General Description

Bölüm/Program Adı Okul Öncesi Öğretmenliği Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Early Childhood Education
Web Adresi http://egt.kocaeli.edu.tr/bolumlerimiz.asp?kategori=70&konu=Okul Öncesi Öğretmenliği E-posta okuloncesi@kocaeli.edu.tr
Telefon 902623032402 BelGeç. (Fax) 902623032403
Adres Eğitim Fakültesi Dekanlığı Umuttepe Merkez Yerleşkesi Eski İstanbul Yolu 10. km 41380 İzmit/KOCAELİ Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Ülkemizin ve çağdaş dünyanın ihtiyaçlarına uygun özellikte ve toplumsal liderlik vasıflarına sahip öğretmenler ile alanında nitelikli bilim insanları yetiştirmek. Amaç
(İngilizce)
To educate teachers and scientists who will lead the society and have the knowledge and skills that are required in the age of science and technology.
Misyon *Vizyonumuz doğrultusunda, alanında iyi yetişmiş, aydın ve yaratıcı düşünen, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır olan, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen, açık fikirli, özgür düşünebilen öğretmenler yetiştirmek. *Toplumsal kalkınmaya, refaha, özgürlüğe, demokrasiye, insan haklarına, doğaya ve çevreye katkıda bulunmayı kendisine ilke edinmiş, çağdaş uygarlığın yapıcı ve yaratıcı öğretmenlerini yetiştirmek. *Atatürkçü düşünce doğrultusunda, ulusal değerlerine, gelenek ve göreneklerine bağlı, ülkemiz ve milletimiz için duyarlı ve yararlı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin yücelmesi için gururla çalışacak öğretmenler yetiştirmek. Misyon
(İngilizce)
*To educate teachers who are open minded, creative, who has epistomological, pedagogical and technological knowledge. *To educate teachers who are dedicated to social development, independence, democracy, environment and human rights. *To educate teachers who are committed to Atatürk's principles, national and cultural values, and are proud citizens of the Turkish Republic.
Vizyon *Çağdaş ve demokratik toplumun gerektirdiği, duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen, temel yaşam becerilerini günlük hayata aktarabilen, yaratıcı, araştırıcı, girişimci, insan haklarına saygılı, öğrenmeye istekli, ruhsal ve bedensel yönden sağlıklı bireyler yetiştirmeyi kendine ilke edinmiş öğretmenler yetiştiren bir kurum olmak. *Öğretim elemanı kadrosunu, alanlarında en iyi olma yolunda güçlendirmek. *Ulusal ve uluslararası düzeyde proje ve makaleler üreterek, araştırma çalışmalarına katkıda bulunmak. *Toplum için iyi örnekler yaratmak ve toplumda kendi alanlarına ilgi duyanların sayısının artmasına katkı sağlayacak öğretmenler yetiştirmek. Vizyon
(İngilizce)
*To be a modern and democratic institution that promotes freedom of thinking, practical, creative and research skills, that respects human rights and aims to educate highly qualified teachers. *To have qualified academic personnel. *To publish national and international research and projects. *To be a role model in society and to promote teaching profession
Kabul Koşulları Kabul Koşulları Kabul Koşulları (1) Kocaeli Üniversitesi birimlerinde ön lisans ve lisans düzeyinde birinci sınıflara öğrenci kaydı, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılır. Üniversiteye kayıtla ilgili işlemler, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür. Özel yetenek gerektiren programların sınavları ile seçme ve yerleştirme işlemleri, Yükseköğretim Kurulu kararları çerçevesinde Üniversite tarafından ilgili birimlerce yapılır. (2) Kayıt tarihi, kayıt süresi ve gerekli belgeler, Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığınca duyurulur. Kayıt için zamanında başvurmayan veya gerekli belgeleri zamanında sağlamayan öğrenciler kayıt hakkını kaybeder. Kayıt için sunulan belgelerde eksiklik veya tahrifat olduğunun belirlenmesi veya öğrencinin başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olması veya başka bir yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almış olması hallerinde, kesin kayıt yapılmış olsa bile kayıt iptal edilir. (3) Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. (4) Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. Kabul Koşulları
(İngilizce)
Admission Requirements: (1) Admissions to Kocaeli University is based on the OSYM exam scores and the registrations are carried out by the Student Affairs. The programs that require special skills exams abide to the Higher Education Council requirements and accept students through previously announced exams. (2) Registration dates and the required documents are announced by the Student Affairs. Students who miss the deadlines or those with missing documents lose their chance to register. If a student is enrolled in another university or expelled from another university, his/her registration is nullified. (3) Students continuing to the same program in another institution within Turkey or abroad can transfer if they meet the requirements. (4) Students from universities abroad continue to this program through the exchange program if they meet the language requirement.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Bu bölüm, yüksek öğretimde Okul Öncesi Öğretmenliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Okul Öncesi Öğretmenliği alanında Lisans derecesine sahip olunur. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
In order to be granted a bachelor’s degree from the program, a student must be successful in compulsory courses listed in the schedule and fulfill 240 ECTS in total, successfully accomplish the internship and have minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00.
