Early Childhood | Field Elective I | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 6 |
At least 6 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Alan Eğitimi Seçmeli I | 6 | |||||||||
Total ECTS for 6. Semester | 30 | ||||||||||
7. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9509125 | EGT414 | Guidance in Schools | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509092 | EGT411 | Teaching Practice 1 | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 6 | 8 | 5 | 8 |
0909212 | OKL482 | Early Literacy and Adaptation | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 17 | ||||||||||
9509048 | EGT533 | Individualization and Adaptation of Instruction | Teaching Elective V | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509050 | EGT537 | Adult Education and Lifelong Learning | Teaching Elective V | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
At least 4 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli IV | 4 | |||||||||
0909211 | OKL481 | Family Education and Practices | Field Elective II | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
0909210 | OKL485 | Social Skills Development | Field Elective II | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 2 | 4 | 3 | 5 |
At least 5 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Alan Eğitimi Seçmeli II | 5 | |||||||||
9509054 | EGT510 | Project Preparation in Education | Teaching Elective V | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
9509096 | EGT795 | Action Research | Teaching Elective V | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0909209 | OKL483 | Education of Hospitalized Children | Teaching Elective V | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
At least 4 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli V | 4 | |||||||||
Total ECTS for 7. Semester | 30 | ||||||||||
8. SEMESTER | |||||||||||
Catalog No |
Course Code |
Course Name | Compulsory/Elective | Course Language | T | L | U | Course Hour |
ECTS | ||
9509093 | EGT412 | Teaching Practice 2 | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 6 | 8 | 5 | 8 |
9509089 | EGT314 | Turkish Educational System and School Management | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0909214 | OKL487 | Toy and Material Development in Early Childhood | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0909219 | OKL473 | Character and Values Education | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
0909215 | OKL488 | Graduation Portfolio | Compulsory Course | Turkish | Teorik | 1 | 0 | 3 | 4 | 3 | 7 |
Total ECTS credits for Compulsory Course | 27 | ||||||||||
9509116 | EGT202 | Disaster Education | General Elective IV | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
0909213 | OKL486 | Turkish Culture and Geography | General Elective IV | Turkish | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
At least 3 ECTS courses will be selected | Total ECTS credits for Genel Kültür Seçmeli IV | 3 | |||||||||
Total ECTS for 8. Semester | 30 |
Common Course of University |
Common Course of Faculty |
Course of Program |
Examination, assessment and grading procedure is mainly based on Kocaeli University Education and Training Regulations for Associate and Undergraduate Degrees Depending on the nature of the course various instruments such as midterms, final exams, short exams, presentations, assignments, projects, portfolios and applications may be involved in the assessment process of a semester on condition that students are informed about their weights upon registry. Contribution of these activities to final grading range between 30% -70% and So as to be eligible to take the final exam, a student has to fulfill the attendance requirement of 70% for theoretical and 80 % for practical courses. Once this requirement is fulfilled, attendance is not required again in case of a failure and retaking that course. Final grading of a course is determined on the basis of semester studies and final exam. Those with certified and officially approved excuses are also given a makeup exam. Please see the course structure page and click on the courses for more info on each course.
The equivalences and coefficients of letter grades out of 100 points is as follows.
Score | Letter Grade | Coefficient | Definition |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Excellent |
85-89 | BA | 3.5 | Very Good |
80-84 | BB | 3 | Good |
75-79 | CB | 2.5 | Satisfactory |
65-74 | CC | 2 | Pass |
58-64 | DC | 1.5 | Conditional |
50-57 | DD | 1 | Conditional |
40-49 | FD | 0.5 | Fail |
<= 39 | FF | 0 | Fail |
D | 0 | Not Fulfill the Required Attendance | |
E | 0 | Incomplete | |
N | 0 | NonAttendee ( Exams And Other Evaluations ) | |
G | 0 | Pass | |
K | 0 | Fail | |
S | 0 | Ongoing Study |
Head of Department: Associate Prof. Dr. Aslı EŞME | Aslı EŞME
ECTS Departmental Coordinator: Assistant Prof. Dr. Esra ÜNLÜER | Esra ÜNLÜER