Program Genel Profili Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü, Okul Öncesi öğretmeni yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadırlar. Programda, çağdaş eğitim öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Bu anabilim dalından mezun olanlar, öğretmenlik mesleğinin yanısıra çocuk eğitimiyle ilgili çeşitli kuruluşlarda çalışabilme olanağı bulabilmektedirler. Hedefler 1. Atatürk İlke ve devrimlerine içtenlikle bağlı, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, hoşgörülü, adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlılığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, kendisi ve çevresi ile barışık, yapıcı, yaratıcı, seçkin öğretmenler yetiştirmek, 2. Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısı tamamlanmış, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkin bir anabilim dalı haline gelmek, 3. Mesleki bilgilerin dönemin ihtiyaçlarına göre sürekli güncelleştirildiği bir eğitim ve öğretim ortamı oluşturmak, 4. Okul Öncesi alanlarında temel ve uygulamalı özgün bilimsel araştırmalar yapmak ve bilimsel etkinlikler düzenlemek, 5. Akademik kadrosu güçlü, fiziki alt yapısı tamamlanmış, ulusal ve uluslar arası düzeyde etkin bir anabilim dalı haline gelmek. Program Genel Profili
(İngilizce)
Preschool Education Department conducts a training plan to educate Preschool teacher candidates. The programme includes compulsory field knowledge, pedagogic instruction, general knowledge and practicum. In addition students are able to take elective courses. The programme, through modern methods and technology, trains creative, innovative and sophisticated teachers of early-childhood educators equipped with the necessary methodology and qualifications. The graduates of this programme are able to find jobs with a variety of institutions providing education for children as well as work as teachers. Aims: 1. To raise gentle, fair, positive, creative, elite teachers who are devoted to Ataturk’s principles and reforms, who has a sense of national and universal identity, who has internalized the culture of democracy, who has the vocational proficiency and sensibility, who can think analytically and critically, who has improved communication skills and who is at peace with himself and the environment. 2. To become a department with a strong academic staff and a perfected physical background that is active both on national and international level. 3. To create an education environment where the vocational knowledge is updated constantly. 4. To do basic, practical, original and scientific researches and organize scientific activities.
Genel Bilgi Program yarıyıl esasına dayalı toplam 8 yarıyıl ve 4 yıllık bir programdır. Program eğitim dili Türkçedir. Program, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerinden oluşmaktadır. Anabilim dalımızda 1 doçent, 1 dr. öğretim üyesi ve 2 öğretim görevlisi bulunmaktadır. Genel Bilgi
(İngilizce)
This is a 4-year program with 8 semesters. The medium of instruction in the program is Turkish. The program includes mandatory courses, field courses, and pedagogical courses, cultural and applied courses. There is 1 associate professor and 1 lecturer in the program.
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Bölümün anabilim dallarından mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilirken, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Graduates of this department may continue their academic career, and can also work as teachers in public and private schools of Ministry of National Education.
Sonraki Eğitim Olanakları Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler, şartları karşıladığı durumda, Okul Öncesi Öğretmenliği alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir. Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Upon a successful completion of the programme, if they fulfill the requirements, students may continue with master and doctoral studies in the same or similar scientific areas, which may accept students from the Early Childhood departments.
Mezuniyet Koşulları Mezuniyet Koşulları Mezuniyet Koşulları (1) Öğrenimlerini başarıyla tamamlayan öğrencilere, mezun oldukları fakülte, yüksekokul ile bölüm veya meslek yüksekokulu ile program adını belirten Üniversitenin diploması verilir. Diplomalara mezuniyet tarihi, diploma numarası ve mezun olduğu dönem adı yazılır. (2) Ön lisans ve lisans diploması verilebilmesi için öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. (3) Genel not ortalaması 3.00-3.50 olan öğrenciler onur öğrencisi, 3.5-4.00 olan öğrenciler yüksek onur öğrencisi listesine geçerek mezun olur ve bu öğrencilerin durumları diplomalarında belirtilir. (4) Diplomada fakülte için dekan ve Rektör, yüksekokul ve meslek yüksekokulu için müdür ve Rektör imzaları bulunur. (5) Diğer üniversitelerden nakil yoluyla gelen öğrencilerin lisans diploması alabilmeleri için son iki yarıyılı Üniversitede tamamlamış olmaları zorunludur. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
Graduation Requirements: (1) Students who successfully fullfill all the requirements receive a diploma from their program. Graduation date, semester and diploma number are written on the diploma. (2) For associate and undergraduate degrees, students should have a GPA of 2.00. (3) Students with a GPA of 3.00-3.50 are honored a "cum laude" and those with a GPA of 3.50-4.00 "magna cum laude" on their diploma. (4) For faculties, diplomas are signed by the dean and rector, for vocational schools, they are signed by the school master and rector. (5) Transfer students must have completed the last two semesters at Kocaeli University in order to be granted a diploma.

Qualification Awarded

Bachelor's degree in Early Childhood Education

Level of Qualification

First Cycle (Bachelor's Degree)

Recognition of Prior Learning

Lateral or vertical transfer student admission is carried out basing on the "The Transfer Regulations for Associate and Undergraduate Degrees, Double Majors, Sub-specialties and Credit Transfer Regulations among Institutions". The prior learning of transfer students is recognized as per the relevant regulations of Council of Higher Education and under the coordination of the Adaptation Committee.

Kocaeli University guarantees in advance that all credits gained and courses received by an Erasmus student after the mobility abroad will be fully recognized and transferred into Kocaeli University system and upon arrival with the approval of the authorities and the student. While preparing the" Erasmus Credit Transfer and Grade Equivalency Table" the ECTS grades are transmitted to Kocaeli University grading system.

Turkish higher education institutions are in the start-up phase about the recognition of non-formal and informal education. However; computer and foreign language skills that students improve on their own, are evaluated through exemption examinations by the university. Students who prove to be proficient in such exams are exempted from related course(s).

Program Competencies

  • Knows the basic needs and family characteristics of children in early childhood.
  • Uses information on early childhood development areas.
  • Comprehends the theoretical knowledge required by the field of pre-school teaching.
  • Uses Turkish effectively and in accordance with grammatical rules.
  • Values the teaching profession as a public responsibility.
  • Thinks that lifelong learning has a positive role in their personal and professional development
  • Uses media, information and communication technologies effectively as a digital literate
  • Applies teaching strategies, methods and techniques, taking into account the educational goals and student characteristics.
  • Collaborates with stakeholders at every stage of the education process
  • In professional life, complies with democracy and human rights; ethical, national, cultural and universal values; obeys national and international legal rules, laws and regulations.
  • Considers out-of-school learning environments as an opportunity for education
  • Uses descriptive, formative and appraisal types of measurement and evaluation methods suitable for educational goals.
  • Values environmental, social and economic sustainability.
  • Uses thinking skills such as metacognition, problem solving, creative thinking and scientific process in his professional life
  • Evaluates national and international publications in the field of education in terms of professional development.
  • Manages the process by taking initiative in unpredictable work or learning environments

Key Competencies

  • The ability to transmit knowledge and opinions verbally and in the written form
  • The ability to evaluate knowledge and skills critically
  • The ability to work independently and to take responsibilities
  • Being inclined to work collaboratively
  • The ability to learn and manage to learn
  • The ability to use digital literacy skills
  • The ability to use a foreign language at the level of professional communication
  • The ability to adopt and obey the rules of scientific etiquette
  • The ability to take initiative and make attempts in order to turn thoughts into action
  • The ability to use the knowledge and skill of scientific research
  • The ability to manage and direct work
  • The ability to care for social and cultural values
  • The ability to use multiple perspectives on different topics
  • Mathemetical ability and the ability to use science and technology
  • The ability to self-express in the fields that could contribute to personal development (i.e. art, sports, etc.)

EQF/NQF-HETR Relation

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                                                 1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                                                  
3                                                                  
4                                                                  
5                                                                  
6                                                                  
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                                                 1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                                                 2
3                                                                  
4                                                                  
5                                                                  
6                                                                  
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                                                 1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                                                 2
3                                                                 3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                                                 1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                                                 2
3                                                                 3
4                                                                  
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                                 1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                                 2
3                                                                 3
4                                                                 4
5                                                                 5
6                                                                  
7                                                                  
8                                                                  
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                                                 1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                                                 2
3                                                                  
4                                                                  
5                                                                  
6                                                                  
7                                                                  

Course Structure Diagram with Credits

2023/2024 Course List
1. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9509067 EGT101  Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution 1 Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
9509084 EGT107  Information Technologies Compulsory Course Turkish Teorik 4 0 0 4 4 4
9509083 EGT111  Introduction to Education Science Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 4
9509088 EGT500  Professional Ethics Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
9509085 EGT105  Turkish Language 1 Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
9509068 EGT103  Foreign Language 1 Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
0909220 OKL183  Development in Early Chidhood Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 4
0909154 OKL181  Introduction to early childhood education Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 5
Total ECTS credits for Compulsory Course 30
Total ECTS for 1. Semester 30
2. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9912002 KYP102  Career Planning Compulsory Course Turkish Kariyer Planlama 2 0 0 2 2 0
9509070 EGT102  History of Atatürk's Principles and Revolution 2 Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
9509021 EGT214  Scientific Research Methods Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
9509078 EGT543  Media Literacy Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
9509086 EGT106  Turkish Language 1 Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
9509071 EGT104  Foreign Language 2 Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
0909194 OKL182  Child Health and First Aid Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 4
0909193 OKL184  Observation in pre-school education institutions Compulsory Course Turkish Teorik 1 0 4 5 3 10
Total ECTS credits for Compulsory Course 30
Total ECTS for 2. Semester 30
3. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9509124 EGT114  Educational Psychology Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
9509091 EGT211  Planning and Implementing Instruction Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 4
0909171 OKL283  Children's Literature in Early Childhood Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 5
0909197 OKL181  Play Developmnet in Early Childhood Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 5
0909196 OKL285  Preschool Education Programs and Approaches Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
0909195 OKL281  Creativity Development Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 5
Total ECTS credits for Compulsory Course 27
9509095 EGT705  Financial Literacy General Elective I Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
0909216 OKL289  Out-of-School Learning Environments in Early Childhood General Elective I Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
At least 3 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Genel Kültür Seçmeli I 3
Total ECTS for 3. Semester 30
4. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9509090 EGT413  Special Education and Integration Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 4
9509110 EGT200  Social Responsibility Practices Compulsory Course Turkish Teorik 1 0 2 3 2 3
0909199 OKL282   Child Pscyhiatry Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
0909201 OKL292   Drama Education in Early Childhood Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 2 4 4 5
0909200 OKL284  Music Education in Early Childhood Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 5
0909198 OKL286  Movement Development and Education Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 5
Total ECTS credits for Compulsory Course 26
9509045 EGT523  Comprehensive Education Teaching Elective I Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
At least 4 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli I 4
Total ECTS for 4. Semester 30
5. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9509107 EGT300  Source Search and Report Writing Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
9509087 EGT311  Classroom Management Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 4
0909218 OKL271  Science Education in Early Childhood Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 5
0909204 OKL381  Mathematics in Early Childhood Education Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 5
0909203 OKL385  Arts Education in Early Childhood Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 2 4 3 5
Total ECTS credits for Compulsory Course 23
9509108 EGT790  Blended Learning Teaching Elective II Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
0909202 OKL387  Education and Gender Teaching Elective II Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
At least 4 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli II 4
9509063 EGT539  History and Philosophy of Science General Elective II Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
9509102 EGT410  Rights and Democracy General Elective II Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
At least 3 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Genel Kültür Seçmeli II 3
Total ECTS for 5. Semester 30
6. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9509123 EGT313  Measurement and Evaluation in Education Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
9509066 EGT158  Human Relations and Communication Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
9509122 EGT213   Instructional Technologies Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
0909205 OKL384  Recognizing and Evaluating the Child Compulsory Course Turkish Teorik 3 0 0 3 3 6
Total ECTS credits for Compulsory Course 17
9509044 EGT511  Critical and Analytical Thinking Teaching Elective III Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
9509076 EGT529  Museum Education Teaching Elective III Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
At least 4 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli III 4
9509097 EGT735  Sustainability General Elective III Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
9509075 EGT715  Turkish Sign Language General Elective III Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
0909206 OKL382  Environmental Education General Elective III Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
At least 3 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Genel Kültür Seçmeli III 3
0909208 OKL392  Child Neglect and Abuse Field Elective I Turkish Teorik 2 0 0 2 2 6
0909207 OKL386  Behavior Management in Early Childhood Field Elective I Turkish Teorik 2 0 0 2 2 6
At least 6 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Alan Eğitimi Seçmeli I 6
Total ECTS for 6. Semester 30
7. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9509125 EGT414  Guidance in Schools Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
9509092 EGT411  Teaching Practice 1 Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 6 8 5 8
0909212 OKL482  Early Literacy and Adaptation Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 2 4 3 5
Total ECTS credits for Compulsory Course 17
9509048 EGT533  Individualization and Adaptation of Instruction Teaching Elective V Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
9509050 EGT537  Adult Education and Lifelong Learning Teaching Elective V Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
At least 4 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli IV 4
0909211 OKL481  Family Education and Practices Field Elective II Turkish Teorik 2 0 2 4 3 5
0909210 OKL485  Social Skills Development Field Elective II Turkish Teorik 2 0 2 4 3 5
At least 5 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Alan Eğitimi Seçmeli II 5
9509054 EGT510  Project Preparation in Education Teaching Elective V Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
9509096 EGT795  Action Research Teaching Elective V Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
0909209 OKL483  Education of Hospitalized Children Teaching Elective V Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
At least 4 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Meslek Bilgisi Seçmeli V 4
Total ECTS for 7. Semester 30
8. SEMESTER
Catalog
No
Course
Code
Course Name Compulsory/Elective Course Language T L U Course
Hour
ECTS
9509093 EGT412  Teaching Practice 2 Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 6 8 5 8
9509089 EGT314  Turkish Educational System and School Management Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
0909214 OKL487  Toy and Material Development in Early Childhood Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
0909219 OKL473   Character and Values Education Compulsory Course Turkish Teorik 2 0 0 2 2 4
0909215 OKL488  Graduation Portfolio Compulsory Course Turkish Teorik 1 0 3 4 3 7
Total ECTS credits for Compulsory Course 27
9509116 EGT202  Disaster Education General Elective IV Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
0909213 OKL486  Turkish Culture and Geography General Elective IV Turkish Teorik 2 0 0 2 2 3
At least 3 ECTS courses will be selected Total ECTS credits for Genel Kültür Seçmeli IV 3
Total ECTS for 8. Semester 30
Common Course of University
Common Course of Faculty
Course of Program

Examination Regulations, Assessment and Grading

Examination, assessment and grading procedure is mainly based on Kocaeli University Education and Training Regulations for Associate and Undergraduate Degrees Depending on the nature of the course various instruments such as midterms, final exams, short exams, presentations, assignments, projects, portfolios and applications may be involved in the assessment process of a semester on condition that students are informed about their weights upon registry. Contribution of these activities to final grading range between 30% -70% and So as to be eligible to take the final exam, a student has to fulfill the attendance requirement of 70% for theoretical and 80 % for practical courses. Once this requirement is fulfilled, attendance is not required again in case of a failure and retaking that course. Final grading of a course is determined on the basis of semester studies and final exam. Those with certified and officially approved excuses are also given a makeup exam. Please see the course structure page and click on the courses for more info on each course.

The equivalences and coefficients of letter grades out of 100 points is as follows.

Score Letter Grade Coefficient Definition
90-100 AA 4 Excellent
85-89 BA 3.5 Very Good
80-84 BB 3 Good
75-79 CB 2.5 Satisfactory
65-74 CC 2 Pass
58-64 DC 1.5 Conditional
50-57 DD 1 Conditional
40-49 FD 0.5 Fail
<= 39 FF 0 Fail
  D 0 Not Fulfill the Required Attendance
  E 0 Incomplete
  N 0 NonAttendee ( Exams And Other Evaluations )
  G 0 Pass
  K 0 Fail
  S 0 Ongoing Study

Programme Director or Equivalent

Head of Department: Associate Prof. Dr. Aslı EŞME | Aslı EŞME

ECTS Departmental Coordinator: Assistant Prof. Dr. Esra ÜNLÜER | Esra ÜNLÜER